הכתבה נכתבה בשיתוף MERO - עיצוב פנים לנכסי יוקרה

עיצוב פנים הוא למעשה אמנות אסטרטגית מחושבת המשלבת:

  • אסתטיקה
  • פונקציונליות 
  • התאמה אישית לקבלת חלל ייחודי ומזמין (או למיקסום רווח מנכס במקרה של השבחת נכסים).

מומחיותו של מעצב הפנים אם כן הינה באסתטיקה אבל גם בפונקציונליות וניצול החלל. חלוקה נכונה של פנים הנכס יכולה לשנות את פוטנציאל הרווח העתידי במקרה של נכס להשקעה. ניצול נכון של החלל והפיכתו לפונקציונאלי כמה שיותר ישפרו משמעותית את האיכות והערך של הנכס ואת איכות החיים של הדיירים הגרים בו. שילוב תובנות עיצוב פנים יכול לחסוך זמן, משאבים ולמקסם את הפוטנציאל של הנכס ברמת השבחת נכס, עלות מול תועלת, פונקציונאלית ואסטטיות.

מתי הזמן הנכון לשלב את תכנון עיצוב הפנים? התשובה היא - לפני התחלת הבנייה
הקבלן והאדריכל הינם דמויות חשובות מאוד בתהליך הבניה. עם זאת חשוב להבין-חלוקת החלל ומיקום תשתיות הנכס אינן המומחיות של האדריכל או הקבלן. האדריכל והקבלן אינם מורגלים בחשיבה על חלוקה מיטבית של החלל הפנימי, הפונקציונאליות, והאתגרים שעשויים לצוץ בתכנון פנים הנכס. האדריכל והקבלן מטפלים בנושאים חשובים והכרחיים בתהליך הבניה, עיצוב פנים אינו אחד מהם. הם לא מתעסקים לעומק בנגרות העתידית שתהיה בנכס וכיצד היא תשתלב עם תשתית החשמל. הם לא מתעכבים על טיב סוגי אריחי חדר הרחצה, על תצורת חלל שתתאים למטבח אופטימלי וכדו.. הם לא חושבים איזו סניטריה תהיה הכי עמידה לנכס להשכרה, הם לא יוודאו שיש 12 מקומות ישיבה באי במטבח כי בימי שישי אתם תמיד מארחים 12 איש.

למה כדאי לתכנן עיצוב פנים לפני התחלת בנייה? (צילום: MERO - עיצוב פנים לנכסי יוקרה )
למה כדאי לתכנן עיצוב פנים לפני התחלת בנייה? (צילום: MERO - עיצוב פנים לנכסי יוקרה )

הבנת תפקידו של עיצוב הפנים במיקסום פוטנציאל החלל
עיצוב פנים הוא הרבה מעבר להלבשת החלל (ריהוט ובחירות טקסטיל וצבע) מעצב פנים מתאים את החלל לצרכי הדיירים אבל גם ממקסם את הפוטנציאל שלו. עקרונות מפתח כגון איזון, הרמוניה ופרופורציה ממלאים תפקיד מרכזי בשינוי זה. מיקסום פוטנציאל החלל היא אחת ההתמחויות החשובות של מעצב פנים.  תכנון פנים נכון יכול לגרום אפילו לחדר הקטן ביותר להרגיש מרווח ומזמין. אז איך בפועל עיצוב הפנים ממקסם את פוטנציאל החלל?

הנה כמה דוגמאות-

  • מעצב הפנים ייקח בחשבון את העמדת הריהוט בחלל לפני תכנון סופי של חלוקת החלל לחדרים. התוצאה היא מיקסום גודל כל חדר וניצול מקסימלי של האחסון ותחושת המרווח של החדר.
  • מעצב הפנים מתכנן כל חלל כשהוא לוקח בחשבון את נוחות ומרווח ההתהלכות בין החדרים ופרטי הריהוט.
  • תכנון החללים נעשה אחרי שמעצב הפנים חשב כבר על התוצאה הסופית כולל הנגרות והריהוט לפי צרכיכם.
  • מעצב הפנים גם לוקח בחשבון את הקיר והכיוון הכי נכונים בחדר לישיבה לעבוד, למיקום ראש המיטה.
  • מעצב פנים ידע לתכנן את המטבח הכי מרווח ומרשים גם בחלל קטן ומאתגר.

הזמנת מעצב או מעצבת פנים בתחילתו של פרויקט מגיעה עם שפע של יתרונות, הנה כמה מהם-

  1. תכנון נכון מראש שחוסך זמן, כסף ואנרגיה- מעצב הפנים יודע מניסיונו לחשוב מראש על פתרונות לשאלות שאפילו לא חשבתם לשאול. ללא ליווי מעצב פנים קורה שבשלב שמגלים שקיימת בעיה יהיה כבר מסובך ויקר מידי או בלתי אפשרי לבצע שינוי. תכנון נכון מראש של התשתיות (חשמל אינסטלציה וכו'.) מונע בזבוז זמן, כסף ועוגמת נפש על שינויים בתום הבנייה. מעצב הפנים לוקח בחשבון את כל הרצונות והצרכים שלכם בין אם הנכס להשקעה או למגורים. הוא מתכנן את התשתיות אחרי שהוא יודע בדיוק איפה ימוקמו כל מוצר חשמל, יחידת נגרות או אפילו תמונת קיר. כשהתכנון נעשה בידיעה מפורטת ומדויקת של התוצאה הסופית אין טעויות ואין צורך בשינויים כשהבניה מסתיימת.
  2. מיקסום הרווח על נכס להשקעה. תכנון חלוקת חלל שתמקסם את הפוטנציאל של החלל, תגרום לו להרגיש הכי מרווח, פונקציונאלי ומרשים שניתן. בחירת סניטריה ואריחים נכונים שיתאימו למנעד רחב של לקוחות פוטנציאלים ובכך הגדלת הביקוש לנכס. תכנון החלל ליצירת אפשרות מרשימה של מטבח ונגרות ש"יקפיצו" את ערך הנכס. תכנון מטבח ונגרות מרשימים שיבדלו את הנכס מנכסים אחרים להשקעה
  3. תכנון תשתית החשמל תוך מחשבה מראש על השילוב העתידי של נגרות וריהוט באופן סינרגי והרמוני. חשיבה דקדקנית ומפורטת על כל צרכי החשמל העתידיים לדוגמא -הכנת תשתית לתאורה בנגרות ארונות חדר ארונות, תשתית בתקרה למקרן או טלוויזיה נסתרת, וכדומה.
  4. תכנון החלל במחשבה על המטבח האופטימלי עם מעברים מרווחים ונכונים ואינטראקציה מיטבית בין המטבח לסלון.
  5. הגדרת תקציב ומעקב אחר ההוצאות. מעצב פנים יכין עבורכם דוח אקסל מסודר המאפשר להוסיף ולהוריד אלמנטים ולראות כיצד הדבר משפיע על ההוצאות. כך אפשר לתכנן מראש ולהחליט מה לבצע בתהליך הבניה ועל מה אפשר לוותר ולמקסם עלות מול תועלת

למה כדאי לתכנן עיצוב פנים לפני התחלת בנייה? (צילום: MERO - עיצוב פנים לנכסי יוקרה )
למה כדאי לתכנן עיצוב פנים לפני התחלת בנייה? (צילום: MERO - עיצוב פנים לנכסי יוקרה )

לסיכום - היתרונות של שילוב מעצב או מעצבת פנים בעבודה לפני התחלת הבנייה
אחד היתרונות המרכזיים של שילוב מעצבי פנים בשלבים המוקדמים של הבנייה הוא מיומנותם בתכנון חלל, שילוב נכון של תשתיות ומיקום נכון שלהן. מתכנן מיומן יתרשם מהתוכנית האדריכלית ההתחלתית ויציע שינויים שיכולים לייעל את ניצול החלל ולשפר את הזרימה בין האזורים. כפי שהבנתם כבר בודאי- הדבר חיוני למיצוי מקסימלי של הפוטנציאל מכל סנטימטר של הנכס שלכם, כדי להבטיח שאף אזור לא מבוזבז או מרגיש לא פרופורציונלי.
 
מעצבי פנים יכולים לדמיין את הסביבה המושלמת, בהתחשב בתפקוד הפנים ובצורתו בו זמנית.באופן משמעותי, הזמנת מעצב או מעצבת פנים בשלב מוקדם יכול להביא לחיסכון ניכר בעלויות. הם יעזרו לכם לנווט בים העצום של אפשרויות לבחירת מוצרים המספקים איכות, אסתטיקה ותקציב. על ידי זיהוי קונפליקטים עיצוביים פוטנציאליים או בעיות לוגיסטיות, מעצבי פנים יכולים להמליץ על פתרונות מניעה המתחמקים מתיקונים יקרים לאחר הבנייה.הידע שלהם בחומרים וגימורים יוכל לכוון אתכם בביצוע בחירות מושכלות שהן גם עמידות וגם חסכוניות.

יתרון חשוב נוסף הוא הפתרונות הייחודיים והמותאמים אישית שמעצב או מעצבת פנים יכולים להביא לשולחן. תוך מינוף הידע והיצירתיות שלהם, מעצבים יכולים לעצב אלמנטים בהתאמה אישית המשקפים את הסגנון האישי שלכם תוך התאמה מושלמת לצרכים הפונקציונליים של החלל. על ידי שיתוף פעולה בשלב מוקדם טרם תחילת הבנייה, מעצב או מעצבת הפנים יבטיחו קוהרנטיות בקונספט העיצובי, ושמירה על עקביות מקו העיצוב הכללי ועד לפרטים הקטנים. 

מעוניינים לברר אודות שירותי עיצוב פנים לקראת תחילת בנייה? לחצו כאן – למידע נוסף

הכתבה נכתבה בשיתוף MERO - עיצוב פנים לנכסי יוקרה