הצריכה בישראל ירדה בשיעור של 5.4% מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר - כך עולה מנתוני מחקר משותף לגוגל ישראל וישראכרט, שהתפרסמו היום (רביעי) לרגל ציון עשור ל- ShoppingIL.

מהפילוח עולה כי ברכישות האון ליין חלה מאז פרוץ המלחמה ירידה של כ-6%. הירידה החדה ביותר הייתה בענף התיירות – 67%. ירידות נרשמו גם בענפי האופנה – 12.3% והתרבות – 10%. לעומת זאת, עליות נרשמו בענפי הרהיטים – 13.5%, ציוד שירותי תקשורת – 45% ופארמה – 10%.

עוד עולה מהנתונים, כי המסחר ברשת קפץ פי חמישה בעשור האחרון. הענפים עם שיעורי החדירה הגבוהים ביותר היו בגדים, נעליים, מוצרי חשמל, ויטמינים, תוספי תזונה ומוצרי פארם וציוד אלקטרוני, תקשורת ומחשוב. 77% מהישראלים מעדיפים לקנות באתרים ישראלים.

עוד עולה מנתוני החברה, כי ליותר ממחצית מהחנויות הישראליות שפועלות ברשת אין כלל נוכחות פיזית. בעסקים מקוונים בני שלוש שנים ומטה, המספר עולה ל-65%.

מנגד, מספר בתי העסק ברשת גדל פי 19.5 בעשור, 70% מהעסקים ברשת בני פחות משש שנים. בעוד שכלל שוק המסחר ברשת ירד ב-6% והיקף הרכישות מחו"ל ירד ב- 26% במהלך המלחמה, הרכישות מאתרים ישראלים עלו ב- 4%.

77% מהישראלים מעדיפים לקנות באתרים ישראלים; ב-2023, 64% מהעסקאות אונליין היו באתרים ישראלים, לעומת 47% בלבד ב-2017