התחרות על שוק האינטרנט מעלה הילוך: בתום דיונים של שנתיים קבע שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי כי חברות התקשורת יידרשו לאפשר לצרכנים לרכוש באופן עצמאי רשת אופטית לחיבור לאינטרנט מתוך רשימת ספקים מורשים. בכך יוכלו הצרכנים להשתמש בציוד קצה שרכשו באופן חופשי.

צינור החמצן האחרון: ישראל העלתה הילוך נגד התשתית האזרחית של חמאס

לצד זאת, הוחלט שלא ניתן יהיה לחבר באופן עצמאי מודם כבלים DOCSIS המשמש את המנויים שמקבלים שירות על גבי רשת הכבלים המסורתית של הוט טלקום. מודם כזה ייחשב באופן רשמי כחלק מהרשת וקבלתו תתאפשר רק מספק מורשה. הטעם לכך הוא שנדרשת בקרה ושליטה מוגברת של מפעיל הרשת ביחס לציוד כזה ברשת כבלים. 

בנוסף, לא תהיה אפשרות לחבר באופן עצמאי מתאם שיחות טלפון. הטעם לכך הוא שהשימוש במתאם כאמור דורש התאמות טכנולוגיות מצד הספק המורשה, שבלעדיהן עלול להיפגע שירות ה-VoB עבור הלקוח וכן משיקולי אבטחת מידע ותקינות רציפות השירות.

על פי התקנות החדשות, הספקים יחויבו להציג את מחיר השירות כולל התשלום בעד השכרת הציוד וכן ללא התשלום בעד השכרת הציוד כך שבפני המנוי יוצגו החלופות השונות. ביחס לציוד שניתן לרכישה מהספק המורשה בעד תשלום חד פעמי, בין אם ניתן לרכוש ציוד זה גם באופן פרטי או לאו – יחויבו החברות להציג את מחיר השירות ואת הצורך להחזיק ציוד מתאים ואת אפשרות התשלום בעד רכישת הציוד ובפני המנוי יוצגו החלופות השונות. ביחס לציוד שמושכר ואין אפשרות לרכוש אותו באופן פרטי - יחויבו החברות להציג את מחיר השירות הכולל את התשלום בעד השכרת הציוד. 

"יש לאפשר לצרכן לבחור מהיכן לרכוש את הציוד" אמר קרעי, "נמשיך לקדם שוק חופשי ותחרותי לטובת אזרחי ישראל".

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש אמרה: "המשרד רואה חשיבות עליונה בהקלת הדרישה לצרכנים, הורדת חסמים לרכישה עצמאית של ציוד, באופן שיגדיל את ההיצע, יעודד את התחרות ויוזיל את המחירים - תוך הבטחת תקינות הרשת".