אם פעם היינו שומעים על טבעוני והיינו חושבים שהוא שונה בנוף, כיום כבר כולנו מבינים שלא מדובר בעוד טרנד אלא בדרך חיים. אל הטבעוניים מבחינה אידאולוגית הצטרפו בשנים האחרונות "המפחיתנים" - אנשים שבוחרים להמעיט בצריכה של מוצרי חלב ובשר מתוך רצון לשמור על הסביבה ושמירה על הבריאות. העלייה במספר המפחיתנים, גם בישראל, הובילה לכך שיותר חברות מרחיבות את סל המוצרים הטבעוניים שלהם. 

בימם אלה יבואנית המזון  NeoBrand קיבלה את הזיכיון הבלעדי לייבוא מותג הגבינות הטבעוניות הבינלאומי Green Vie לישראל. המותג מציע תמהיל גדול של מוצרים, כאשר בשלב ראשון יגיעו לארץ  כ-20 מוצרים בסגמנטים שונים כמו גבינות חצי קשות, גבינות קשות מיוחדות, ממרחים, רטבים ומוצרי מעדניה במשקל. כולם טבעוניים, מבוססי רכיבים צמחיים, ללא חומרים משמרים וללא שמן דקלים.

GreenVie Foods הוקמה ביוון בשנת 2016 כיצרנית מוצרי מזון  טבעוניים ללא לקטוז. החברה פועלת כבר ב-20 מדינות באירופה, אוסטרליה והמזרח התיכון, ואלה הצעדים הראשונים שלה בישראל. מוצרי המותג נמכרים ברשתות שיווק מובילות בעולם בהן Spar, Tesco, קרפור, Marks & Spencer ועוד. 

שוק תחליפי החלב בישראל נאמד בכ-607 מיליון שקל בשנה (ע"פ נתוני סטורנקסט לשנת 2023). מאז שנת 2018 שוק תחליפי החלב רשם צמיחה של 118%. סגמנט המוצקים בקטגורית תחליפי החלב נאמד ב- 156 מיליון שקל בשנת 2023.

"מאז שהקמנו את החברה אנו פועלים לייבא לצרכנים בישראל מוצרים מקשת רחבה של סגמנטים תוך שימת דגש על חדשנות במענה לקהלים ייחודיים, כמו פיצות, פסטות, דגני בוקר, חטיפים ומאפים ללא גלוטן. כעת, קבלת הזיכיון לייבוא מותג Green Vie מהווה המשך טבעי לאסטרטגיה שלנו, שמטרתה להרחיב באופן משמעותי את ההיצע הקיים לצרכנים 'המפחיתנים' בישראל. הביקוש למוצרים מסוג זה הולך וגדל בשנים האחרונות, ושלא כמו בקטגוריית משקאות תחליפי חלב, היצע המוצרים הקיים בשוק מצומצם ואינו מספק. המותג החדש מביא בשורה אמיתית לצרכנים שלראשונה יוכלו ליהנות ממגוון עצום של גבינות טבעוניות, איכותיות, מבלי להתפשר על טעם ומרקם והזדמנות משמעותית לשומרי הכשרות שמקפידים על הפרדה בין חלב ובשר וכעת יוכלו להינות מאותה החוויה בלי החלב עם מוצרים בסגנון פרמז'אן, ממרח צזיקי, מנצ'גו, כחולה, פטה יוונית, מוצרלה מגורדת לפיצה ועוד", אומרת רעות וקנין, מבעלי NeoBrand.