ישראלים רבים הגיעו בשעות האחרונות לסופרמרקטים והמכולות ברחבי הארץ, זאת שפיקוד העורף הנחה את האזרחים "לאגור מים ומזון ל-72 שעות". עם זאת, לאחר זמן קצר, נמסר מטעם דובר צה"ל כי אין שום שינוי בהנחיות לעורף. 

במסר תקיף: הצעד החריג של האיחוד האירופי נגד הפלסטינים | כל הפרטים
מצרים טוענת: "הזהרנו את נתניהו ממתקפה אימתנית"; בלשכת רה"מ שללו על הסף

התור הארוך כלל המון לקוחות מתוסכלים ומודאגים מהמצב. בשל ההתנפלות ההמונית של האנשים, שמזכירה מעט את ימי הפאניקה של תחילת הקורונה, ברחבי הארץ נרשמו מחסורים בכיכרות לחם ובשישיות מים. סדרן בסופר שכונתי ביהוד סיפר למעריב: "לא נתקלתי אף פעם במצב הזה, במשך כמה שעות - כל האנשים שנכנסו לסופר באו בשביל דבר אחד בלבד - שישיות מים מינרליים". בתשובה לשאלה מתי צפוי להגיע מלאי נוסף, השיב "מחר, אבל אני לא יודע אפילו להגיד מתי וכמה".

חוסרים בסופרמרקטים בגלל המלחמה (צילום: ארנולד נטייב)
חוסרים בסופרמרקטים בגלל המלחמה (צילום: ארנולד נטייב)

מנהל של מכולת אחרת הוסיף: "נגמר לי כל הלחם, זה לא קרה מעולם. עכשיו במקרה קיבלתי משלוח נוסף של שישיות מים אז עכשיו עוד נשארו לי, אבל אני לא בטוח שאם תחזרי עוד שעה יישארו בכלל בקבוקים". אחד מהעובדים סיפר כי מעולם לא מכר כל כך הרבה אריזות של סוללות ביום אחד, ולקוח הגיב: "נכון. אני חושב שיש לי סוללות בבית אבל בגלל המצב באתי לרכוש עוד".

חוסרים בסופרמרקטים בגלל המלחמה (צילום: ארנולד נטייב)
חוסרים בסופרמרקטים בגלל המלחמה (צילום: ארנולד נטייב)

תושבת באר שבע סיפרה: "בהתחלה הגעתי לסופר פארם להתארגן לקראת המילואים, הוא היה סגור. אז נכנסתי לסופר גדול שיש ליד. התחלתי להסתובב בין המחלקות. ראיתי שיש המון חוסרים. זה נראה כאילו בזזו את המקום. מחלקת הירקות ריקה, ביצים, חלב, עופות לא היו. אנשים לקחו ביצים בודדות מתוך קופסאות. לא הייתה אווירה של פאניקה אבל לכל אחד הייתה עגלה מפוצצת. באופן מפתיע דווקא מחלקת השימורים הייתה מלאה".