הכתבה נכתבה בשיתוף ביובית בזול

שירותי ביובית – מה זה בדיוק? ומתי הדבר נדרש?
שירותי ביובית הם שירותים שניתנים על ידי אנשי מקצוע בעולם הביוב, בעיקר קבלני ביוב שלהם ההיתרים וההסמכות לבצע את כל עבודות הביוב באשר הן.

לעומת תחומי האחריות של אינסטלטורים רגילים, שיודעים לבצע עבודות ביוב סטנדרטיות בצנרת שעוברת בתוך הבית וקרובה לפתחי הביוב, קבלני ביוב מסוגלים לטפל גם בכל מה שקשור למערכות ביוב גדולות, כאלו שיוצאות מהמבנים ומתנקזות אל קווי הביוב שבאחריות הרשות המקומית.

קבלני ביוב הם גם אלו שיחזיקו ביובית, מה שנדיר למצוא אצל אינסטלטורים רגילים. קבלן שמספק שירותי ביובית למעשה מחזיק בהיתר לשאוב, להוביל ולפנות לאתרי פינוי מורשים כל פסולת ביוב שהיא, ביתית ותעשייתית כאחד.

ישנם מספר מקרים נפוצים בהם נדרשת ביובית:

  • פתיחת סתימות ביוב מורכבות – סתימות מהסוג הזה אינן יכולות להיפתר על ידי אמצעים רגילים או ביתיים, שכן הן חוסמות חלק ניכר מהקווים הראשיים של המבנה. פתיחת סתימות שומן, חיתוך שורשים בביוב, גריסה ופינוי פסולת בניין שחוסמת את הצינורות – עבור כל אלו קיים פתרון וזאת באמצעות ביובית שמזרימה מים בלחץ גבוה וראשי צינור שמיועדים לטפל בכל גורם חוסם ומחוברים לצינור הביובית בהתאם לצורך.
  • שאיבת הצפות – באמצעות ביובית ניתן לשאוב כל סוג של הצפה (מי גשם, מי ביוב) ובכל היקף במהירות וביעילות. בהתאם לגודל ההצפה ותנאי השטח, כך ניתן לשלוח ביובית מתאימה. זו יכולה להיות ביובית משאית גדולה, ביובית נמוכה ובגודל קומפקטי (מה שמאפשר לשאוב הצפות גם בחניונים ופירי מעליות) וגם ביובית שהיא סוג של משאבה ניידת שניתן להגיע באמצעותה לכל מקום (מרתפים, למשל).
  • שאיבת בורות ביוב – שירותי ביובית מתאימים גם עבור שאיבת בורות ספיגה ושומן, בורות שמנים במוסכים, מפרידי שומנים, שוחות ביוב ועוד. השאיבה חייבת להתבצע על מנת לדאוג לתקינות המתקן ומניעת הצפה וכמו כן, מחויבת לעיתים רבות על פי חוק, בעסקים ומפעלים המחויבים בכך. במקרים מסוימים נדרש לפנות גם את הבוצה ששוקעת בתחתית הבור, מה שמבוצע גם כן על ידי צוות הביובית. חשוב לציין כי רק קבלן ביוב רשאי לבצע שאיבה של בורות ביוב ולהתקשר עם מקומות שמטפלים בפסולת המפונה.
  • שטיפת קווי ביוב בלחץ מים גבוה – מעבר לעבודות פינוי שפכים ופתיחת סתימות, היכולת של הביובית לספק לחץ מים גבוה בתוך צינורות הביוב מאפשרת להעניק גם שירות מניעתי. שטיפת קווי הביוב עם לחץ מים גבוה מסוגלת לנקות ולהסיר כל משקע או מכשול שקיים בתוך הצינורות ובכך למנוע את הסתימה הבאה. השירות מומלץ מאוד עבור קווי ביוב שנוטים להיסתם בתדירות גבוהה.

שירותי ביובית יכולים להידרש גם עבור שאיבת בריכות שחייה, שאיבת מאגרי מים בבנייני מגורים, שאיבת שירותים כימיים ועוד.

קבלן ביוב – שירותי ביובית, אבל לא רק
מעבר לאותם מקרים נפוצים שציינו, קבלן ביוב שמספק שירותי ביובית יכול לעזור לכם גם במקרים רבים נוספים. מאחר ומדובר בקבלן ביוב אשר רשאי לבצע כל עבודת ביוב שהיא, הוא יכול גם לעסוק בתכנון, הקמה ותיקון של קווי ביוב.

למעשה, קבלני ביוב הם היחידים שיכולים לתכנן את מערכת הביוב הנדרשת עבור מבנים חדשים (מגורים, תמ"א 38, מפעלי תעשייה), להניח אותם בפועל על פי התקנים המחייבים (מבחינת סידור ומבנה, סוג הצינורות, שיפועים, תכנון שוחות ביוב, מיקום) וכמו כן, לתקן אותם כאשר הם סובלים מנזקים חמורים.

התיקון מתבצע במקרים רבים עם שירותי ביובית מתקדמים שלא מערבים חפירות באדמה וגרימת נזק סביבתי, אלא עבודה עם טכנולוגיה מתקדמת בדמות מצלמות צינור שמוחדרות לצינורות על מנת לדעת היכן בדיוק נוצר הנזק ומהי הסיבה לו, ורובוטי צינור שנשלטים מרחוק ופועלים בתוך הצינורות עצמם.

קריטריונים לבחירת שירותי ביובית
חשוב מאוד לשים לב לקריטריונים הבאים כשבוחרים חברה שמספקת שירותי ביובית:

  • מקצועיות – שירותי ביובית יכולים להיות מסופקים על ידי מגוון רחב מאוד של אנשי מקצוע. אנחנו, כאמור, ממליצים על התקשרות עם דרגת ההסמכה הגבוהה ביותר בתחום, קבלן ביוב שרשום בפנקס הקבלנים.
  • זמינות – עם בעיית ביוב ממש לא רצוי להמתין, כך שאם יש בעיה או משימה שעומדת על הפרק, מוטב לו צוות הביובית יוכל להגיע כמה שיותר מהר, בקריאה של מספר שעות עד יום-יומיים בלבד.
  • מחירים – טווח מחירים לשירותי ביובית בישראל נע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים כתלות בסוג העבודה, במורכבותה ובהיקף שלה. חפשו חברה שמציעה לכם מחירים הוגנים ולא גבוהים או נמוכים מהממוצע.

צריכים ביובית? לשירות מהיר ולמידע נוסף ניתן לעבור לאתר ביובית בזול - https://biobit4all.co.il 
או להתקשר לטלפון: 072-3308189.

הכתבה נכתבה בשיתוף ביובית בזול