הכתבה נכתבה בשיתוף חברת ניתי פיתוח ובנייה בע"מ

די בשיחה קצרה עם שמוליק גזית הבעלים של חברת ניתי פיתוח ובנייה בע"מ, חברה מובילה הנותנת מענה תכנוני, ביצועי וניהולי בכל תחומי הבניה ועבודות הגמר, כדי להבין איך והאם ענף הבנייה עובד בימים אלה במידה כזו או אחרת.

"בתקופת המלחמה, הביקוש לפרויקטים בתחום הבנייה לא בשפל - הוא פשוט לא קיים!" אומר גזית.

"ענף הבניה בישראל נעצר, המון עובדים זרים ברחו מכאן. כ-80 אלף פלסטינים שעבדו בענף הבניה עד השבת השחורה כבר לא כאן והעובדים הזרים שכן נשארו כאן קורסים תחת העומס ויש תופעה של גניבת עובדים בין קבלנים. למה גניבה? כי קבלן בלי עובדים יעדיף לשלם שכר גבוה יותר לעובדים זרים כדי שהעבודה באתר הבניה תימשך. זה לא כי בא לו לשלם יותר ולסיים את העבודה, עלות החזקה של אתר בניה יכולה להגיע למיליונים כל חודש, יש גם עלויות מימון ובהמשך תשלום פיצוי עבור איחור במסירת הדירות".

שמוליק גזית הבעלים של חברת ניתי פיתוח ובנייה בע''מ (צילום: ענת לקיו עילית ביוטי )
שמוליק גזית הבעלים של חברת ניתי פיתוח ובנייה בע''מ (צילום: ענת לקיו עילית ביוטי )

חברתך מבוססת על מערך כוח אדם סיני, האם גם אצלך העובדים הסינים מיהרו לארוז מזוודה ולברוח מהארץ?
"אני חייב לומר לך שלא. אצלנו זה לא קיים. העובדים שלנו לא עזבו לפני ולא עזבו עכשיו בגלל המלחמה. הם איתנו  כבר למעלה מ- 5 שנים. כל תקופה כשנגמרת להם הוויזה והם נדרשים לעזוב את הארץ, אני מתרגש לשמוע אותם אומרים לי: חכה לי, אני חוזר. זה לא מובן מאליו, העובדים הסינים ידועים בכך שהם לא מחזיקים לאורך זמן"

האם הפרויקטים שלך ממשיכים בימים אלו?
אנחנו עובדים על פרויקטים קיימים ותודה לאל, יש עבודה. אני לא מודאג מהעתיד לבוא כי ענף הבנייה יתעורר ואני בטוח בדרך שלי. יש לי כוח אדם זר ונאמן שהולך איתי שנים.

אז איך זה קורה?
אנחנו שומרים על העובדים, קשובים להם ונותנים להם הרגשה של בית. הם יודעים שהם בידיים טובות.

יש לך תחזית כלשהי לענף הבנייה?
מצד אחד, לדעתי תהיה התאוששות מהירה כי יש המון הרס שצריך לשקם, המון פרויקטים שנתקעו באמצע או ממש בתחילת התהליך, אבל צריך גם לזכור שבאופן היסטורי מחירי הדיור עולים בקביעות אחרי מבצעים או מלחמות ופה עלולה להיות בעיה לא פשוטה לקבלנים. 

ספר לנו על הישג אחד שאתה גאה בו במיוחד?
אני גאה לומר שאנחנו מומחים בתחום הריצוף והחיפויים ועבדנו עם כל החברות הגדולות במשק ובתקופה קצרה יחסית. אני משמש כקבלן משנה בחברות כמו: תדהר, אלקטרה, סולל בונה, פרשקובסקי ועוד. כיום חברת ניתי פיתוח ובנייה בע"מ היא מהמובילות בנישה זו"

איפה אתה רואה את החברה בעוד 5 שנים מהיום?
"וואו, שאלה עמוקה, אני יכול לדבר על זה שעות. אבל התשובה שלי מאוד פרקטית: החיים קצרים, עובדתית כל שנה החברה גדלה ואני מאחל לעצמי להמשיך להנות מהעבודה שלי ולגדול יחד עם העובדים."

מה מנחה אותך בחיים?
"את מכירה את הביטוי הלטיני קַרְפֶּה־דִיֶים? זה ביטוי שלקוח מתוך שיר של הורטיוס. והפירוש  שלו הוא: "נצל את היום". המוטו שלי הוא לנצל כל יום, ממש כל יום, מישהו מבטיח לנו מה יהיה מחר? 

שאיפה אחת לעתיד
להמשיך להיות מאושר, להישאר תמיד בטופ ולהינות מהדרך.

פרטי התקשרות מלאים: https://get-marketing.co.il/nitai/  

חברת ניתי פיתוח ובנייה בע''מ (צילום: יח''צ)
חברת ניתי פיתוח ובנייה בע''מ (צילום: יח''צ)

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת ניתי פיתוח ובנייה בע"מ