אייל בן-חיים, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, התייחס היום (שלישי) בוועידה הכלכלית של מעריב, בחסות בנק לאומי, לסיוע שניתן על ידי הבנק לאזרחים ועסקים בזמן המלחמה בדרום. כמו כן, הוא נגע במצבם של העסקים הקטנים בתקופה המורכבת הזו.

הסיבה לאמברגו הנשק? הלחץ שאיראן מפעילה על איטליה מאחורי הקלעים

בראיון אחד על אחד, עם העיתונאי יהודה שרוני, אמר בן-חיים: "יש שני אפיקים מאוד מרכזיים, שאיתם עבדנו מאז אירועי ה-7 באוקטובר, האחד זה מתן שירות בסניפים שנפגעו בדרום, וברחב הארץ בכלל, כזכור הרבה אנשים לא יצאו מהבית בימים הראשונים לאחר המתקפה. כאן הדיגיטציה מאוד עזרה לנו, אנחנו יודעים לעבוד מרחוק ב-100 אחוז ולתת שירות לכל פעולה בלי צורך להגיע פיזית לסניף".

"השלב השני", הוא הוסיף, "היה לתת רשת ביטחון בדמות של דחיית הלוואות, מענקים ומתן הלוואות לעסקים קטנים, כל זה בימים הראשונים, עוד לפני שיצא ממתווה בנק ישראל. המטרה הייתה לתת שגרה ללקוחות, לתת מענה ורשת ביטחון לאזורים שנפגעו, לאנשי המילואים, המפונים, הקיבוצים, וכמובן מי שנפגע ישירות במהלך הלחימה. אנחנו הבנק היחיד שעובד מ-6 וחצי בבוקר עד 23:00 בלילה  לצד דיגיטל שעובד 24 שעות, ואנו נרחיב את השירות עוד".

בעקבות המצב הביטחוני, בנק לאומי הודיע על שורת הטבות ללקוחות פרטיים ועסקיים מאזורי קו העימות והדרום, במטרה להקל עליהם ככל שניתן בתקופה קשה ומורכבת זו: קרן סיוע בסך מיליארד שקל להלוואות גישור לעסקים קטנים ובינוניים, ללא ריבית, קרן סיוע בסך רבע מיליארד שקל להלוואות גישור ללקוחות פרטיים, ללא ריבית. לגבי החזרה לשגרה הוא מדגיש כי יש לקוחות פרטיים שכבר הראו התאוששות מלאה. "בעסקים הקטנים, הבעיה העיקרית היא באזורים המפונים. הצפון לדוגמא, שמאוד מתבסס על תיירות, אין שם חזרה", אמר בן חיים.