החורף בשיאו והעור שלנו נאלץ להתמודד עם בעיות של יובש, מתיחות ותחושות צריבה. "הגשם אומנם רטוב, אבל עונת החורף מאופיינת דווקא ביובש של העור", אומרת ד"ר מרינה לנדאו, דרמטולוגית בכירה.

לאחר שהסעיר את סניפי רשת ספורה באירופה: מותג הטיפוח הספרדי נוחת בישראל
דפי הנצחה ועמודי זיכרון לנפטרים

לדבריה, "הניגוד הזה הוא רק תמצית ההבנה שבעונה הקרה צריך להתייחס לעור שלנו בצורה שונה מביתר עונות השנה". תופעת היובש מתחילה כבר בסתיו, וכאשר האוויר יבש יותר ויש רוחות - התופעה מחמירה. בנוסף, בימים הקרים אנו נוטים לשהות בחדרים מחוממים שלא עושים חסד עם העור.

חשוב להבחין בין עור יבש למיובש. לדברי ליאת פליסר הלפרט, סמנכ"לית הדרכה של דרמלוג'יקה ישראל, לרוב בחודשי החורף העור שגורם לנו להרגיש מעין "מתיחה" הוא בעצם עור מיובש שאנו נדרשים לתת לו תשומת לב מיוחדת בתקופה של מזג אוויר יבש וקר.

איך יודעים שהעור מיובש? כשמרגישים שהוא "מתוח" מדי (כמו אחרי יציאה מהבריכה), ואז כשמניחים עליו קרם מבוסס מים/ג'ל מימי, הוא מיד מתרופף ונרגע. זה מצב בר־תיקון, גם בפעולות פשוטות של השבת חומצה היאלורונית, מים, סרמידים וחומרים מגבירי לחות.

הללו נועדו לשקם את שכבת ההגנה החיצונית של העור, כדי שהיא תוכל לשמור שהמים לא יתנדפו ממנו. כיום יש פתרונות לתוספת מים לעור בהתזה, מיני תרסיסי חומצה היאלורונית וסרמידים שניתן לכל אורך היום להתיז על העור לשיפור ולשיקום מאזן המים.

אז מה כדאי לעשות בחורף וממה צריך להימנע?

מומלץ:

לדברי ד"ר לנדאו, חשוב מאוד ללחלח את העור, לא רק בעור הפנים - אלא בעור הגוף כולו. תשקיעו במריחת קרם לחות בנדיבות ותחסכו תופעות עוריות לא נעימות (כמו גרד טורדני).

בימים שהשמש מאפשרת מומלץ לבצע פילינג מקצועי: טיפולים שמבוצעים באופן חד־פעמי (פילינג רפואי בינוני או עמוק) או בסדרות קצרות של פילינגים (פילינג שטחי).

כדאי להשתמש במסנן קרינה גם בחורף. אומנם שעות השמש קצרות יותר והשמש לא אכזרית כמו בקיץ, אבל אל תשכחו שאת השיזוף הכי משמעותי מקבלים דווקא בחופשת סקי.

אל תעשו:

לדברי ד"ר לנדאו, לא מומלץ להתקלח במים חמים במשך זמן רב. מקלחות חמות וארוכות פוגעות במחסום העורי, מייבשות את העור ומחמירות את היובש שממנו אנחנו סובלים ממילא בעונת החורף. מומלץ לעשות מקלחת זריזה ובטמפרטורה חמימה בלבד.

אל תשבו קרוב לתנור חימום או תלכו לישון עם כרית חימום. אם אתם רוצים להדליק תנור חימום, תרחיקו אותו מהרגליים כמה שיותר. מקור חום ישיר ומתמשך עלול ליצור פיגמנטציה עורית וציור ורידי מוגבר על העור, שהטיפול בו מאוד מורכב.

אל תשתמשו בחומצות. למרות השפעתן החיובית הכללית, בחורף החומצות מחמירות את היובש, העור הופך מגורה ודלקתי ומרגיש לא בנוח. מומלץ להוריד את אחוזי החומצות ואת מספר המריחות השבועי.

שיבולת שועל לפנים: מותג הטיפוח הניו יורקי Kiehl's מציע קרם פנים ULTRA FACIAL עם פורמולה חדשנית שמכילה שיבולת שועל קולואידית ובטא גלוקן להקלה מיידית, לשיקום ולתיקון מחסום הלחות בעור ולהרגעת עור רגיש ומגורה. ULTRA FACIAL מפחית אדמומיות באופן הנראה לעין ומקל על יובש. 205 שקל. בסניפי הרשת ובאתר סופר פארם.

13. קרם גוף טיפולי שיבולת שועל (צילום: יחצ)
13. קרם גוף טיפולי שיבולת שועל (צילום: יחצ)

קיל'ס קרם פנים אולטרה פיישל  מתקדם לחיזוק אינטנסיבי של מחסום העור המחיר 205 שח (צילום: יחצ)
קיל'ס קרם פנים אולטרה פיישל מתקדם לחיזוק אינטנסיבי של מחסום העור המחיר 205 שח (צילום: יחצ)

שמנמן ושמנוני: אמול לתינוק הוא שמן רחצה טיפולי להקלה מיידית ביובש עור המעניק לחות ל־24 שעות. התכשיר היפואלרגני, ללא פראבנים וחומרים משמרים, ללא SLS ו־SLES, עם משאבה נוחה לשימוש. השמן מנקה את עורו של התינוק, מרכך ומזין אותו, שומר על לחות העור ותורם למראה עור בריא, רך ונעים למגע. 50 שקל ל־200 מ"ל. ברשתות הפארם.

11. emol_baby_classic_500ml_group (002) (צילום: יחצ)
11. emol_baby_classic_500ml_group (002) (צילום: יחצ)

לחות לילה: מותג הטיפוח ליראק פריז משיק קרם לילה מחדש לפנים ולצוואר לעור יבש מסדרת ליפט אינטגרל. הקרם פועל לחידוש הקולגן, האלסטין וכולל חומצה היאלורונית מקופסלת ומשולשת.

ליראק פריז - קרם לילה ליפט אינטגרל 349 שח 50 מל (צילום: אסף לוי)
ליראק פריז - קרם לילה ליפט אינטגרל 349 שח 50 מל (צילום: אסף לוי)

ליראק פריז סדרת ליפט אינטגרל החדשה (צילום: שי פרנקו)
ליראק פריז סדרת ליפט אינטגרל החדשה (צילום: שי פרנקו)

בנוסף, הוא מכיל גליקופרוטאין, חלבון המצוי בתוך שכבות העור, אנטי־דלקתי ומחבר את שלושת האלמנטים על מנת לשקם את מבנה העור ולסייע לו לבנות את עצמו מחדש. 349 שקל ל־50 מ"ל. באתר ליראק ישראל ואצל הקוסמטיקאיות והרופאים מורשי המותג.

נטרול, ניקוי והעשרה: מותג הדרמו־קוסמטיקה לה רוש פוזה מציע את סדרת ליפיקאר לכל המשפחה. הסדרה כוללת ג'ל לניקוי עדין ונטרול השפעות מזיקות של מים קשים, קרם גוף עם רכיב ייחודי מעוגן בפטנט לטיפול בעור יבש במיוחד בעל תחושת אי־נוחות לשיקום, איזון וייצוב העור עם יעילות מוכחת של עד 48 שעות.

לה רוש פוזה סדרת ליפיקאר (צילום: יחצ)
לה רוש פוזה סדרת ליפיקאר (צילום: יחצ)

יש גם קרם רחצה עדין עם פורמולה מועשרת בחמאת שיאה לטיפול בעור מגורה במיוחד. ושמן ניקוי ורחצה לגוף בעל מרקם קליל שנספג במהירות ללא תחושה שמנונית להרגעת תחושת המתיחה של עור יבש ומגורה. מחיר מוצר בסדרה: 79־139 שקל. להשיג בבתי מרקחת פרטיים, ברשתות הפארם, בקופות החולים ובאתרים השונים.

ליחוח: ד"ר מרינה לנדאו מציעה את הקרם SUPCERAT MT NIGHT מסדרת MAHUT. מדובר בקרם לילה מזין ועשיר שמעניק לחות אינטנסיבית לעור ומשאיר אותו נעים ורך למגע.

10. supcerat mt night - מהות של דר מרינה לנדאו 480 שח (צילום: יחצ)
10. supcerat mt night - מהות של דר מרינה לנדאו 480 שח (צילום: יחצ)

מכיל רכיבים בעלי תכונות אנטי־אייג'ינג, ומועשר באנטי־אוקסידנטים למראה עור בריא וחיוני ובחומרים פעילים לתמיכה במבנה האפידרמיס, לחות העור ושמירת הלחות מהתנדפות. קיים גם קרם תואם ליום. 480 שקל אצל הקוסמטיקאיות המובחרות ובאתר MAHUT.

לא דביק: לוריאל פריז מרחיבה את סדרת הטיפוח רויטליפט פילר עם קרם ג'ל בצנצנת לחיצה על בסיס מים פילר שממלא את העור בלחות עם פורמולה המכילה שלושה סוגי סרמידים המסייעים בחיזוק מחסום העור וכן ניאצינאמיד וגליצרין התורמים ללחות העור לאורך זמן.

קרם ג'ל רויטליפט לוריאל פריז מחיר מומלץ לצרכן 110שח מחיר השקה לינואר 2024 84.90שח (צילום: יחצ)
קרם ג'ל רויטליפט לוריאל פריז מחיר מומלץ לצרכן 110שח מחיר השקה לינואר 2024 84.90שח (צילום: יחצ)

הפורמולה מבוססת מים תוך שימוש נוח שאינו דביק, עם ספיגה קלה ומהירה המשאירה את העור לח ולא שמנוני. לכל סוגי העור, כולל עור רגיש. 110 שקל. ברשתות הפארם.

שמנים מהצומח: מותג הקוסמטיקה הצרפתי PAYOT PARIS השיק קרם פנים מזין ומרגיע לעור יבש NUTRICA CRÈME CONFORT, שמסייע בשמירת הלחות ומחזק את המחסום הטבעי של העור.

payot nutricia confort creme 139 שח (צילום: פאיו יחצ חול)
payot nutricia confort creme 139 שח (צילום: פאיו יחצ חול)

הקרם מכיל תמציות שמנים על בסיס צמחי: שמן שקדים, שמן זרעי פטל, תמצית דשא מונדו יפני, חמאת שיאה ־ ומתאים לעור יבש עד יבש מאוד או לפי הצורך בעונת המעבר והחורף. 139 שקל לתכולה של 50 מ"ל. בסופר פארם ובאתר לילית קוסמטיקה.

בוסט של לחות: קרם פנים עשיר בלחות POLA booster לפנים עם חומצה היאלורונית להשבת הנפח לעור. מעניק לעור לחות והזנה, מותיר אותו רך ומתמחה בטיפול בעור יבש בעונת החורף לכל הגילים.

הקרם פעיל מאוד ומכיל גם תרכובות טבעיות כגון פוליפנולים העוזרים להגדיל את עובי האפידרמיס, צפיפות הקולגן ולשפר את גמישות העור. הוא עשיר במיוחד בוויטמינים, במינרלים, בחומצות ובתמציות צמחים החיוניות לעור. מבריק וללא תחושת שמנוניות. 500 שקל. להשיג בקליניקה ברחוב זריצקי 4 ת״א, באתר של פולה, בדיוטי פרי ובמטוסי אל־על.

פולה בליק קרם בוסטר לחות מחיר 500 שח (צילום: בליק סטודיו)
פולה בליק קרם בוסטר לחות מחיר 500 שח (צילום: בליק סטודיו)

סדקים לקטנטנים: קרם פנים לטיפול ומניעת יובש עור מסדרת קמיל בלו שמיועד לטיפול בעור פנים יבש במיוחד אצל התינוק, מסייע לטיפול והגנה מפני סדקים, גירויים ואדמומיות הנגרמים מחשיפה לשינויי אקלים ותנאי הסביבה. הקרם מכיל קומפלקס ייחודי ועשיר של מרכיבים ממקור צמחי למניעת יובש וסיוע בהגנה, הזנה, ריכוך והרגעה לשמירה על לחות העור. מתאים לשימוש יומיומי. 30 שקל. ברשתות הפארם.

אוכל לעור: סדרת הסקין פוד של המותג Weleda מיועדת לטיפול בעור יבש ומורכבת מפורמולה עשירה בצמחי מרפא, תערובות, תמציות ושמנים מהטבע לשיקום העור.

סדרת סקין פוד לעור יבש של וולדה 74.90 שח (צילום: יחצ)
סדרת סקין פוד לעור יבש של וולדה 74.90 שח (צילום: יחצ)

בין המוצרים בסדרה: חמאת גוף להזנה אינטנסיבית לעור באמצעות תערובת ייחודית של חמאת זרעי קקאו, חמאת שיאה, תמציות קלנדולה וקמומיל (100 שקל), וחמאה ייעודית לשפתיים יבשות וסדוקות עם שמן זרעי חמניות, שעוות דבורים, תמצית רוזמרין, קלנדולה וקמומיל להקלה מיידית (46 שקל). ברשתות הפארם ובחנויות הטבע.

שחרור מושהה: למותג הדרמו־קוסמטיקה CeraVe יש קרם ותחליב לחות לשיקום וטיפול בעור יבש עד יבש מאוד, בשילוב פורמולה המכילה חומצה היאלורונית ושלושה סרמידים חיוניים לשמירה על לחות העור ומחסום ההגנה הטבעי.

סרווה קרם לחות ותחליב לחות לעור יבש עד יבש מאוד (צילום: יחצ)
סרווה קרם לחות ותחליב לחות לעור יבש עד יבש מאוד (צילום: יחצ)

מוצרי המותג משתמשים בטכנולוגיית MVE ייחודית (פטנט רשום) שמזינה את העור לאורך כל היום, באמצעות שחרור מושהה של הסרמידים גם שעות רבות לאחר המריחה. היפואלרגני, ללא בישום וללא פראבנים. המחיר לתחליב לחות בבקבוק משאבה: 70 שקל ל־236 מ"ל. בבתי מרקחת פרטיים, ברשתות פארם, בקופות החולים ובאונליין.

ואנחנו שניים: צמד התכשירים של דרמלוג'יקה לטיפול מיידי ביובש מורכבים מסרום סירקולר הידרשיין והיאלורוניק סרמיד מיסט, סרום חומצה היאלורונית לטיפול ומניעה של יובש בעור ־ לצד תרסיס לחות סרמידים וחומצה היאלורונית. הסרום מציף את העור בלחות, משקם את שכבת ההגנה הטבעית של העור ומונע אידוי מים מתוך שכבות העור, והתרסיס מכיל סרמידים וקוקטייל פעיל של ארבעה סוגי חומצה היאלרונית, מיועד להתזה על עור יבש ומיובש. המחיר לסרום: 314 שקל ל־300 מ"ל והמחיר לתרסיס 225 שקל ל־150 מ"ל. באתר החברה ובנקודות המכירה המורשות של דרמלוג'יקה.

צמד תכשירי לחות סרמיד מיסט ספריי וסרום של דרמלוגיקה (צילום: יחצ)
צמד תכשירי לחות סרמיד מיסט ספריי וסרום של דרמלוגיקה (צילום: יחצ)

דייסה לגוף: קמיל בלו סנסיטיב הוא קרם גוף לתינוק על בסיס שיבולת שועל מסדרת קמיל בלו סנסיטיב של ד"ר פישר ומיועד לטיפול אינטנסיבי בעור יבש ומגורה, להגנה על העור ומניעת אדמומיות. שיבולת שועל נחשבת למרכיב איכותי עם כמות גדולה של מינרלים וויטמינים, שגם מסייע בריכוך, בהרגעה ובהגנה על העור. קרם הגוף מותיר שכבת מגן השומרת על לחות העור. 30 שקל. ברשתות הפארם.

12. sensitive_face-cream_group (צילום: יחצ)
12. sensitive_face-cream_group (צילום: יחצ)