54% מהישראלים נמצאים יותר בבית מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. כך עולה מסקר שבוצע עבור חברת טמבור באמצעות מכון המחקר SAPIO, שביקש לבחון את המגמות השונות בתהליך צביעת הבית לקראת פסח. עוד עולה מהסקר, בו השתתפו 502 משתתפים בגילאי 21 ומעלה, המתגוררים עצמאית ומהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל - כי כשליש מהישראלים משפצים, צובעים או מעצבים את הבית, כדי להקל על התחושות שלהם.

טמבור מציגה את צבע השנה לשנת 2024: חמימות ואופטימיות

52% מהמשתתפים בסקר, השיבו, כי צבעו את ביתם במהלך השנתיים האחרונות. 10% ציינו כי מעולם לא צבעו את ביתם. כמחצית (49%) מאלו שצבעו בשנתיים האחרונות, צבעו את כל הבית וכרבע (24%) צבעו רק את הסלון. בקרב אלה המתכננים לצבוע את הבית, הגוון המועדף
הוא לבן (60%), אך בשיעור נמוך מעט מהמדידה שבוצעה לפני שנה (67%).

שיעור מעט גבוה יותר (19%) מתכוונים להשתמש בצבעים בגווני שמנת קרם, לעומת הסקר הקודם (16%) וניכר גידול קטן בקרב אילו שמעדיפים גוונים אחרים. בתשובה לשאלה, "האם לאחר צביעת הבית הרגשת אחרת מלפני הצביעה ואלו תחושות עלו בך לאחר הצביעה?" - התשובות היו: כ-90% השיבו שהרגישו שינוי בתחושה, כאשר בעיקר ציינו תחושות של התחדשות (60%), ניקיון (55%) ורעננות (50%). כרבע (23%) הרגישו רוגע. 10% דיווחו כי לא הרגישו שינוי בתחושה לאחר צביעת הבית.

צביעת בית (צילום: אינגאימג)
צביעת בית (צילום: אינגאימג)

עוד עלה מהסקר, כי מעלה ממחצית מתכננים לצבוע את ביתם או חלקים ממנו, בזמן הקרוב. הסקר בחן מהם הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת מותג צבע לבית. המשיבים ציינו שחשוב להם בעיקר שהצבע יהיה איכותי (73%) ושמחירו יהיה אטרקטיבי (64%). פרמטרים חשובים נוספים הם צבע מופחת ריח (34%) וצבע אקולוגי (26%). לכחמישית חשוב לקבל דוגמאות של הצבע לפני שהם צובעים.

בתוך כך, בסקר שערך מותג מכשירי החשמל Beko באמצעות מכון המחקר רושינק, עלה כי רבע מהישראלים מתכננים לרכוש מכשירי חשמל ויותר וכרבע מהם מתכננים לשלם באמצעות תווי קניה. על פי הסקר, כרבע מהמשיבים דיווחו על כוונה לקנות מכשירי חשמל לקראת חג הפסח הקרוב, כאשר 14% מהם השיבו שהסיבה העיקרית היא המבצעים וההנחות שמתקיימים סביב החג.

מוצרי חשמל BEKO מסדרת HygieneShield בטכנולוגיות תאורת UV (צילום: יח''צ)
מוצרי חשמל BEKO מסדרת HygieneShield בטכנולוגיות תאורת UV (צילום: יח''צ)

נתוני הסקר מעלים, כי 77% מהנשאלים העידו כי השיקול העיקרי בבחירת מוצר חשמלי הוא מחיר אטרקטיבי, 66% השיבו כי מותג אמין הוא השיקול העיקרי בבואם לבחור מוצר חשמלי, 53% ציינו כי שירות ואחריות משפיעים על החלטתם בבחירת המוצר החשמלי אותו ירכשו ו-37% השיבו כי צריכת חשמל נמוכה היא שיקול עיקרי עבורם.

עבור 26% מהישראלים השיקול העיקרי בבחירת מוצר חשמלי הן פונקציות וטכנולוגיה מתקדמת ו-23% אמרו כי עיצוב ונראות המוצר מהווים שיקול מרכזי. מהפילוח עולה, כי לקראת הפסח - 25% מתכוונים לרכוש מקרר חדש, 20% ירכשו תנור אפייה, 19% יתחדשו בטלוויזיה, 18% ירכשו מכונת כביסה, 14% יקנו מייבש כביסה, 12% מדיח כלים,12% ירעננו את המטבח בכיריים חדשות ו-35% מהמשיבים מתכננים לרכוש מוצר חשמלי קטן.

בסקר השתתפו 502 נשאלים, המהווים מדגם אקראי ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה.