הכתבה נכתבה בשיתוף דוקטור פוליש

ישנו דבר אחד מפריד ביניכם לבין הכניסה המיוחלת לנכס המשופץ. ניקיון. אחרי שיפוץ נשאר לא מעט לכלוך, פסולת ואבק, צבע שיש להסיר, כתמי רובה וטיח ואחרי שעוזב אחרון השיפוצניקים, צריך להתחיל בעבודת הניקיון. כדי לא להתייאש ממראה הדירה ומהעבודה שמצפה לכם, הכנו מדריך עם מספר טיפים שיסייעו בביצוע ניקיון אחרי שיפוץ בצורה יעילה וחכמה, מיד לאחר שאבק השיפוץ שקע. 

טיפים לניקוי יעיל לאחר שיפוץ
ניקיון אחרי שיפוץ הוא ניקיון יסודי של כול שאריות הפסולת שנותרו לאחר עבודות השיפוץ. לקראת תהליך הניקוי כדאי להיערך היטב, לגבש תוכנית עבודה ולפעול באופן מובנה ומתוכנן כדי לא ללכת לאיבוד בתוך עומס הפעולות שיש לבצע.

הנה כמה טיפים יעילים: 

  1. מומלץ לבצע את הניקיון סמוך למועד סיום השיפוץ ולא להמתין יותר מדי זמן. אם אין ביכולתכם לעשות זאת לבד, תמיד אפשר להזמין חברת ניקיון מקצועית. ככל שממתינים זמן רב מדי, כך קשה יותר לנקות את הדירה ששופצה. 
  2. כדאי לבצע את הניקיון כשהדירה עדיין ריקה, במידה והיא פונתה מהרהיטים והחפצים שאכלסו אותה. חלל ריק הוא חלל שהרבה יותר קל לנקותו. 
  3. תכנון - לפני תחילת עבודות הניקיון מומלץ להגיע לפני כן לדירה. לבחון את השטח, לראות את מצבה ולגבש תוכנית עבודה מסודרת כדי להבטיח תהליך ניקיון יעיל ותכליתי.
  4. חומרי ניקוי - חשוב להצטייד בחומרי הניקוי הנכונים והמתאימים. מטליות עדינות שלא יפגעו בגימורים שונים, חומרי ניקוי אפקטיביים, שואב אבק, חומרים ייעודיים לזכוכית, שקיות אשפה חזקות לאיסוף הפסולת וכל מה שנדרש. למעשה, יעילות הניקוי תלויה במידה רבה באיכות מוצרי הניקוי בהם משתמשים. חומרים חזקים ואיכותיים ימיסו לכלוך קשה, יעלימו כתמי צבע וינקו שאריות סיליקון, דבק או נסורת. 
  5. אמצעי בטיחות - לפני תחילת הניקוי חשוב להיערך מבחינה בטיחותית. לוודא שכול הכלים והציוד מסודרים כראוי, להשתמש בציוד מגן אישי מתאים כגון כפפות לידיים ומסכה לפה ולאף ולהתנהל נכון עם כימיקלים מסוכנים.
  6. חלוקת תהליך הניקוי לשלבים - בכל שלב מתמקדים באזור אחר. גישה זו מונעת תחושת הצפה ומאפשרת ניקוי יסודי מבלי לפספס אף נקודה.
  7. אסטרטגיה לניקוי אבק - משטחים רטובים קשה לנקות מאבק. כדאי לא לגרום למקומות מלאים באבק להירטב כדי לא להתמודד עם ניקוי של לכלוך בוצי. ככל שהמשטח יבש יותר, כך קל יותר לנקותו מאבק.
  8. טיפול עדין בריצוף - חומרי ריצוף שונים דורשים שיטות ניקוי ספציפיות. כדאי להתייעץ עם היצרן או עם איש מקצוע כדי להבין מהן שיטות הניקוי הטובות ביותר וכיצד להגן על הרצפה. את הרצפה הכי טוב לנקות עם מעט נוזל ניקוי מתאים ומים חמים. הרצפה תבריק. במידה ומדובר בריצוף חדש מומלץ להמעיט בנוזל הניקוי כדי לא להשאיר סימנים. 
  9. טיפול בזכוכית - חלונות ומשטחי זכוכית יש לנקות באופן יסודי ומקצועי כדי לא להשאיר סימנים ופסים על גבי הזכוכית וליצור שקיפות וברק מלאים. עיתונים עושים עבודה מעולה במקרה זה. כשמנקים את החלונות, חשוב לא לשכוח את המשקופים, המסגרות והמסילות אשר צוברים אבק ולכלוך רב במהלך השיפוץ. 
  10. תחזוקת מערכת מיזוג אוויר - במידה והמזגנים נותרו בבית במהלך השיפוץ יש לנקותם ביסודיות כדי למנוע התפשטות אבק ברחבי חלל הבית. חבל לנקות ולקרצף את הבית כולו ובפעולת מזגן אחת להרוס הכול. חשוב לנקות היטב את הפילטרים וכדאי לשקול להזמין איש מקצוע לניקוי יסודי של תעלות המזגן.
  11. השלכת פסולת בצורה אחראית - פסולת בניין, אריזות וחומרים שאינם בשימוש חייבים להיזרק בהתאם לתקנות מקומיות. פינוי למחזור ולאתרי פסולת מורשים יחסכו קנסות מיותרים וישמרו על הסביבה.
  12. כשהניקוי הושלם, מומלץ לערוך בדיקה יסודית בכל הבית כדי לאתר אזורים שאולי נשכחו או התפספסו.

לסיכום, על-ידי ביצוע הטיפים הללו תוכלו לנווט בבטחה את התהליך של ניקוי אחרי שיפוץ ביעילות ובקלות ולהבטיח חלל מגורים נעים ומבריק. סבלנות ותשומת-לב לפרטים הם המפתח להשגת התוצאות הטובות ביותר וחזרה מוצלחת לבית נקי לאחר מסע השיפוץ הארוך.

לאתר: https://www.cln.co.il  

הכתבה נכתבה בשיתוף דוקטור פוליש