הכתבה נכתבה בשיתוף כלל חברת ביטוח

מאחורי כל ביטוח שאנחנו רוכשים, בין אם ביטוח חיים ובין אם ביטוח בריאות או ביטוח רכב, עומד תמיד אותו עיקרון: אנחנו משלמים לחברת הביטוח מדי חודש, כדי שבמקרה שבו נידרש להוציא סכום כסף גדול בגין מקרה בלתי צפוי, חברת הביטוח תכסה את ההוצאה. מגוון הביטוחים העומדים לבחירתנו הוא רחב– ביטוח חיים, ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח בריאות, ביטוח נסיעות ועוד. כל אחד מהם חשוב, אך רק ביטוח חובה לרכב, המדינה מחייבת אותנו לרכוש, ומכאן החשיבות של ביטוח זה.

מדובר בביטוח שמכסה נזקים גופניים שעלולים להיגרם כתוצאה משימוש ברכב במקרה של תאונה, בין אם זה לנהג, לנוסעים שנמצאים ברכב או להולכי הרגל. באופן הזה, המדינה מבטיחה שכל מי שיהיה מעורב בתאונת דרכים ויינזק – יוכל לקבל מימון לטיפול רפואי, גם אם ידו אינה משגת. המדינה, למעשה, מונעת מראש מצב שבו אדם יבחר שלא לרכוש ביטוח, וברגע האמת יתמודד עם הוצאה גדולה שלא יוכל לעמוד בה. 

עם זאת, חשוב לזכור שני דברים בכל מה שנוגע לביטוח רכב חובה. ראשית, למרות שמדובר בפוליסה תקנית ובביטוח שהחוק מחייב לרכוש, עדיין יש הבדל בין מחירי ביטוח חובה שמציעות חברות הביטוח, ולכן מומלץ בכל שנה לעשות השוואת מחירים מחודשת. שנית, ביטוח חובה מכסה רק נזקי גוף ונפש. נזקים לרכוש, וביניהם גם גניבת רכב, אינם מכוסים במסגרת ביטוח החובה, ולכן, מי שרוצה באמת להיות מכוסה, כדאי שירכוש גם ביטוח רכב מקיף, אשר ייתן לו שקט נפשי במקרים הבאים: שהרכב ניזוק, שהרכב או הרכוש של אחרים ניזוק או שהרכב נגנב. ביטוח מקיף כרוך, אמנם, בהוצאה נוספת, אבל תיקוני הרכבים כיום יקרים מאוד, ובמקביל תופעת גניבות הרכב לא נבלמת, אלא להפך.

טסים לחו"ל? אל תשכחו לבטח את עצמכם
ביטוח נוסף שכדאי להרחיב עליו הוא ביטוח נסיעות לחו"ל. בניגוד לביטוח חובה לרכב, את הביטוח הזה אומנם אתם לא חייבים לרכוש, אך לפני שאתם מקבלים החלטה לוותר על ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב שתדעו, כי מרגע שאתם יוצאים מגבולות ישראל, חוק בריאות ממלכתי אינו חל עליכם וכל הוצאה רפואית שתידרשו לשלם בחו"ל תשולם מכיסכם האישי, לעיתים מדובר בעשרות אם לא מאות אלפי דולרים. כמובן, שאיש אינו אוהב להעלות בדמיונו מצב שהחופשה החלומית שתכנן משתבשת, אבל חשוב להיות מציאותיים. לא חסרים מקרים בהם אנחנו עלולים להזדקק לטיפול או סיוע רפואי בחו"ל, החל מכאב שיניים ועד אשפוז – עקב מחלה או תאונה, אז איפה השאלה בכלל? תמורת כמה שקלים ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ולנסוע בראש שקט. 

נזכיר, כי ביטוח נסיעות לחו"ל מספק מעטפת הכרחית לא רק בהיבט הרפואי, אלא גם בהיבטים נוספים – החל מכיסוי למקרה של ביטול או קיצור הנסיעה בנסיבות מסוימות, ועד כיסוי לאובדן או גניבה של מזוודות. כל אחת מהסיטואציות האלה אמנם לא מתרחשת לעיתים קרובות, אבל בשביל הפעם שהיא תתרחש, כדאי להיות מכוסים. העלות של ביטוח נסיעות לחו"ל היא יחסית זניחה, בהשוואה לעלות הנסיעה כולה, והתועלת שיש לביטוח זה רבה מאוד. 

*מובהר כי המידע המובא בעמוד זה הינו חלקי ותמציתי, אינו מהווה תחליף לייעוץ, וכפוף לתנאי הוראות הדין, החברה והפוליסות הרלוונטיות. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסות והוראות הדין המלאים. 

הכתבה נכתבה בשיתוף כלל חברת ביטוח