הפסקות החשמל בחורף, ובעיקר החשש ממלחמה בצפון ופגיעה משמעותית בתשתיות, גורמים לעלייה חדה בביקוש של הישראלים למוצרים לשעת חירום. בקבוצת המילטון למשל, יבואנית המותג ANKER לישראל, מדווחים על ביקוש גבוה במיוחד למטענים ניידים ולתחנות כוח ביתיות ניידות שמסוגלות להטעין חמישה מכשירים בו־זמנית ובמקביל לספק תאורת חירום.

אחרי שהתחרות עם נועה קירל עלתה לזירה העסקית, אנה זק משיקה ובגדול
זוג מלמעלה - מסדרים לך הצעת נישואין שהיא לא תשכח

"ניכר כי הציבור בישראל מתכונן ונערך לשעת חירום. לאור הביקושים הגוברים, אנחנו מאיצים אספקת מלאים נוספים של מוצרים שמספקים מענה ביתי בשעת חירום", אומר אפי אהרוני מנכ"ל קבוצת המילטון.

גם ברשת מחסני חשמל מדווחים על עלייה של 500% במכירות של תחנות כוח ביתיות בשבוע האחרון. לדברי לירון כץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל תחום הדיגיטל ברשת, "בכל פעם שיש איום ביטחוני אנו עדים לביקושים ערים למוצרי חירום.

כך למשל, בעקבות נאומי נסראללה והפסקות החשמל הארציות שהיו לאחרונה, נרשם אצלנו זינוק חד ברכישת מוצרים בקטגוריית החירום כמו טרנזיסטורים, תאורות חירום, פנסים, סוללות, תחנות כוח, פאנלים סולאריים וגנרטורים" (ראו הרחבה בהמשך).

לדבריו, לפני כשבוע לאחר הפרסום על היערכות לתרחיש העלטה במסגרת זום שקיים משרד הבריאות בהשתתפות רשות החירום הלאומית ומנהלי הרשויות נרכשו יותר מ־2,000 תחנות כוח ויותר מ־1,200 גנרטורים - לא רק מצד לקוחות פרטיים, אלא גם מצד חברות גדולות, בעיקר בתחום ההייטק, שביצעו רכישה מרוכזת עבורן ועבור העובדים.

"כמעט בלתי אפשרי לעמוד בביקוש. כולם משתגעים שאין להם בבית משהו במקרה של עלטה. מוצרי החירום הפכו למוצר צריכה בסיסי", ציין כץ.

ארז וסנר, סמנכ"ל מכירות במחסני חשמל: "מעבר למוצרי החירום, אנו עדים לעלייה במכירה של גזיות. אנשים שיש להם כיריים חשמליות בבית מגיעים לרכוש כיריים שמתחברות ישירות לבלון גז. מוצרים נוספים שזוכים לביקושים הם רדיו שמופעל עם סוללות עם חיבור USB שניתן להוריד אליו מוזיקה לילדים ולהרגיע אותם במהלך השהייה בממ"ד ללא חשמל ומצלמות אבטחה ביתיות עם סוללה פנימית.

אנחנו מזהים במוצרים מסוימים בעיות אספקה, גם בגלל האיום החות'י וגם מכיוון שהיצרנים לא ערוכים לייצר כמות שתענה לביקושים החריגים מישראל. הגענו לספקים שבעבר לא עבדנו איתם ורכשנו מהם את כל המלאים, כך שנכון לרגע זה אנחנו לא צופים מחסור במוצרים האלה".

לדברי גילי ששון, סמנכ"לית שיווק באמישראגז, "בחודש האחרון, בעיקר על רקע המצב הביטחוני והחשש מהפסקות חשמל ממושכות, אנחנו רואים עלייה של יותר מ־30% ברכישות מוצרים ביתיים שמבוססים על גז. למשל: כירת גז ניידת, ערכת בישול ניידת (מבער ומכל גז קטן), ערכת קפה, גרילים שפועלים על גז ומכלי גז לגרילים".

נרות ריחניים: נרות אווירה ריחניים שהפכו להיות פריט מבוקש יספקו אור רך וארומה נעימה גם בזמן הפסקת חשמל בלתי צפויה. הנרות של מותג האופנה KENNETH COLE NEW YORK די גדולים ויספיקו לזמן בעירה ממושך. הם מגיעים בקוטר 13 ס"מ ובגובה 10.5 ס"מ. משקל הנר 550 גרם. 229.90 שקל. ברשת המשביר ובאונליין.

6. משביר - נר בניחוח אוריינטלי מבית kenneth cole new york - 229.90 שקל לפני הנחה (צילום: יונתן לוי)
6. משביר - נר בניחוח אוריינטלי מבית kenneth cole new york - 229.90 שקל לפני הנחה (צילום: יונתן לוי)

נעילה אוטומטית לדלת: אתם במקלט וחוששים שמישהו ייכנס לכם הביתה? רב־בריח מציגה טכנולוגיית LOCKAPP להפעלת צילינדר חכם לשליטה בדלת מהסמארטפון וכניסה באמצעות טביעת אצבע. הטכנולוגיה מאפשרת שליטה על הכניסה לבית ונעילה אוטומטית של הדלת, ניתנת לפתיחה קלה ומהירה על ידי טביעת האצבע ומונעת ניסיונות פריצה. 1,699 שקל, לא כולל התקנה. בסניפי רב־בריח או בטלפון 1-800-800-100.

דלת ממד רב בריח (צילום: יחצ)
דלת ממד רב בריח (צילום: יחצ)

מנורת לילה אלחוטית: מנורת לילה אלחוטית ניידת ‏Yeelight Wireless Charging Nightlight עם משטח טעינה אלחוטי 10W תספק עד 24 שעות לתאורה צהובה חמה ועד 11 שעות לתאורה לבנה קרה. זמן טעינה עד ארבע שעות והספק של 15 וואט (מנורה + משטח טעינה). המשטח מטעין מגוון התקנים ניידים כמו סמארטפונים, אוזניות ועוד. 149 שקל. אצל המשווקים המורשים, בחנויות Mi Store ובאתר שיאומי ישראל.

7. מנורת לילה yeelight wireless charging nightlight (צילום: יחצ שיאומי)
7. מנורת לילה yeelight wireless charging nightlight (צילום: יחצ שיאומי)

מצלמת אבטחה אלחוטית: מצלמת האבטחה האלחוטית K2.5 360° דגם Xiaomi Smart Camera C400 תמשיך לצלם ולהתמודד עם תנאי תאורה מאתגרים גם בזמן הפסקות חשמל. היא משלבת בינה מלאכותית ואינפרא־אדום מובנה לזיהוי תנועת בני אדם ולצמצום התראות שווא וניתנת לחיבור למספר התקנים כמו טלפון נייד או טאבלט. המצלמה מאפשרת שליטה והפעלה מלאים באמצעות יישומון Mi Home ושליטה קולית באמצעות Google assistant ו־Amazon Alexa. המחיר: 299 שקל. אצל המשווקים המורשים, בחנויות Mi Store ובאתר שיאומי ישראל.

8. מצלמת אבטחה צילום  (צילום: יחצ שיאומי)
8. מצלמת אבטחה צילום (צילום: יחצ שיאומי)

תחנת כוח ניידת: תחנת הכוח הניידתAnker PowerHouse 521  מציעה קיבולת סוללה גדולה במיוחד (בנפח של 256Wh) לטעינה מהירה של עד חמישה מכשירים במקביל. לתחנה פס תאורת LED חזיתי להארה בזמן הפסקת חשמל ותצוגת LED קלה לקריאה המציגה את קיבולת הסוללה הנותרת וזמן הטעינה המשוער. זמן הטענה מלא: כארבע שעות. חמש שנות אחריות של המילטון. 1,590 שקל. באתר המילטון ואצל המשווקים המורשים.

1 אנקר תחנת כח ניידת powerhouse 521 (צילום: קבוצת המילטון יבואנית אנקר לישראל)
1 אנקר תחנת כח ניידת powerhouse 521 (צילום: קבוצת המילטון יבואנית אנקר לישראל)

פנס נטען: פנס הוא פתרון הכרחי להפסקות חשמל גם בתוך הבית וגם למקרה שצריך לרדת למקלט. מצאנו פנס נטען3W משולב עם רמקול שמספיק עד 3.5 שעות. הפנס כולל מצב הפעלה אוטומטי בעת הפסקת חשמל ויש לו חיבור Bluetooth מובנה שיאפשר להסיח את הדעת ברגעי משבר. הפנס כולל גם תאורת SMD בעלת שני גווני אור שונים – תאורה חמה ולבנה. זמן הטעינה עד כשש שעות. 69 שקל. בסניפי המשביר או באונליין.

4. המשביר- פנס נטען משולב רמקול ותאורה (צילום: יחצ gold line)
4. המשביר- פנס נטען משולב רמקול ותאורה (צילום: יחצ gold line)

תחנת כוח סולארית: במחסני חשמל מדווחים שהמוצר המבוקש ביותר לתקופה זו בקטגוריית החירום הוא תחנת כוח הנתמכת על ידי פאנלים סולאריים כדי להמיר את אור השמש לחשמל, כזו שניתן להכניס לממ"ד או למקלט. היא מספקת חשמל לתקופה של עד 24 שעות (תלוי במספר המכשירים שמעוניינים לטעון בחשמל וההספק שלהם). העלות מתחילה ב־990 שקל ויכולה להגיע גם ל־30 אלף שקל.

13. champion 3500 watt inverter petrol generator premier.המחיר 3499 שקל באתר מחסני חשמל (צילום: אתר מחסני חשמל)
13. champion 3500 watt inverter petrol generator premier.המחיר 3499 שקל באתר מחסני חשמל (צילום: אתר מחסני חשמל)

מוצרים נוספים מבוקשים ברשת: גנרטור ביתי הפועל על בנזין החל מ־1,200 שקל; גנרטור ביתי שמתאים לדירות עם מרפסת או בתים פרטיים ב־2,000 שקל; גנרטור אינוורטר שמייצר זרימה יציבה ועקבית של חשמל, עובד על בנזין וחסכוני בדלק ב־1,499 שקל. ויש גם גנרטור מושתק היברידי שפועל על גז או בנזין, בטיחותי ושקט במיוחד ויכול להתחבר ישירות למערכת הגז הביתית. מ־2,000 שקל.

צידנית: אם נצטרך להיכנס לממ"ד או למקלט למשך זמן ארוך, הצידנית תאפשר לנו גישה נוחה למוצרי מזון ושתייה. מצאנו צידנית 16 ליטר מפוליאסטר איכותי בעלת תא ראשי עם רוכסן כפול ושני תאים קדמיים, תחתית קשיחה ורצועת כתף מתכווננת. 40 שקל. בסניפי המשביר או באונליין.

המשביר צידנית רכה 16 ליטר בצבע אדום. מחיר לפני הנחה 39.90 שקל (צילום: יחצ המשביר)
המשביר צידנית רכה 16 ליטר בצבע אדום. מחיר לפני הנחה 39.90 שקל (צילום: יחצ המשביר)

דלתות לממ"ד: הדלתות לממ"ד של רב־בריח עשויות פלדה איכותית וכוללות חיזוקי רוחב, מנעול טריקה עם לשונית מרכזית לנעילה אטומה ושני בריחים צדדיים. הדלת מיוצרת משני מעטי פלדה והיא בעלת ידית הפעלה ושלושה צירי פייפ/ספר בגימור ניקל. מ־3,900 שקל. בסניפי הרשת.

12. דלת ממד רב בריח  (צילום: יחצ)
12. דלת ממד רב בריח (צילום: יחצ)

גריל גז: בזמן הפסקת חשמל ארוכה חשוב גם שנוכל לאכול ואחד המוצרים החשובים הוא גריל גז, במיוחד בבית עם כיריים חשמליות (אינדוקציה) ותנור אפייה חשמלי, שבזמן הפסקות חשמל לא יפעלו. הגריל מאפשר בישול/חימום וצלייה ללא צורך בחשמל. לגריל "מונארך" של אמישראגז, שלושה מבערי נירוסטה וכירת צד לטיגון ובישול. נמכר כעת במבצע של 2,700 שקל (במקום 3,590 שקל). 25 שנות אחריות. המחיר כולל הובלה, סט כלים לגריל וכיסוי תואם במתנה. בחנויות ובאתר אמישראגז.

3. מונארך broil גריל אמישראגז 2700 שקלים (צילום: יחצ אמשריאגז)
3. מונארך broil גריל אמישראגז 2700 שקלים (צילום: יחצ אמשריאגז)

דלת חכמה ומאובטחת: דלת SMART של רב־בריח מופעלת על ידי אפליקציה לזיהוי פנים, טביעת אצבע, קודן או שלט רחוק, ללא צורך במפתחות. יש לה טכנולוגיה מתקדמת שפותחה בישראל והיא מיוצרת במפעל החברה באשקלון. ניתן לבחור עיצוב לפי טעם אישי ולהפוך את הדלת לחכמה כבר בשלב הייצור. היא כוללת נעילה ברמת אבטחה גבוהה ביותר, משלבת מנעול חכם אינטגרלי חבוי בגוף הדלת ועושה שימוש בסוללות נטענות שיספיקו מעל 1,250 מחזורי הפעלה. מ־2,990 שקל לתוספת SMART לדלת כניסה. באולמות רב־בריח.

11. אפליקצית SMART רב בריח (צילום: יחצ)
11. אפליקצית SMART רב בריח (צילום: יחצ)

פריטים מוזלים: במחלקת OUTDOOR של מקס סטוק מגוון עשיר של פריטים לשעת חירום במחירים אטרקטיביים. אפשר למצוא בין היתר סוללת גיבוי 10,000mAh ב־50 שקל ופנסי ראש נטען USB במחיר של בין שני שקלים ל־20 שקל. בסניפי הרשת.

סוללת גיבוי: סוללת גיבוי ניידת  Anker 323 Power Bank A1334, בעלת קיבולת הטענה גדולה של 10,000 mAh, תספיק למספר מחזורי הטענה של הטלפון הנייד. לסוללה חיבור USB-Type C דו־כיווני לטעינה מהירה של שני מכשירים בו־זמנית עד 12W מקסימום. 18 חודשי אחריות. 169 שקל. באתר המילטון ואצל המשווקים המורשים.

2. המילטון - anker 323 power bank 10000m (צילום: קבוצת המילטון יבואנית אנקר לישראל)
2. המילטון - anker 323 power bank 10000m (צילום: קבוצת המילטון יבואנית אנקר לישראל)