לא מעט אזרחים התלוננו לאחרונה על עיכוב בקבלת חבילות שהוזמנו מחו"ל לישראל. מדובר למשל ברכישות שבוצעו באתרי סחר עולמיים שונים דרכם מזמיני הישראלים מוצרים רבים, דוגמת אמאזון או עלי אקספרס ובעת הזאת, בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמה מול החמאס בדרום, מסתבר שיש עיכובים בקבלת חלק מהחבילות.

בשל המלחמה: גוגל דוחה את חג הקניות ופועלת למען עסקי הדרום

בדואר ישראל הסבירו בשיחה עם 'מעריב' כי העיכובים בהגעת חבילות מחו"ל לישראל נובע מכך שבשבועות האחרונים ובשל המלחמה, מספר הטיסות המגיעות לישראל ירד באופן משמעותי, דבר שמעכב את הגעתן של החבילות מחו"ל. מהדואר נמסר כי חברת 'דואר ישראל' מוגדרת 'מפעל חיוני' ולכן היא פועלת כרגיל, מאות דוורים ושליחים עובדים כרגיל  וכ-400 סניפים פתוחים ברחבי הארץ. כמו כן הדגישו בדואר שבכל הנוגע למשלוח חבילות בתוך ישראל אין שום בעיה או עיכוב.

"בניגוד למה שנאמר, אין מצוקת כח אדם בדואר וזמני החלוקה זהים לשגרה וללא שינוי. הירידה במספר הטיסות שמגיעות לישראל גרמה לעיכובים, אבל מרגע הגעתן של החבילות או דברי הדואר לנתב"ג, הן נאספות באופן מיידי ומופצות ליעדן", מסר גורם בדואר.
נכון להיום, מגיעות רק כ-30 אחוז מכמות החבילות שמגיעות לישראל בדרך כלל, כאמור בשל המחסור הגדול בטיסות לישראל מיעדים שונים בעולם.

באותו עניין הוציא דואר ישראל עדכון גם בדבר עיכוב במשלוחי דואר אוויר, מהארץ לחו"ל ובהודעה עליה חתום מנהל תחום תפעול השירות בדואר יניב צוברי נכתב: "בשל צמצום משמעותי במספר הטיסות היוצאות מישראל על רקע מלחמת 'חרבות ברזל', צפויים עיכובים בהעברת מטענים ובכללם פריטי דואר ליעדים בחו"ל. אנו עושים את מירב המאמצים על מנת להעביר את הפריטים ליעדם בהקדם האפשרי, ובשלב זה שירות משלוח פריטי דואר לחו"ל ממשיך להיות זמין, על אף ההיתכנות לעיכובים".