חג פורים השנה מרגיש לכולנו קצת אחר, שונה ומאתגר, לאחר החודשים הקשים שעברנו מתחילת מלחמת חרבות ברזל. אך דווקא בצל האבל הגדול, גדל הרצון לשמח את הילדים כמו בימי שגרה. לא בכל מקום ייערכו התהלוכות המסורתיות, אבל כן יתקיימו אירועים שונים כך שתחפושות הילדים יככבו גם הפעם. אז למי שעוד שלא הספיק להצטייד ומחכה לרגע האחרון - אילו תחפושות מציעות רשתות הצעצועים, כמה זה יעלה ואיך השפיעה המלחמה על ההעדפות שלנו?

מגשים מושלמים למשלוח מנות ואוזני המן ללא גלוטן: המלצות קניה למגזר הדתי לכבוד פורים
נערכים לפורים: כל אזני ההמן שמצפים לכם בחג הקרוב

לדברי נועה בן אבו, מנכ"לית רשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים, "הילדים מצפים לפורים כמו בכל שנה והפעם אף יותר. אחרי תקופה ארוכה ומורכבת, צפוי להיות חג צבעוני ושמח גם אם הוא יושפע מרוח התקופה. כבר בחודש דצמבר נרשמה התעניינות ראשונית בתחפושות לילדים ונערכנו עם מלאים גדולים".

לגבי אופי התחפושות השנה, מציינת בן אבו כי "בתקופת הקורונה התחפושות המבוקשות היו צוותי הרפואה: אחים, אחיות, רופאים ורופאות. כעת מטבע הדברים אנו רואים ביקושים גבוהים לתחפושות של כוחות הביטחון - שוטרים וחיילים. בנוסף, כמות האביזרים הגדולה והמגוונת מאפשרת להרכיב תחפושת מקורית גם מאביזרים בלבד. יש אביזרים מכל עולמות התוכן והם מתאימים מילדים ועד למבוגרים".

ומה לגבי המחירים? לדבריה, "בארבע השנים האחרונות אנו מזהים מגמה בשוק של מגוון גדול יותר של תחפושות במחירים נוחים. בחלק מהחנויות שלנו יש פינת מציאון עם תחפושות ב־30־50 שקל ועוד מגוון גדול מאוד של תחפושות עד 100 שקל, מתחפושות גנריות ועד מותגים. כמובן שיש גם קטגוריה של תחפושות מפוארות ויקרות יותר".

ברשת המשחקים והצעצועים "קליק טוי", המחזיקה ברשת "בוטיק הצעצועים", מדווחים שיותר ממחצית מהתחפושות שנמכרו השנה היו של חיילים מכל החילות והזרועות. במקום השני והשלישי, בהפרש ניכר, נמצאות "נסיכת הקרח" ותחפושת שוטר. "רכשנו מראש כמות גדולה של תחפושות חיילים", אומר המנכ"ל כפיר גבאי, "כדי שנוכל לעמוד בביקוש העצום. נוסף על כך, בגלל הכמות הגדולה שרכשנו, הצלחנו להוריד את המחיר לצרכן ואנחנו מציעים תחפושות של חיילים ב־30 שקל. אני והסמנכ"ל של הרשת חיילים קרביים יוצאי גבעתי, והיה חשוב לנו שכל מי שרוצה להתחפש לחייל יוכל לעשות זאת במחיר שווה לכל נפש". אז אילו תחפושות אפשר עדיין למצוא וכמה יעלה משלוח מנות? בדקנו.

במקס סטוק אלפי אביזרים לפורים, בהם כובעים, מסיכות, פאות, מדבקות פנים, כנפיים, גרביונים, כפפות, כתרים, קשתות ועוד. במחלקת התחפושות הכינו השנה 247 דגמים שונים, כשהטרנד המבוקש השנה הם כוחות הביטחון וההצלה, בהם דובר צה"ל, חייל גולני, טייס קרב, חייל ימ"מ ועוד. טווח המידות רחב ביותר ונע בין 6 חודשים ועד XXL בגזרת הנשים והגברים. המחירים: 30־99 שקל.

טייסת קרב. מחיר- 49.90 שקלים (צילום: יח''צ מקס סטוק)
טייסת קרב. מחיר- 49.90 שקלים (צילום: יח''צ מקס סטוק)

אתר הצעצועים אמיגו מציג מגוון תחפושות, בהן ספיידרמן, נסיכות, גיבורי־על ומלחמת הכוכבים. בחברה ציינו כי המחיר הממוצע לתחפושת זול בכ־30% מבשנה שעברה עם מחירים החל מ־49 שקל. תחפושות שוטר, כבאי וטייס עולות 79 שקל. למי שלחוץ על התחפושות: האתר מציע משלוח אקספרס, מהיום להיום, לכל היישובים בין הקריות לבאר שבע (חינם בהזמנה מעל 499 שקל, 30 שקל בהזמנה בסכום נמוך יותר).


דלתא מוכרת קולקציית פיג'מות Family לכל המשפחה של "גיבורי־על". המחיר לתחפושות במידות 0־3 חודשים ועד 18־24 חודשים: 120 שקל. במחיר זהה יעלה גם סט פיג'מה לילדים במידות14Y-3Y . המחיר לנשים וגברים לסט פיג'מה מבד דק במידות XL-XS החל מ־199 שקל (פריט שני ב־50% הנחה). לחברי מועדון ומצטרפים חדשים.

דלתא קולקציית משפחה גיבורי על (צילום: מאיר כהן)
דלתא קולקציית משפחה גיבורי על (צילום: מאיר כהן)

בסופר פארם אונליין מבחר תחפושות ואביזרים למגוון רחב של גילים, בהם קלאסיקות של דיסני, לוחמים ונסיכות. 99־249 שקל.

תחפושות לפורים סופר פארם (צילום: יח''צ סופרפארם)
תחפושות לפורים סופר פארם (צילום: יח''צ סופרפארם)

בגולף קידס הכינו קולקציה פורימית עם תחפושות כמו זברה, נמרה, דינוזאור, שלד, פרפר וחייזרים. הלוק החייזרי כולל חולצה כסופה, מכנסיים כסופים וקשת חייזרית (בהרכבה). תחפושת הפרפר כוללת כנפיים צבעוניים וקשת תואמת. הנמרה כוללת אוברול קטיפה ארוך בדפוס מנומר וקשת מנומרת תואמת עם אוזניים, הזברה מורכבת משמלת לייקרה צמודה בדפוס זברה שחור־לבן וקשת תואמת עם אוזניים. הדינוזאור כולל סט סווטשירט בשילוב קפוצ'ון ומכנסי דינו ארוכים תואמים. החל מ־80 שקל. באתר גולף קידס.

גולף קידס (צילום: בר שריר)
גולף קידס (צילום: בר שריר)

יצרנית התחפושות "שושי זוהר תחפושות שאוהבים" מציעה קולקציית ענק של תחפושות ואביזרים לכל הגילים. התחפושות הפופולריות השנה הן כמובן כוחות הביטחון של ישראל, ולצדם פרפרים, היפיות, חדי קרן, קומיקס, דרדסים, נועה קירל, לילו וסטיץ', בלואי ובינגו, בית הבובות של גבי וכל גיבורי־העל בהם באטמן, ספיידרמן וסופרמן. ויש גם תחפושת ברבי. מחיר לתחפושת: 49־179 שקל. בחנויות הצעצועים ברחבי הארץ.

שושי זוהר - כוחות הבטחון (צילום: סטודיו שושי זוהר)
שושי זוהר - כוחות הבטחון (צילום: סטודיו שושי זוהר)

רשת הלייף סטייל הדנית פליינג טייגר מציעה תחפושות לגילי 3־8, לצד אקססוריז וערכות DIY (עשה זאת בעצמך) של אביזרים משלימים, שבהרכבה יצירתית ניתן לייצר עמם אינסוף כיוונים של תחפושות מקוריות, בהן אריה, חד־קרן, פנדה ופרפר. בנוסף, הרשת מציעה סטים של אביזרים שישלימו את התחפושת למלאה כמו מלכת הקרח, דרקונים, אבירים, דינוזאור ופלמינגו. טרנד בולט השנה הוא פיניאטה בצורות משעשעות של דינוזאור או חד־קרן שניתן להפוך למשלוח מנות מושקע. מחיר לפריט: 15־80 שקל.

קולקציית תחפושות של רשת flying tiger (צילום: flying tiger copenhagen פטור מתשלום)
קולקציית תחפושות של רשת flying tiger (צילום: flying tiger copenhagen פטור מתשלום)

וכמה יעלה משלוח מנות?

ביסקוטי: קונדיטוריית ביסקוטי מוכרת קולקציית אוזני המן מבצק פריך, בעבודת יד ועם טעמי חמאה, במגוון מילויים עשירים ובצבעים משמחים. את הקולקציה יצרה השף קונדיטורית רוסלה יונה והיא מציעה חמישה סוגים שונים של אוזני המן במארזים חגיגיים של 280־300 גרם במחיר של 44 שקל: שוקולד בלגי, פרג הדרים, קורנפלקס עם חלב, מרמלדה ושוקולד לבן ומוקה פקאן. יימכרו גם מארזים ייחודיים ועוגות במהדורה פורימית כמו מארז מרדכי ב־70 שקל, מארז אסתר ב־125 שקל, מארז אחשוורוש ב־239 שקל ועוגת מלכים מבצק עלים וקרם פרג ב־96 שקל.

ביסקוטי (צילום: ביסקוטי)
ביסקוטי (צילום: ביסקוטי)

משלוח מנות בקליק: "קליק" ו־Sweetweet משתפות פעולה עם סוויטבוקס לחגיגת ממתקים של מותג השוקולד במהדורה מיוחדת הכוללת הפתעות. בקופסה: קליק כריות, קליק קורנפלקס, קליק כדורים, קליק ביסקוויט וקליק חום לבן, לצד קליק טריו וקליק טו גו, גרביים מעוצבות ועוד. 95 שקל. בחנות האונליין של Sweetweet או בוולט.

סוויטבוקס קליק (צילום: סטודיו Sweetweet)
סוויטבוקס קליק (צילום: סטודיו Sweetweet)

לבבות אסתר: רשת הקונדיטוריות רולדין מציגה זו השנה השישית את מיזם "לבבות אסתר", שמקבל הפעם משמעות אקטואלית במיוחד בשיתוף עמותת חיילים בודדים, במטרה להעצים נשים ונערות בישראל. המיזם השנה מוקדש לחיילות בודדות, נשים מעוררות השראה ופורצות דרך שלמרות הקשיים הצליחו לפרוץ גבולות ולהתגייס לתפקיד משמעותי והוא מתבסס על סיפור חייהן עמוס האתגרים כמו מלכת אסתר הגיבורה המקראית. כחלק מהמיזם יוצעו למכירה מארז עוגיית "לבבות אסתר", כשעבור כל מכירה של מארז תתרום הרשת עשרה שקלים לעמותה.

לבבות אסתר  (צילום: רונן מנגן)
לבבות אסתר (צילום: רונן מנגן)

מקס ברנר: מקס ברנר משיקה קולקציית משלוחי מנות במהדורה מוגבלת בשילוב מסיכות אופנתיות ואוזני המן במילויים שונים. למשל: "פורימקס שמח" כולל אוסף של ארבעה פרלינים בעבודת יד, פקאן סיני עטוף בנוגט ובאבקת קקאו, כדורי דגנים מצופים בשוקולד חלב וחמאת בוטנים, טיפות שוקולד חלב מעולה עם סוכריות קופצות, דפי שוקולד לבן מעולה, טיפות שוקולד חלב ממולאות בקרם אגוזים לבן ומסיכה צבעונית לפורים. 199 שקל. ניתן להוסיף לכל משלוח מנות חבילת אוזני המן בתוספת 24־44 שקל, בהתאם למשקל.

max brener (צילום: דני גולן)
max brener (צילום: דני גולן)

בוטיק סנטרל: רשת בוטיק סנטרל מוכרת אוזני המן אייקוניות מבצק חמאתי עשיר בשלושה טעמים קלאסיים: שוקולד, פרג ואגוזים עם תמרים. מוצעת גם גרסה טבעונית על בסיס חמאת שקדים. החידוש השנה הוא ה"מנסטרדם", שילוב של עוגיית אמסטרדם מבצק שוקולד פאדג'י עם פרלין שוקולד לבן קרמי ועשיר, בצורה של אוזן המן. מחיר: 14 שקל. המחיר ליחידה של אוזני המן בטעמים הקלאסיים הוא 3 שקלים או 2.5 שקלים ליחידה בקניית 16 יחידות ומעלה.

 בוטיק סנטרל- פורים 2024. המנסטרדם (צילום: טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל- פורים 2024. המנסטרדם (צילום: טל סיון ציפורין)

מותג השוקולד הטבעוני פנדה מציע מאגדת באריזה צבעונית עם ברכת "פורים שמח", שניתן לתת גם כמשלוח מנות. המאגדת כוללת 4 חטיפים ומוצעת בשני טעמים: נוגט ופצפוצים ופיסטוק חלבה. מחיר מומלץ: 31.90 שקל.

מארז פורים של שוקולד פנדה (צילום: יח''צ)
מארז פורים של שוקולד פנדה (צילום: יח''צ)