לחברת Nomatic האמריקנית נחשפתי כבר לפני מספר שנים, אבל רק לאחרונה יצא לי לסקור את תיק הגב המפורסם שלה בגרסה המעודכנת שלו – Travel Pack. חברת Nomatic שהוקמה לפני עשור מתמחה בתכנון וייצור תיקי גב לטיסות ולשימוש יומיומי.

כמו סטארטאפים רבים אחרים, היא הייתה פעילה מאוד באתרי מימון ההמונים שם הצליחה לגייס עד שנת 2023 קרוב ל-16 מיליון דולר. מתיק גב, החברה הרחיבה את הקטלוג למזוודות קשיחות, תיקים למצלמות וביגוד לנסיעות.

חדש במעריב: ביקורות הטכנולוגיה של צחי הופמן | הטלפון החדש של שיאומי

Nomatic Travel Pack (צילום: יחצ)
Nomatic Travel Pack (צילום: יחצ)

Nomatic Travel Pack – יותר תאים ממה שאתם צריכים

תיק גב לנסיעות או לשימוש יומיומי זקוק להרבה תאים, בין אם זה ללפטופ, מפתחות, מטענים או אוזניות, אביזרים למחשב ובקבוק שתייה. Nomatic מציעה המון תאים, כולל שני תאים מגנטיים לבקבוקים (אחד בכל צד). התא נפתח שמכניסים את הבקבוק ומתמגנט חזרה שמוציאים את הבקבוק ממנו. זה עובד נהדר, מספק יציבות לבקבוק וגם נראה מסודר שלא מכניסים בקבוק בתוכו.

Nomatic Travel Pack (צילום: צחי הופמן)
Nomatic Travel Pack (צילום: צחי הופמן)

ה-Travel Pack מגיע בשלושה צבעים: שחור, כחול כהה או צבע זית ויש לו גם שתי גרסאות של 14 ליטר או 20 ליטר. אני סקרתי את דגם ה-20 ליטר בצבע שחור. הוא עשוי מחומר קשיח עמיד לגשם. יש לו שלושה תאים עיקריים: בגב – תא ללפטופ, תא אמצעי מתרחב לבגדים או חפצים גדולים ותא קדמי לחפצים קטנים יותר.

עבור אנשים שמעדיפים לפעמים לסחוב את התיק ביד ולא על הגב, Nomatic מציעה גם ידית בצד התיק ואפשרות להכניס את רצועות הגב, כך שהוא הופך לתיק צד. אני לא מצאתי את הפתרון הזה ליעיל, אבל יכול להיות שיש קהל שיאהב את האפשרות הזאת.

Nomatic Travel Pack (צילום: צחי הופמן)
Nomatic Travel Pack (צילום: צחי הופמן)

בתא הקדמי קיימים מספר תאים עבור חפצים קטנים, כמו אוזניות, קופסת מסטיקים ודברים בסגנון הזה, שני תאים לעטים, שאני השתמשתי באחד עבור ספריי ניקוי יחסית דק לניקוי מסכים ויש עוד תא ריצרץ׳ מוגן RFID, שם ניתן לאחסן ארנק או חפצים שניתן לגנוב מהם מידע בצורה אלחוטית.

Nomatic Travel Pack – מותאם לטיסות

אזור הלפטופ נמצא בגב התיק, הוא כולל מיקום ללפטופ עד לגודל 15 אינץ׳, תא לטאבלט ועוד תא לאביזרים, למשל, אביזרים יחסית שטוחים. למשל, סוללה ניידת או מתאמים שונים למחשב. מכיוון שמדובר בתיק עבור קהל שמרבה לטוס, התא עצמו נפתח ב-180 מעלות, כך שאם איש הבטחון בשדה התעופה לא יעשה בעיות, ניתן להשאיר אותו פתוח ולהעביר במכונת השיקוף, מבלי להוציא את הלפטופ מהתיק.

Nomatic Travel Pack (צילום: צחי הופמן)
Nomatic Travel Pack (צילום: צחי הופמן)

זה לא הפתרון היחיד ש-Nomatic חשבה עליו עבור הנוסעים המתמידים, גב התיק, מתחת לרצועות כולל אפשרות לחיבור לידית המזוודה, כך שניתן להניח אותו עליה בצורה אופקית יציבה, מבלי לסחוב את התיק על הגב. עוד פתרון עבור טיסות או לנסיעות לסופשבוע קיים בתא המרכזי, ניתן להרחיב אותו בעוד 20% ולפתוח אותו ב-180 מעלות כמו מזוודה, כך ניתן להכניס בקלות בגדים ויש גם תאים פנימיים לאחסון מסודר.

Nomatic Travel Pack – יש גם אביזרים

התיק מגיע עם אביזרים נוספים: נרתיק קשיח עבור משקפיים, כולל מיקום יעודי לאחסון שלו בתא המרכזי ויש גם מחזיק מפתחות עם רצועה שיכולה להתחבר לתיק ולאפשר גישה נוחה למפתח שמגיעים הביתה, מבלי להתחיל לחפש אותו בתיק.

אחד התאים שחיבבתי בתיק נמצא בחלק העליון שלו, מדובר בתא לא גדול במיוחד, שמאפשר לאחסן בו סמארטפון, ארנק או אוזניות. התא נגיש ומאפשר לשלוף את החפץ הנחוץ במהירות. בגב התיק קיים תא סודי, בו אפשר לאחסן כרטיסי אשראי, מזומן או מפתחות. מדובר בתא שלאנשים הנמצאים בסביבה הקרובה יהיה קשה להגיע אליו כאשר התיק על הגב שלכם.

התיק ישב לי על הגב בצורה יציבה, רצועות הגב מרופדות ועשויות גם מקצף, מה שנותן תחושה נוחה ורכה. מה שפחות חיבבתי זה את משקל התיק העומד על 1.8 ק״ג, שזה לא מעט בכלל וזה הפריע לי בשימוש יומיומי.

מחיר: 1,090 שקל

Nomatic Travel Pack (צילום: יחצ)
Nomatic Travel Pack (צילום: יחצ)

בשורה התחתונה, ה-Travel Pack  הוא תיק גב איכותי ובעיקר פרימיום עבור הייטקסטים או אנשים שמחפשים תיק קשיח עם מקום רב לאחסון חפצים, החל מלפטופ, גאדג׳טים קטנים ועד אפילו ביגוד. התיק הזה מתאים לשימוש יומיומי, כאשר הוא מתרחב עבור טיסות לחו״ל. הוא כולל שלל תאים מסודרים, כך שקל לארגן את החפצים ויש לו גם תאים נוספים בחלקים החיצוניים שלו, המאפשרים שליפה מהירה של ארנק או בקבוק מים. מצד שני, הוא יחסית גדול ומעט כבד, אז כדאי לקחת את זה בחשבון.

Tech Organizer – אביזר משלים לכבלים ומטענים

בעוד שתיק הגב יכול להכיל המון תאים נפרדים לאחסון החפצים, חלקנו סוחבים לנסיעות מטענים שונים, כבלים, אוזניות קטנות, עט מגע, דיסק און קיי ועוד חפצים קטנים ולא בהכרח טכנולוגיים, כמו תרופות וכסף מוזמן. ה-Tech Organizer הוא נרתיק נשיאה שנוצר בדיוק בשביל הדברים האלו, כאשר הוא יכול לשמש כתוספת לתיק הגב של Nomatic או כאביזר עבור תיקים אחרים.

Nomatic Tech Organizer (צילום: צחי הופמן)
Nomatic Tech Organizer (צילום: צחי הופמן)

מדובר בתיק קומפקטי, קצת עבה שעשוי מחומרים קשיחים ועמידים לרטיבות. בגב התיק קיימת רצועה שמאפשרת לתפוס אותו בצורה נוחה ביד ובחלק העליון רצועה קטנה לתלייה על קיר במשרד או בכסא המטוס, עבור גישה נוחה לחפצים המאוחסנים בו.

שפותחים את התיק, מגלים בצד השמאלי שני תאי ריצרץ׳ שקופים לא גדולים במיוחד (לאחסון אוזניות, כרטיסי זיכרון, סוללות או אפילו תרופות). בצד המקביל קיים תא אנכי ארוך שקוף עם ריצרץ׳ המתאים לאחסון שטרות כסף. התא הזה בנוי כמו ספר באמצע התיק, כך שהופכים אותו מגלים שלושה תאים נצמדים עבור אחסון נוח של כבלים ובצד המקביל שני תאים פתוחים לאחסון של מטענים.

מחיר: 240 שקל

Nomatic Tech Organizer (צילום: צחי הופמן)
Nomatic Tech Organizer (צילום: צחי הופמן)

Nomatic Tech Organizer (צילום: יח\'\'צ)
Nomatic Tech Organizer (צילום: יח\'\'צ)

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews