הכתבה נכתבה בשיתוף עמותת אלופי העולם

העמותה סייעה עד כה ליותר מ-40 ילדים חולי סרטן לנצח את המחלה, ולפתוח דף חדש בחייהם. ולדיסלבה פיצ'קובסקי משתפת כי החלום שלה הוא לראות את המחלקות האונקולוגיות ריקות לגמרי. על מנת שהחלום ירקום עור וגידים העמותה צריכה את התרומה שלכם. תרומה אחת שיכולה להפיח תקווה בחייהם של משפחות לילדים חולי סרטן, משפחות שכמעט איבדו תקווה. זה הזמן להרחיב את מעגל הסיוע, ולעזור לעוד עשרות רבות של ילדים אלופים לנצח בענק.  

הסרטן מופיע ללא התראה מוקדמת
הבעיה העיקרית עם מחלת הסרטן היא שהמחלה מופיעה ללא שום הכנה או התראה מוקדמת. המשפחות מתעוררות לבשורה ביום בהיר אחד, ונאלצות לשנות את חייהן מקצה לקצה. הילד החולה מוצא את עצמו במצב אותו לא הכיר, והמשפחה כולה צריכה להתגייס לטובת העניין. עמותת "אלופי העולם" נכנסת לתמונה כאשר המצב נראה קשה, וההחלמה נראית בלתי אפשרית. ולדיסלבה פיצ'קובסקי טוענת כי היא ראתה משפחות שבורות לגמרי, ובזכות העמותה הן קמו על הרגליים. ברגע שהדברים נראים קשים וסבוכים, כל מה שצריך זה רק קרן אור אחת קטנה. האמונה כי יש מי שמסייע ורואה את הסיכוי להחלים, משנה את פניה המציאות.

מנצחים את הסרטן עם חיוך
רופאים במחלקות האונקולוגיות מספרים כי הילדים שקיבלו סיוע מעומתת "אלופי העולם" הצליחו בענק. החיוך שהעמותה מעניקה לאותם ילדים הוא זה שמסייע להם לנצח את הסרטן. ברגע שהדברים אינם שחורים וקודרים כפי שהיו בעבר, הסיכויים להצליח עולים בצורה מהותית. הסרטן מבין מהר מאוד כי יש לו משימה לא קלה, וההחלמה כבר נמצאת מעבר לפינה. ולדיסלבה פיצ'קובסקי יחד עם צוות המתנדבים המדהים של העמותה מארגנים ימי כיף ומגשימים אין ספור חלומות. כל ילד שחולה בסרטן צריך לראות כי יש מי שמאמין בהחלמתו בהקדם האפשרי. זה המוטו של עמותת "אלופי העולם" העמותה שהפכה להיות המקום האידיאלי עבור ילדים חולי סרטן.

עמותת ''אלופי העולם'' מסייעת לילדים לנצח את הסרטן (צילום: יח''צ)
עמותת ''אלופי העולם'' מסייעת לילדים לנצח את הסרטן (צילום: יח''צ)

דואגים למשפחה ולילד מסביב לשעון
ההוצאות של משפחה לילד חולה סרטן מרקיעות שחקים, ההימצאות סביב מיטתו בבית החולים מעייפת ומתישה. ולדיסלבה פיצ'קובסקי שמעה סיפורים על משפחות רבות שקרסו כתוצאה מהמצב הזה. עמותת "אלופי העולם" שמה לה למטרה למנוע מציאות בה משפחות קורסות לנוכח המציאות הלא פשוטה הזאת. העמותה מסייעת למשפחה לכל מה שהיא צריכה מא' ועד ת', בין היתר גם לדברים יומיומיים. בנוסף הילד החולה מקבל מגוון רחב של דברים בסיסיים המאפשרים לו להרגיש כמו כל ילד רגיל. המציאות הספציפית הזאת היא המציאות שמביאה את המשפחה למצב בו היא מאמינה בהחלמה. האמונה היא הבסיס לניצחון על הסרטן, ללא אמונה אי אפשר יהיה להתקדם.

הקשר עם הילד הופך לאמיתי
אפשר להגיד הרבה דברים, אך הקשר של מתנדבי עמותת "אלופי העולם" עם הילד הינו קשר אמיתי. ולדיסלבה פיצ'קובסקי שומרת על קשר עם עשרות רבות של ילדים שקיבלו סיוע מהעמותה. המשפחה המצומצמת של הילד החולה מתרחבת באמצעות כניסתם של מתנדבים רבים לחייהם. העמותה כפי שכבר נאמר דואגת לכל מה שהם צריכים, ולא משאירה אותם לבד. הקשר הולך ומתהדק ככל שעוברים הימים, והרצון להחלים הופך לרצון משותף. הניצחון של הילד ומשפחותו הוא גם הניצחון של העמותה שהפכה כבר מזמן לחלק מהמשפחה. ברגע שיש רצון משותף, כולם יעשו כל מה שנדרש כדי שהוא יהפוך למציאות ברת קיימא.

זה הזמן לתרום – ולסייע לילד חולה סרטן
אתם עמוסים עד מעל הראש עם שגרת החיים האישית שלכם? אפשר להבין אתכם לגמרי, כולנו מוצאים את עצמנו במציאות בה אנו עסוקים וטרודים באין ספור דברים. אינכם צריכים לעשות הרבה כדי לשנות את חייו של ילד אחד חולה סרטן, וכמובן של בני משפחתו הנמצאים לצדו. כל מה שיהיה עליכם לעשות זה לתרום לפי יכולתכם לעמותת "אלופי העולם". היכנסו לאתר עמותת אלופי העולם שם תמצאו מגוון רחב של דרכים לתרום. תוכלו גם להסתכל על סרטונים של עמותת אלופי העולם ביוטיוב, על מנת לקבל מושג על הפעילות של העמותה. 

הכתבה נכתבה בשיתוף עמותת אלופי העולם