בשנים האחרונות חלה עלייה בפופולריות של האופניים החשמליים, שמאפשרים להתנייד בקלות ממקום למקום. הזינוק בהיקף האופניים החשמליים נותן את אותותיו גם בכמות הנפגעים השנתית: עפ"י נתונים שפרסמה עמותת אור ירוק, בשנת 2023 קיפחו את חייהם 28 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. מדובר בעלייה של 75% ביחס לשנת 2022 ובמספר ההרוגים הגבוה ביותר בעקבות שימוש בכלים חשמליים מאז הותרה הנסיעה בהם בישראל. וזה רק קצה קרחון: בשנת 2023 אושפזו 806 אנשים בעקבות מעורבות בתאונות דרכים עם אופניים חשמליים. מה עושים במקרה של מעורבות בתאונה עם אופניים חשמליים – מה קבע המחוקק ומי צריך לפצות?
מטרת התקנה החדשה היא לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את הולכי הרגל ומהווה צעד חשוב לשיפור הבטיחות בדרכים.
ביטוח צד ג' מכסה את הנזקים שנגרמו לצד שלישי, אך לא את הנזקים שעלולים להיגרם לרכב שלכם. כדי ליהנות מההגנה הנרחבת ביותר אפשר לרכוש ביטוח מקיף של הפניקס, שכולל גם ביטוח צד ג' וגם כיסוי מפני מגוון רחב של סיכונים הנשקפים לרכב שלכם – מגניבת הרכב ועד נזקים שנגרמו בעקבות תאונה, ועוד.
ריבוי האופניים החשמליים בדרכים מחייב אותנו לגלות ערנות יתרה, ולהצטייד מראש בכיסויים שיגנו עלינו בעת הצורך. נסיעה ורכיבה ובטוחה.