ימים לא פשוטים עוברים עלינו ועל הקטנטנים שלנו. אירועי ה-7 באוקטובר הותירו רבים מאיתנו חסרי כל - וגם מי שלא נפגע באופן ישיר מהמלחמה, מתקשה לחזור לשגרה. ובעוד אנחנו המבוגרים יודעים איך לעבד את הרגשות, הילדים שלנו לא תמיד מצליחים להסביר מה הם מרגישים ומה עובר עליהם. 

כדי לעזור להם להבין מה קורה במדינה ואיך להתמודד עם כל הכאב, אורלי שמש, מפתחת משחקי רגשות, ערכים ותקשורת, פיתחה תיבת חוסן לילדים בשם ״חיות הכוח״. שמש היא בעלת ותק של 15 שנים בתחום. המשחקים שלה, מבית ״ניתן באהבה״, מומלצים על ידי הורים, פסיכולוגים, מטפלים ואנשי חינוך.

תיבת ״חיות הכוח״ (צילום: יח''צ)
תיבת ״חיות הכוח״ (צילום: יח''צ)

תיבת ״חיות הכוח״ מכילה 36 טיפים ועצות מעשיות וישימות להתמודדות עם מצבים רגשיים כמו עצב, פחד, געגוע, שעמום, דאגה ועוד. כל העצות מובאות באמצעות החיות בחרוזים ובאופן קליל, מרגיע וידידותי - החיות מספרות ומגלות לילדים איך הן מתמודדות עם רגשות ומצבים שונים.

כחלק מרצון שלה לעזור לקהילה, כמות של ערכות כבר הועברה לילדי העוטף והדרום שנמצאים במלונות ברחבי הארץ - מתוך אמונה שלה שזה יעזור להורים ולמטפלים שם בשיח מרגיע עם הילדים שעברו את השבת האיומה .

תיבת החוסן היא כלי עבודה עבור הורים, מטפלים ואנשי חינוך – לעבודה רגשית עם ילדים בגילאי 3-8. התכנים מתאימים לימים אלה וגם לימי שגרה.