הכתבה נכתבה בשיתוף שריג אלקטרוניקה

לא צריך להיות שף כדי להבין שסירים ומחבתות הם כלי הבישול הנפוצים והחיוניים ביותר במטבח שלנו. אנחנו משתמשים בהם רבות, מבישול ביצה קשה, דרך הקפצות ועד תבשילים ארוכים. בכל מטבח ממוצע תמצאו לפחות 2-3 מחבתות ואף יותר סירים, בגדלים ונפחים שונים ולכן הבחירה בסיר או מחבת מגיעה בעיקר מתוך צורך בשימוש כלשהו או חידוש המטבח ולא פעם היא מוטעית ונעשית מתוך שיקול כלכלי או מחוסר ידע.

חדש על המדף: מוצרים מומלצים לתקופת חגי תשרי
רהיטי עץ שיוצרים אווירה חמה וקולקציית תכשיטים שלוקחת השראה מהעיר הגדולה: המלצות קניה למגזר הדתי

על המדפים תוכלו למצוא מגוון ענק של כלי בישול זולים, שלא מעט מהם מכילים חומרים מסוכנים לשימוש או ציפויים שקל לשרוט אותם ועלולים לחשוף אתכם לאותם חומרים מסוכנים. בחירה בסירים איכותיים תספק לכם שימוש לטווח ארוך יותר וחווית בישול מהנה ובטוחה יותר ולכן התייעצנו עם המומחים של חברת שריג אלקטריק, היבואנית הרשמית של המותג "נינג'ה" והשגנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את המחבתות והסירים הנכונים. 

חוזק, עמידות והולכת חום

מחבתות עשויות מחומרים שונים, ולכל אחד מהם תכונות ייחודיות משלו, ממחבת נירוסטה קלה לשימוש אך ללא הולכת חום טובה, דרך מחבת אלומיניום שמספקת חום אבל מועדת לשריטות ועד מחבת ברזל יצוק שמספקת הולכת חום אחידה אבל דורשת תחזוקה שוטפת. 

חשיבות הולכת החום ועמידות הסיר או המחבת היא גבוהה ביותר, חימום לא אחיד מייצר נקודות חום בכלי הבישול השורפות מזון לפני שהוא בושל לגמרי ומייצרות חלקים מבושלים יותר מאחרים בתחתית הכלי. כמו כן הולכת חום גבוהה מספקת תגובה מהירה לשינוי טמפרטורה ולחום גבוה כגון באינדוקציה או בתנור, בסירים ומחבתות בעלי הולכת חום נמוכה שלא מתמודדים עם שינויי הטמפרטורות, תראו שינויים במנה והתעוותות כלי הבישול לאורך הזמן.

בשונה מהסטנדרט המצוי היום בשוק, הסירים והמחבתות החדשים של נינג'ה הם בעלי בסיס אלומיניום בעובי 4.5 מ”מ עם עובי משתנה של הדפנות, כאשר החלק העליון של בנוי בצורה עבה כדי להבטיח עמידות לאורך זמן ופיזור חום אחיד, החלק האמצעי דק יותר כדי להבטיח הולכת חום איכותית והחלק התחתון בעל עובי עבה ללכידת החום. כמו כן, בסירים והמחבתות של נינג'ה יש תחתית נירוסטה בעלת דופן כפולה הזהה בקוטרה לבסיס לשמירה על פיזור חום אחיד לכל מהלך הבישול. 

כל הסירים והמחבתות מותאמים לכל סוגי הכיריים, לבישול על אינדוקציה המספקת טמפרטורות גבוהות במהירות ולתנור עד 260 מעלות כולל המכסה. איכות הסיר, המבנה המיוחד ויכולת הולכת החום שומרים על כלי הבישול, מספקים לתבשיל בישול אחיד ושומרים על צורת כלי הבישול למרות שינויי הטמפרטורה הגבוהים.

לעולם לא דביק ותמיד בטוח

כולנו מכירים כבר את המונח השחוק "נון סטיק". נינג'ה, לקחו את עולם הנון סטיק לשלב הבא בעזרת  שימוש בטכנולוגיה חדשה וייחודית המייצרת שכבת הגנה קרמית הנקראת "NEVER STICK", בואו נבין מהו ההבדל בין הציפויים. 

אלא אם אתם חובבי מחבתות ברזל יצוק, רוב הסיכויים שיש לכם בבית סירים ומחבתות שצופו בטפלון, קרמי או שיש בשיטת הnon stick המונעת היווצרות אבנית, הידבקות של מזון לתחתית ומגנה על האוכל שלכם מרעלים. 

אבל לשיטת ה"נון-סטיק", הנפוצה בישראל,  יש לא מעט בעיות וביניהן שחיקה מהירה של התחתית, התקלפות החומר וחשיפה לחומרים מסוכנים, חוסר עמידות לטמפרטורות גבוהות ושחיקה עקב שימוש במדיח. הטפלון לדוגמא עלול לפלוט חומרים מסוכנים בחום מסוים, הציפוי הקרמי דורש ניקוי עדין ולא טוב בשינויי טמפרטורה גבוהים וציפוי השיש נשחק אחרי מס' ניקיונות במדיח ונחשב ליקר במיוחד.

הכירו את שיטת ה- NEVER STICK – שכבת הציפוי של הסירים והמחבתות של נינג'ה, עוברת תהליך התכה של  חלקיקים קרמיים בטמפרטורה של 17000 מעלות בטכנולוגיית פלזמה (שכבת הנון סטיק של רוב המחבתות בשוק מיוצרות בטמפרטורה של 480 מעלות) המייצר שכבה סופר עמידה לאורך שנים רבות המונעת שחיקה, שריטות והידבקות מזון.

כתוצאה מכך, חווית הבישול  (והניקוי) הופכת להיות פשוטה ומהנה, האוכל לא נדבק, השימוש בשמן הוא מינימלי, ניתן להשתמש בכל כלי ערבוב כולל כלי מתכת (תרבד, מזלג וכיו"ב) בלי לחשוש מהתקלפות הציפוי, ניתן להכניס לתנור לשעות ארוכות ובסוף הבישול פשוט שמים במדיח או מנקים בקלות מתחת למים זורמים עם סקוץ' ללא חשש מפגיעה בציפוי או חשיפה לחומרים מסוכנים. נינג'ה מאמינים במוצר שלהם עד כדי כך שהם נותנים עשר שנות אחריות על המחבתות והסירים ו-30 ימי נסיון!.

הגודל קובע? לבחור נכון בהתאם לצרכים שלכם

לרובנו יש מדיח במטבח והתרגלנו כבר לערמות הכלים כשאנחנו מכינים ארוחה לחברים או למשפחה, אבל כבר אין מקום במטבח ובארונות והגיע הזמן לחשוב חסכוני ומודולרי, ולכן  חלק משיקולי הקניה שלנו הוא גודל כלי הבישול והשימושיות שבו.

הנה דוגמא קטנה: כשאנחנו באים לבשל פסטה, ברוב הפעמים נרתיח בסיר מים לפסטה, משם נביא מסננת לסינון הפסטה ואז עוד כלי בישול להכנת הרוטב וכמובן כלי ערבוב למיניהם, עד כאן אין ויכוח נכון?

קחו עוד דוגמא, כשאנחנו רוצים להכין תבשיל חורפי ומנחם שיתבשל שעות ארוכות בתנור, לא פעם נתחיל את הבישול במחבת עמוקה לצריבת הבשר והירקות ומשם נעביר את הכל לסיר שמתאים לתנור עם התיבול והנוזלים. מה קיבלנו? (חוץ מתבשיל ופסטה ממש טעימים) קיבלנו מלא כלים מלוכלכים (שלא תמיד כולם מתאימים לניקוי במדיח) ועומס בארונות המטבח מהצורך שלנו בעוד ועוד כלים לשימושים שונים.

ואנחנו אומרים – לא עוד! למה לא להשתמש באותו סיר הבישול לכמה שימושים?

בנינג'ה חרטו על דגלם את החדשנות כערך מרכזי לצד שימוש פשוט ונוח לאורך זמן. סדרת ה'פוסיבל' של נינג'ה מספקת לכם פונקציונליות בכלי בישול אחד. לדוגמא, מחבת עמוקה עם מסננת מובנית המשמשת לבישול הפסטה בתוכה וסינון פשוט לאחר מכן, ההופכת למחבת לטיגון הבצל ובישול הרוטב. יש לסיר אפילו מכסה ועליו מרית שיושבת בנוחות על תושבת הידית כדי שלא תצטרכו ללכלך את השיש.

מחבת פוסיבל עם מרית (צילום: שריג)
מחבת פוסיבל עם מרית (צילום: שריג)

ואם כבר פונקציונליות אז למה לא לבשל  בסיר אחד על הכיריים, לעבור לתנור ומשם להגיש היישר לשולחן? דבר המתאפשר בזכות המבנה הוורסטילי והנראות האלגנטית של הכלים. 

סדרת הפוסיבל של נינג'ה מאפשרת אינסוף אפשרויות בפשטות ובקלות בכלי בישול אחד כגון: צריבה, צלייה, טיגון עמוק, אידוי, בישול איטי, הרתחה, אפייה ועוד. וזו רק סדרה אחת מתוך מגוון רחב של סירים ומחבתות רב שימושיים, בגדלים שונים. 

לסיכום, ההמלצה שלנו היא לא להתפתות לזול ביותר, להבין מי המותג מאחורי המחבת או הסיר, להבין מה הציפוי שמציעים לכם ומה השימוש שלכם במוצר, כי אסור לשכוח שבסוף היקרים ביותר עבורנו הולכים לאכול מהאוכל שבושל בו. 

נינג'ה מציעה שלוש סדרות מחבתות וסירים, שחלקן כוללות מחבתות רב שימושיים לשימוש וורסטילי בכלי בישול אחד. כל הסירים והמחבתות מתאימים לשימוש על כל סוגי הכיריים ולתנור. קולקציית כלי הבישול כוללת סירים ומחבתות מגוונים ורב תכליתיים, בשלוש סדרות בישול: Premium, Stainless ו- Possible. הציפוי של הקולקציות השונות מגיעות עם שכבת ה- NEVERSTICK הייחודית, לחוויית בישול מושלמת לאורך זמן וללא מאמץ, עם אחריות עד 10 שנים ו- 30 ימי נסיון.

סדרת ה-Stainless (צילום: שריג)
סדרת ה-Stainless (צילום: שריג)

סידרת הפרימיום (צילום: שריג)
סידרת הפרימיום (צילום: שריג)

לצד אלו מספקת שריג אלקטריק - היבואנית הרשמית של נינג'ה כבר שנים, מערך שירות ואחריות מהיר ואמין המספק פתרון מידי לכל בעיה, בפריסה ארצית, עם 22 מרכזי שירות.  

לפרטים ומידע נוסף היכנסו לאתר: https://sarig.com/ninja/pansandpots/ 

הכתבה נכתבה בשיתוף שריג אלקטרוניקה