הכתבה נכתבה בשיתוף חברת צלול

אנו חיים בעולם מאוד תחרותי בו עסקים רבים מתחרים על תשומת ליבו של הלקוח. בהתאם לזאת עליכם כבעלי עסק או מנהליו של ארגון לשים לב לכל ההיבטים החשובים שיכולים לקבוע את דעת הלקוח לגביכם ולהשפיע על המוניטין שלכם. אחד מהם הוא כל נושא הניקיון אצלכם במתחם. מדהים לגלות כי גם כאשר המוצר או השירות שניתן הוא ברמה גבוהה מאוד, מה שעשוי לעכב ואף להרוס את הצלחת החברה הוא לא פחות מאשר נושא הניקיון במקום. כן, ניקיון, שלו השפעה עצומה על חווית הלקוח ומיצוב החברה. כיצד הניקיון משפיע על כך? הנה הרחבה בנושא.

הרושם הראשוני תמיד קובע – גם בעסקים
כפי שכולכם יודעים, רושם ראשוני קשה מאוד לתקן והוא משפיע על מגוון רחב של תחומי החיים שלנו, בזוגית, בקריירה ובחיי החברה שלנו. השפעה מכרעת מקיימת גם מנקודת המבט של הלקוח הפוטנציאלי שלכם. ובמה תלוי יותר מכל הרושם הראשוני? לא רק באינטראקציה איתכם ובמעטפת של השירות והמוצרים שאתם מספקים לו, אלא גם במסעדה, במוסד הלימודי  או הארגון שלכם מבחינת ניקיון ונראות. אותו רושם ראשוני מתקיים בכל הרמות, החל מרגע שהלקוח יורד מהרכב ומגלה שלא מקפידים במקום על ניקוי חניונים, מה שלעיתים מתבטא בבדלים של סיגריות וריחות צחנה ובדומה בתוך המשרדים עצמם, עם אבק, שירותים מלוכלכים ורצפה דביקה. רושם ראשוני כזה קשה מאוד לתקן ולכן מן הראוי שהמקום יהיה מצוחצח כדי שללקוח יהיה רושם חיובי עליכם ויבין שאתם רציניים עוד לפני שהוא בכלל רכש משהו.

ניקיון מאפשר חוויית רכישה ממוקדת יותר
לקוחות אוהבים להיכנס לעסק או ארגון ולהיות עסוקים רק במטרה לשמה הם הגיעו – רכישה של מוצר מסוים או סגירת עסקה חשובה. בכניסה לחנות, הם ממש לא מעוניינים להתחיל להתעסק עם כל הבלגן שנמצא בין המדפים כדי להגיע למוצר שחפצים בו ובטח שלא לראות אבק או כתמים למיניהם על המידוף. במסעדה, בוודאי שהלקוח אינו מעוניין לשטוף את ידיו עשרים פעמים ביציאה מהשירותים רק בגלל שהם מטונפים ואם זה משרד שמגיעים אליו לפגישה, ממש לא נעים אם היא נערכת בחדר שאינו מסודר ונקי לגמרי, מה שעלול להסיח את הדעת. בשורה התחתונה, ככל שדעתו של הלקוח תהיה ממוקדת אך ורק לטובת הרכישה, כך ייטב עבורכם ואת זה משיגים רק כאשר המקום נקי ומתוחזק.

"אתה לא מבין באיזה מקום נקי ומצוחצח רכשתי!"
אנשים אוהבים להצדיק את הרכישות שלהם ולעיתים להתרברב בעיני אחרים. ובמילים אחרות, חוויית לקוח טובה באה לידי ביטוי בצורת "להעביר את זה הלאה", מה שאומר שאם עברתי חוויה טובה, אני חייב להמליץ עליה לאחרים ועל הדרך אני גם אתפאר במה בדיוק רכשתי. זהו למעשה ההמשך של חוויית הלקוח גם לאחר שהרכישה הסתיימה. אז אם המתחם שלכם נקי לתפארת, לצד השירות והמוצרים האיכותיים שאתם מספקים, הלקוחות שלכם בהחלט יהיו מרוצים ויעבירו את המידע הלאה, מה שלאורך זמן יגדיל את מספר הלקוחות שלכם וגם ישפר את המוניטין שלכם. רוצים להשיג זאת באופן וודאי? פנו אל חברת צלול שמתמחה בניקיון ותחזוקה של עסקים, מוסדות, חברות וארגונים.

משפיע גם על העובדים שלכם מכל הכיוונים
עסק או ארגון שמתנהלים כראוי מבחינת ניקיון משפיעים לטובה גם על העובדים, כשניתן לומר שבמידה מסוימת גם הם סוג של לקוחות שלכם. כאשר המקום נקי ומתוחזק, הרבה יותר נעים לעבוד בו,  שביעות הרצון מהעבודה עולה, העובדים חשים לויאליים ונמרצים יותר ותפוקתם עולה, זאת עובדה! כל זאת משפיע בסופו של דבר גם על חוויית לקוח טובה יותר, כי כאשר לעובדים שלכם טוב יותר, הדבר מתבטא גם ביחס ללקוחות והמכירות עולות.

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת צלול