הכתבה נכתבה בשיתוף Hadet Pharm

אז איך לבחור בערכה לטיפוח השיער? קודם כל, לא נכנסים לסופר פארם הקרוב וקונים שמפו במבצע 2 ב-15. זה דורש הבנה, מודעות והשקעה, אבל מה?! זה משתלם. קדימה, יצאנו לדרך.

הקטגוריות העיקריות בתחום טיפוח השיער

אנחנו נוטות לבלבל בין מוצרי טיפוח שיער למוצרי עיצוב שיער אולם מדובר בשתי מחלקות שונות שלהן מאפיינים שונים ומטרות אחרות:

מוצרי טיפוח שיער
תחת הכותרת 'טיפוח השיער' מתקבצים: שמפו לשיער, מסיכה, שמפו ארגן, מרכך שיער, אמפולות ועוד. מדובר במוצרים שנועדו לייצר שגרת יומיום מטפחת ומשקמת לשיער תוך שמירה על רמת לחות נחוצה, הגנה על השערה וחשיפה מאוזנת לקרינת השמש. 

מוצרי עיצוב שיער
תחת קטגוריה זאת נוכל למנות סרום לשיער, קרם שיער, גלייז, מוס לשיער, ג'ל לשיער, מגן חום לפני פן, וקס לשיער ועוד. מוצרים אלו נועדו לסייע בעיצוב מקצועי של השיער בהתאם לתסרוקות שונות.

כשאנו בוחרות ערכה לטיפוח השיער עלינו להבחין בין סוגי המוצרים ולבחור בערכה שתואמת את צרכינו ואת מטרתנו המקורית לגדל שיער טבעי, בריא ויפה יותר.

קריטריונים לבחירת ערכה לטיפוח שיער

  • נפח השיער - האם השיער שלך מלא ועבה או שהוא דליל? האם את מעוניינת להוסיף נפח או להוריד נפח?
  • איכות השיער - האם השיער שלך בריא ומבריק או שהוא פגיע, יבש וכולל קצוות מפוצלים?
  • עובי השיער - האם השערה חזקה/שברירית? דקה/בינונית/עבה?
  • צורת השערה - גלית? חלקה? מתולתלת? 
  • במידה ומדובר בשיער מתולתל מה סוג התלתלים - מקורזלים? גדולים? קטנים? משורשי השיער או רק מאזור הכתפיים?

בבחירת ערכת טיפוח יהיה עלינו לאפיין את סוג השיער על מנת למצוא את אביזרי הטיפוח המתאימים. לכל סוג שיער ערכת טיפוח ייעודית ולכן חשוב תחילה לאבחן מהו סוג השיער שלך.

היכרות ביולוגית עם שכבות השערה
כדי לבצע בחירה נכונה יותר לש ערכת טיפוח לשיער חשוב שנבין ממה מורכבת כל שערה שלנו. כל שערה בודדת מורכבת מ-3 שכבות:

  1. קוטיקולה 
    שכבה חיצונית המורכבת מקשקשים והיא מגנה על שאר שכבת השערה. רמת הברק בשיער וחלקותו ייקבעו על פי איכות שכבה זו.
  2. מוח השערה
    שכבה זו היא ליבת השערה והיא כוללת חלבונים בשם קרטין האחראים על מידת החוזק והגמישות של השערה. 
  3. מדולה
    שכבה זו היא שכבה זו הקיימת רק בחלק מסוגי השיער. שכבת המדולה מספקת תמיכה ביולוגית בקצוות השיער.

צמיחת השיער מתרחשת מתחת לשכבת הקרקפת בזקיקים הכוללים תאים חיים המייצרים תאים חדשים של שיער. צמיחת השיער ואופיה מושפעת מנתונים כמו גנטיקה, תזונה, אורח חיים ושינויים הורמונליים. 

בחירה בשמפו ובמרכך בנוסחה מדויקת

ערכת טיפוח בסיסית לשיער כוללת שמפו ומרכך. גם כאן חשוב שלא ליפול לבחירה אינטואיטיבית, יש לבצע את תהליך הרכישה בצורה מושכלת בהתאם לסוג השיער: בבחירת שמפו ומרכך יש לבחון את סוג המוצר ואת המרכיבים שלו ולבדוק האם הוא כולל רכיבי הזנה החיוניים לסוג השיער הספציפי שלך. 

שימי לב כי אם את בעלת שיער שומני, חשוב שלא תרכשי שמפו ומרכך לשיער יבש או פגום, אלו רק יעמיסו על השיער שלך שכבה שמנונית נוספת וכן להפך. בחרי בנוסחה האופטימלית עבורך שתהיה מדויקת וממוקדת ותאפשר לך בכל רחצה יומיומית לתחזק את השיער ולטפל אותו ביעילות. להלן סוגי שמפו מעולים לסוגי שיער שונים:

שמפו ארגן
שמן הארגן הוא שמן שמופק מאגוזי עץ הארגן (במקור ממרוקו) מדובר בשמן היקר ביותר בעולם והוא משמש למטרות טיפוח רבות. בתחום השיער הוא משמש כמסכה טבעית. שמפו המכיל שמן ארגן מזין את השיער וגורם לו להיות בריא, מבריק ורך יותר.

שמפו ללא מלחים
שמפו ללא מלחים נועד לאפשר ניקוי עדין לשיער ולמנוע גירוי. הסולפט הינו חומר זול הנמצא במוצרי ניקוי רבים וביניהם שמפו לניקוי השיער. תפקידו להקציף ולנקות את השיער. עם זאת, בגלל היותו חומר כימי חזק הוא עשוי לגרום לגירויים והחמרה של בעיות עור. בבחירת שמפו ללא מלחים את בוחרת במוצר איכותי יותר המכיל כימיקלים איכותיים ויקרים שאינם מזיקים לעור הקרקפת ומציעים חווית ניקיון בריאה יותר.

איך לבחור ערכה לטיפוח שיער צבוע?

כדי לשמור על חיוניות השיער הצבוע חשוב לבחור בקפידה מוצרי טיפוח מתאימים. כאן שמפו לשיער רגיל לא יספיק וחשוב לבחור מסיכה לשיער ושמפו ייעודיים לטיפוח שיער שטופל בצבע. להלן מספר המלצות סופר חשובות:

  1. בחרי במוצרים תואמי שיער צבוע
    תעשיית מוצרי הטיפוח לשיער מייצרת מחלקה נפרדת של מוצרים מדויקים. חושב לבחור במוצרים נטולי סולפט המכילין מרכיבים ייעודיים כגון: נוגדי חמצון, מסנני UV וחומרים המגנים על השיער הצבוע מפני דהייה טבעית. בנוסף, חשוב לרכוש מרכך ומסיכת שיער לשימוש חד שבועי על מנת להזין את השיער בלחות לפחות אחת לשבוע.
  2. מעטי בחפיפות
    שטיפת שיער צבוע בתדירות גובהה צפויה להסיר את הצבע במהירות. לכן חשוב לצמצם את מספר החפיפות למינימום (אחת ל-1-3 ימים) ובין לבין מומלץ להשתמש בשמפו ייעודי יבש. בשטיפת השיער מומלץ להשתמש במים פושרים שאינם פותחים את שורשי השערות ומאטים את קצב ההסרה של הצבע. בנוסף, מומלץ להגן על השיער מכלור לפני כניסה לבריכת שחייה.

טיפול בבעיות נפוצות: מה עושים עם קצוות מפוצלים, נשירת שיער וקשקשים?

הבעיות אותן מנינו בכותרת מטרידות נשים רבות מאוד. לצורך טיפול בבעיה חשוב לרכוש ערכה ייעודית מקצועית:

ערכת טיפוח לקצוות מפוצלים
לצורך מניעת קצוות מפוצלים חשוב להימנע מטיפולים כימיים חזקים, עיצוב שיער בחום מוגזם והברשת יתר. מצב של קצוות מפוצלים מעיד על נזק בשכבת הקוטיקולה. בנוסף, מומלץ לחתוך את הקצוות אחת ל-6-8 שבועות. כאן גם מומלץ להשתמש בשמפו לחיזוק השערות.

ערכת טיפוח נגד קשקשים
רגישות למוצרי שיער שונים או קרקפת יבשה מייצרים קשקשים הכוללים עור מקולף ומגורה. כאן מומלץ לרכוש ערכת טיפוח נגד קשקשים והכוללת מוצרים שיש בהם מרכיבים כגון: קטוקונזול, אבץ פיריתיון, סלניום גופרתי ועוד. את המוצר הייעודי יש לעסות בעדינות לתוך הקרקפת ולהשאיר אותו למספר דקות ורק אז להסיר.

ערכת טיפוח נגד נשירת שיער
נשירת שיער נגרמת הודות לבעיות גנטיות, שינויים הורמונליים, סטרס או חסרים תזונתיים. במצבים אלו חשוב להקפיד על שימוש בערכת טיפוח הכוללת מוצרים המכילין אבץ, ברזל וביוטין. 

לסיכום

בהתאמת ערכה לטיפוח השיער עלינו לבחון את סוג השיער ואת מטרת הרכישה: האם היא מיועדת לשימוש יומיומי מטפח או לעיצוב שיער? בטיפוח השיער חשוב לבחור בערכה מזינה התואמת את הצורך שלנו כמשתמשות. ערכות טיפוח מתקדמות מציעות מענה מקיף לבעיות שונות בשיער תוך שימוש במרכיבי איכות כמו: שמן ארגן, שמפו ללא מלחים, ביוטין, אבץ, ברזל ורכיבים נוספים לחיזוק השערה וליצירת מראה בריא ומבריק לטווח הארוך.

הכתבה נכתבה בשיתוף Hadet Pharm