הכתבה נכתבה בשיתוף שריג אלקטריק

שישי בואכה צהרים, בקושי הספקתם קפה שפוי אחרי שהורדתם את הקטנים, על הדרך כבר עשיתם קניות, ניסיתם לסדר את הברדק בסלון בלי להתחרפן מכל המשחקים, והזמן פשוט טס. הקטנים כבר בבית מפזרים את כל מה שאספתם, אתם במטבח מנסים לארגן משהו לאכול שלא יהיה ג'אנק אבל לא ייקח שעה וגם ככה לא ממש בא לכם להיות במטבח עכשיו.

יש כבר מחבת על הגז עם חזה עוף, תפוחי אדמה בתנור, אוי מישהו צורח בסלון, קפיצה לסלון לעשות סדר בין הריבים והנה חזה העוף נשרף, תפוחי האדמה רחוקים מלהיות מוכנים ואתם מוצאים את עצמכם מכינים להם סנדוויץ' או מחממים משהו קפוא במיקרו. הגיע הזמן להכיר את הנינג'ה ספידי. כמה דקות ויש לכם ארוחה.

הגיע הזמן להכיר את הנינג'ה ספידי (צילום: שריג אלקטריק)
הגיע הזמן להכיר את הנינג'ה ספידי (צילום: שריג אלקטריק)

תפריט מאוזן במינימום זמן
הנינג'ה ספידי הוא מכשיר לבישול מהיר שמתאים מאד לאנשים שאוהבים לבשל לצד אנשים ששונאים להתעסק עם אוכל. כן כן כולם בבית הולכים להנות מהמכשיר הזה. לנינג’ה ספידי 2 מצבי בישול ו-10 תוכניות אוטומטיות תחת מכסה אחד חכם. הספידי מגיע עם אופציה לאידוי, שבעיני משדרגת כמעט כל שיטת בישול או אפיה, ויש לו את התוכניות המעולות שיש בנינגה גריל כגון טיגון באוויר חם, אפיה, צליה, בישול וייבוש.

אבל האנשים בנינג'ה החליטו שזה לא מספיק ובהטיית כפתור, הספידי הופך למכשיר פלא עם פונקציית בישול מהיר מובנית המכינה לכם ארוחה שלמה מבסיס, ירק וחלבון כמו פסטה ברוקולי ועוף, אורז תפוחי אדמה ובשר בסגנון מקסיקני, טופו ירקות ואורז הודי ב- 15* דקות בלבד! באותה הטיית כפתור של הבישול המהיר, המכשיר משלב בין כמה שיטות בישול כגון טיגון ואידוי, אפיה ואידוי, צליה ועוד. עד שלא ניסיתי לא האמנתי. אחרי זה לא הפסקתי לבדוק שוב ושוב את האופציות.

תוכניות הבישול המהיר של הספידי, פועלות על בסיס טכנולוגיה לבישול מהיר ועוצמתי המחדירה אדים (ולחות) למזון, ומשתמשת באוויר חם כדי לצרוב וליצור קריספיות חיצונית מבוקשת. המבנה של הספידי הוא עמוק, בנפח 5.7 ליטר, מה שמאפשר הכנסת יותר מרכיבים לגובה, הטכנולוגיה החדישה משתמשת בגובה הזה כדי לשלב שתי שיטות בישול האחת עובדת על החלק התחתון שם יושב גוף חימום והשנייה על העליון שמקבל את החום והצריבה שלו מהרשת הגריל שבמכסה.

המבנה והטכנולוגיה המתקדמת הזו מצליחים לספק שילוב של כמה שיטות בישול עם כמה חומרי גלם שונים המתבשלים בנפרד באותו המכשיר! לכדי ארוחה מלאה וטעימה. גאוני? חכו, יש עוד.

כמו לכל מכשירי הגריל, גם לספידי יש תוספות שעוזרות בבישול, במקרה הזה הספידי מגיע עם צלחת טיגון מחוררת ממתכת המהווה גם חיץ בין החלק התחתון לעליון וגם כמגש עליו אתם מניחים את נתחי העוף או הדג לצליה.

המכשיר משלב בין כמה שיטות בישול כגון טיגון ואידוי, אפיה ואידוי, צליה ועוד (צילום: שריג אלקטריק)
המכשיר משלב בין כמה שיטות בישול כגון טיגון ואידוי, אפיה ואידוי, צליה ועוד (צילום: שריג אלקטריק)

לא לדאוג, 15 דקות ויושבים לאכול
השאלה הגדולה היא " איך אני יודעת כמה זמן לשים את האוכל ?", כמו בכל מכשיר של נינג'ה, גם פה סידרו לכם מתכונים להכל, עם מחשבון מתכונים מתוחכם בעברית שאומר לכם איך להכין שפע של מתכונים בהתאם לחומרי הגלם שאתם רוצים. אם החלטתם ללכת על אחת מתוכניות ה"ארוחה המהירה", כל מה שאתם צריכים זה לבחור את הבסיס, הנתח, התוספות והקטניות, והמחשבון יאמר לכם בדיוק כמה לשים מכל דבר ולכמה זמן. תוכנית ה"ארוחה המהירה" של ספידי מכויילת ל-15 דקות* ותתפלאו, אבל בלא מעט מהפעמים, הארוחה הייתה מוכנה כבר אחרי 13 דקות.

איך מכינים? פשוט ממש, מכניסים לחלק התחתון את הבסיס לארוחה שלכם, פסטה עם ירקות ורוטב, אורז עם שעועית, תפוחי אדמה עם תיבול וכד', מעל מניחים את המגש שמגיע עם רגליות קטנות היושבות על המגרעות שיש במכשיר ומעל המגש מניחים ירקות ובשר, דגים או טופו לצלייה, גם הם מתובלים בדיוק במה שהייתם מתבלים אותם אם הייתם משתמשים במחבת או בתנור. לחיצה על כפתור ההתחלה והספידי מתחיל להתחמם- אל תדאגו הוא יודיע לכם כשהוא מתחיל לבשל ואתם תוכלו לבדוק תוך כמה זמן הוא מוכן.

זוכרים שצעקו עלינו לא לפתוח את הסיר באמצע בישול האורז כי זה הורס, אז תירגעו. הספידי מספק לכם בטחון מלא, בכל פעם שהוא נפתח הבישול נעצר עד שתסגרו את המכשיר, שום דבר בפעולה של הבישול לא נהרסת. היכולת הדו כיוונית של הספידי לבשל ולצלות במקביל, מספקת לו מהירות ועוצמה שלא הכרתם ולכן עד שתכירו יותר ויותר את המכשיר, שווה לתת הצצה כבר אחרי 12 דקות, מי יודע, אולי העוף כבר מוכן ואפשר לשבת לאכול עם כל המשפחה יחד.

לא לדאוג, 15 דקות ויושבים לאכול. נינג'ה ספידי (צילום: שריג אלקטריק)
לא לדאוג, 15 דקות ויושבים לאכול. נינג'ה ספידי (צילום: שריג אלקטריק)

נינג'ה אמיתי לא מתאמץ – זה כל הסיפור
המטרה הגדולה של חברת נינג'ה עם מכשיר הספידי (ותכל'ס עם כל מכשירי המטבח שלה), היא להקליל את הבישול במטבח, לתת לנו את האופציה להכין ארוחות מאוזנות וטעימות בלי לעמוד מעל הסירים והמחבתות, לעמול ללא הרף ולחשוש שהאוכל ייהרס, ובעיקר לתת לנו את האופציה להיות עם המשפחה יותר זמן .

התבנית מגיעה עם ציפוי נון-סטיק קרמי וצלחת טיגון מתכווננת, שניהם מתנקים בקלות ומתאימים לשימוש במדיח הכול תחת מעטפת דוברת עברית ומאד נוח לתפעול למי שחושש מכל הגאדג'טים.  מחשבון המתכונים מתוכנן לארבעה אנשים, כך שגם אם אתם שניים, יישאר לכם אוכל טעים למחרת. 

*למוצר יש 3 שנות אחריות מורחבת מוגבלת – שנה אחריות מלאה + שנתיים אחריות נוספת מוגבלת של היבואן הרשמי, בכפוף להפעלת האחריות ולתקנון.

לרכישה אצל המשווקים המורשים ובאתר שריג.
*לא כולל זמן חימום מקדים.

הכתבה נכתבה בשיתוף שריג אלקטריק