יצרניות הנעליים דואגות כל הזמן לשפר את דגמי הספורט שלהן, בין אם זה משקל קל יותר, תחושה רכה יותר או החזר אנרגיה משופר. נעליי הריצה היום, כוללות שלל שכלולים שהופכים אותן ליותר גאדג׳ט מסתם נעליי ספורט. חברות כמו: אדידס, on, asics וסאקוני מציעות דגמים המתאימים גם לאנשים המשתתפים במירוצים וגם לכאלו שרוצים לרוץ בפארק או על ההליכון במכון הכושר.

עושים סדר: ערב החג צוין בבסיסי צה''ל בדריכות ומוכנות מלאה
"חליוה לא יהיה האחרון": הבכירים הבאים שצפויים להתפטר

אדידס SuperNova Rise – טכנולוגיית קצף חדשה – DreamStrike Plus

ה-SuperNova Rise הן נעליי הריצה החדשות של אדידס, אשר כוללות טכנולוגיית DreamStrike Plus אשר באה לשפר את הנוחות בשימוש בנעל. מדובר בסוליית ביניים אשר פותחה בהשראת נעליים אחרות של החברה – AdiZero, אך עם נוסחה מעודכנת, מה שמאפשר לה להציע נוחות וריפוד טובים יותר. הסוליה האמצעית פותחה על-פי התנועה של כף הרגל, במטרה לספק יציבות טובה יותר. בשביל לתת את תחושת היציבות, התחתית בנויה בדומה ל-AdiZero רק עם גומי מחוספס ולא חלק.

תכונה נוספת של ה-SuperNova Rise היא Comfort Heel Fit, המשתמשת בשילוב של קצף, ריפוד ובד רך אשר משפרים את הנוחות. הלשונית עצמה מרופדת מאוד ויציבה, כאשר הריפוד ממשיך בכל החלק האחורי של העקב.

אדידס SuperNova Rise (צילום: צחי הופמן)
אדידס SuperNova Rise (צילום: צחי הופמן)

אזור העקב בחלק התחתון של הנעל בנוי בצורת שיפוע (שיפוע יחסית גבוה), אשר המטרה שלו למנוע גרירה של הרגל בעת הנגיעה שלה בקרקע ולשפר את התנועה שתהיה חלקה יותר. אזור העקב גם כולל מעיין פלסטיק קשה בגוף שלו, ששומר על האחיזה של הנעל. החלק הקדמי העליון של הנעל עשוי מבד נושם ונמתח, כולל ריפוד בחלק התחתון שלו, אשר שומר על הרגל.

מחיר: 600 שקל

ה-GEL-NIMBUS 26 מגיעות עם טכנולוגיית Hybrid AsicsGrip לריצה במשטחים רטובים

ל-Asics יש נעליי ריצה חדשות – Gel-Nimbus 26, אלו משלבות את טכנולוגיית ה-Hybrid AsicsGrip וגם גומי מסוג AHARPLUS בסוליית הנעל. יחד הן משפרות את עמידות הנעל, מציעות אחיזה טובה ורכות, מה שמאפשר לרצים להרגיש בנוח בעת ריצה על משטחים רטובים וחלקלקים.

עוד טכנולוגיה הקיימת כאן היא PureGEL המיועדת לכף הרגל האחורית. זאת מאפשרת בלימת זעזועים משופרת, נחיתות רכות ומעברים חלקים יותר. הריפוד החדש הינו קל משקל ותורם לשמירה על האנרגיה בזמן הפעילות עם הנעל. כמו כן, הסוליה החיצונית עמידה יותר ומעוצבת בצורת כיסא נדנדה למיקסום הנוחות בזמן שימוש בנעל.

אסיקס, Nimbus 26 (צילום: צחי הופמן)
אסיקס, Nimbus 26 (צילום: צחי הופמן)

ריפוד הנעל הוא מסוג FF Blast Plus Eco, זהו קצף קל משקל ואנרגטי, היוצר ריפוד דמוי ענן שעשוי מ- 24% חומר המבוסס ממקורות מתחדשים כגון פסולת עיבוד קני סוכר. מבנה הנעל רך, נושם ונמתח. הוא הכולל צווארון סריג המספק כניסה והתאמה קלה יותר לכף הרגל. משקל הנעל עומד על 262 גרם בדגמי נשים ו- 304 גרם בדגמי הגברים ומעניק תנועתיות רבה.

מחיר: 850 שקל

סאקוני – Triumph 21 עם טכנולוגיית PWRRUN Plus והמון ריפוד

דגם ה-Triumph 21 של סאקוני כולל את טכנולוגיית PWRRUN Plus של החברה, זאת מציעה קצף רך המספק תחושה עקבית לאורך זמן בתנאי טמפרטורה שונים והיא גם מספקת נחיתה חלקה עם תחושה קפיצית. לזה צריך להוסיף את הסריגה המאווררת של הנעל, העוזרת להן להתרענן.

השינויים בין הדגם החדש לדור הקודם מתמקדים בחלק עליון אשר סרוג ותפור בצורה שטוחה המקיפה את הרגל, כאשר האזור החיצוני של העקב עשוי מחומר קשיח ובפנים הוא מרופד מחומר רך. עוד באזור העקב, אפשר למצוא בחלק העליון מעיין רצועה צמודה שמאפשרת להחזיק בצורה יציבה את הנעל שמכניסים את הרגל אליה. הלשונית עצמה של הנעל רכה עם עובי בינוני ומערכת השרוכים מעט מעוצבת. בסוף, כל העיצוב הזה, בא לתת תחושה שהנעל מחבקת את הרגל. סוליית הגומי החיצונית כוללת אחיזה טובה עם פלטפורמה מעט רחבה ומספיק גומי ששומר על הקצף הפנימי.

מחיר: 750 שקל

on – דגם Cloudmonster 2 ו-Cloudeclipse

חברת on השוויצרית הפכה לפופולארית מאוד בשנים האחרונות בישראל, כאשר לא קשה לפספס אנשים שנועלים אותן וזה לא פלא, מדובר בנעליים שמספקות רכות מפנקת כאשר נועלים אותן. ה-Cloudmonster 2 הן דגם חדשה לגרסה משנת 2022, כאשר ההבדלים בין השניים: גפה עליונה עם רשת ובטנה מהונדסים לשיפור אחיזה בכף הרגל וטכנולוגיית Speedboard מקובעת בין שני מרכיבי הסוליה האמצעית, מה שנותן דחיפה קדימה חזקה יותר. הטכנולוגיה הזאת עשויה מתערובת ניילון (TPU), היא זאת שמאפשרת את החזר האנרגיה של הנעליים. עוד שיפור הוא בקצף ה-Helio Superfoam בעל צפיפות כפולה המוסיף קפיציות.

הטכנולוגיה המעניינת בנעליים של on היא CloudTec המשולבת בסולייה. מדובר בסולייה קלה עם מעט רכיבים, אשר בנויה בצורה שאבנים לא יתקעו, היא מהונדסת עם ריפוד אנכי ואופקי, מה שמספק את הריכוך בעת הפגישה עם הקרקע.

Oncloudeclipse (צילום: צחי הופמן)
Oncloudeclipse (צילום: צחי הופמן)

דגם אחר של on הוא ה-Cloudeclipse אשר כולל את טכנולוגיות ה-speedboard וה-Helion  לצד CloudTec Phase, אשר דומה ביכולות שלה לגרסה הרגילה, אבל היא מנסה לחזות את תחושת הספיגה והריצה ולבצע אופטימזציה של המעבר מהעקב לקדמת הרגל על-ידי ייעול תחושה הספיגה. הסוליה של הנעליים כוללת שכבה כפולה של ריפוד המספקת ספיגת זעזועים גבוהה. כמו כן, רפידות הגומי על הסוליה החיצונית מספקות אחיזה טובה יותר בתנאים רטובים.

מחיר ה-Cloudmonster 2 וה-Cloudeclipse עומד על 1,000 שקל (יבואן רשמי ING ספורט)

נעליים לריצת שטח – Kjerag של Nnormal

חברת נעלי הריצה לשטח – Nnormal היא חברת בוטיק הפונה לחובבי הריצה שמעדיפים לרוץ על ההרים ופחות על השבילים בפארק. Nnormal היא לא חברה מוכרת, מדובר בחברה שהוקמה רק לפני כשנה, כאשר מי שהקים אותה הוא מטפס השבילים המוכר קיליאן ז׳ורנה, אשר היה מעורב במשך 20 שנה בפיתוח נעליי ריצה בחברת סולמון. ז׳ורנה חבר לחברת הנעליים הספרדית Camper ומכאן נולד המותג.

הנעל Kjearg (מקור השם הוא הר בגובה 1,110 מטר בנורווגיה), היא קלה באופן מפתיע, שוקלת רק 200 גרם (מידה 42) מעט צרה והיא עוטפת את הרגל כמו גרב, במטרה לשמור עליה יציבה בתנאי השטח שמשתמשים בה. היא מגיעה במספר צבעים, כאשר הדגם הלבן- אפור מציע מראה נקי. מה ששובר את המראה היא הסוליה בצבע תכלת. בצד הנעל מופיע בגדול הלוגו של החברה והוא לא בולט במיוחד, מכיוון שהוא גם בצבע אפור. החלק העליון עשוי בד נושם ועמיד, הגפה ארוגה מחוטי פוליאמיד מצופים עם חוטי Kevlar (החומר שמשתמשים באפוד מגן), כך שמדובר בנעליים חזקות.

המשקל הנמוך של ה-Kjearg מגיע גם בזכות הסוליה החיצונית Litebase של Vibram, אשר לדברי החברה הפחיתה 30% ממשקל הסוליה, באמצעות הפחתת העובי שלה ב-50%. סוליית ה-Megagrip מתאימה לריצה בתנאי שטח רבים עם יכולת אחיזה חזקה.

ב-Nnormal תכננו קצף חדש עבור ריצת שבילים עם דרופ של 6 מ״מ וסוליית ביניים – EExpure העוזרת לשפר את החזר האנרגיה וגם באה להפחית בהחלקה. בנוסף, הסוליה מאפשרת להרגיש היטב את השטח, אבל היא לא מאוד מרופדת. כמו כן, אין בתוך הנעליים מדרסים שאפשר להוציא, מה שתורם לתחושה הטבעית ולמשקל הנמוך.

מחיר: 1,200 שקל (יבואן רשמי You Sport)

לחצו כאן לעוד ביקורות באתר The Gadget Reviews