הכתבה נכתבה בשיתוף גילפק

ראיון עם איתמר גואטה, מנכ"ל ובעלים של גיל פק, לרגל הרכישה.
מאת: יעקב אברמוביץ

חברת גיל פק, המתמחה בייצור אריזות פלסטיק לתעשיית התרופות, המזון והקוסמטיקה, הודיעה על רכישתה של חברת פאר אלי אריזות פלסטיק, המתמחה בייצור מוצרי פלסטיקה בתחום האריזות הגמישות. כעת, בעקבות הרכישה הפכה גיל פק לקבוצה משמעותית בתעשיית אריזות הפלסטיק בישראל הכוללת מתקני ייצור בשלושה אתרים, ופורטפוליו של מגוון מוצרים המיוצר כחול-לבן. "בעקבות הרכישה האחרונה הקמנו עבור לקוחותינו גוף ישראלי בעל יכולות ייצור איכותיות ואספקה אמינה למגוון רחב של צרכים בתחומים של מוצרי פלסטיק לתעשיית הפארמה, רפואה, תעשייה וחקלאות", מציין איתמר גואטה, מנכ"ל ובעלים של גיל פק, בראיון עימו שהתקיים לאחר השלמת הרכישה.

חברת גיל פק הוקמה בשנת 1987 על ידי שמואל גואטה, אביו של המנכ"ל הנוכחי, והיא מפעילה באשדוד את גיל מוצרים פלסטיים - מפעל לייצור של בקבוקים, צנצנות, פקקים ומכסים למגוון של לקוחות בתחומי הרפואה, פרמצבטיקה, ויטמינים ותוספי מזון. בשנת 2016 התרחבה החברה ורכשה את מפעל מיניפלסט מקיבוץ עין שמר העוסק בייצור של מוצרי פלסטיק מתכלים למעבדות, בתי חולים ומפעלי מזון, דוגמת: צלחות פטרי, כוסות לדיגום, מבחנות צנטריפוגה, כוסות עבור בדיקות שתן ועוד.

איתמר, מה היו הסיבות לכך שהחלטתם לרכוש את פאר אלי אריזות פלסטיק?
 
המטרה שלנו הייתה להפוך את גיל פק לקבוצה משמעותית עוד יותר בכל התחום של פיתוח וייצור אריזות פלסטיק – עם יותר מוצרים ויותר יכולות, שאנו מביאים לטובת לקוחותינו. לפאר אלי ארבעה עשורים של פעילות, חברה בוטיקית עם מוניטין טוב, שמוכרת בזכות האיכות וההקפדה על סטנדרטים ברמה הגבוהה ביותר. מהבחינה הזו הייתה התאמה בערכים וב-DNA שלנו בגיל פק ובין אלו של פאר-אלי אריזות פלסטיק – ומתוך התאימות הזו גם נולדה הרכישה והמיזוג בפעילויות.

במה מתמחה פאר אלי אריזות וכיצד נוצרת הסינרגיה בין החברות?
פאר אלי אריזות עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של שקיות ואריזות גמישות המיועדות לאחסון חומרי גלם, מוצרי ביניים ותוצרת מוגמרת במפעלי פארמה, תעשיית המזון, כימיה וקוסמטיקה. החברה בעלת יכולות בתחומי הפיתוח והייצור גם של מוצרים לא סטנדרטיים דוגמת שקיות עם הגנה מפני לחות, שקיות המיועדות לעבודה ב"חדרים נקיים", שקיות חוסמות חלודה, ועוד. החברה גם בעלת פתרונות בתחום השקיות לשימושים חקלאיים – דוגמת עיטוף גידולים ויריעות לגידולי קרקע בחממות, או לסגמנט התעשייתי.


הסינרגיה נוצרת מתוך כך שהחיבור בין גיל פק, המחזיקה במפעל ליצור בקבוקים לפארמה ובמיניפלסט שמייצרת מוצרים למעבדות, ובין פאר אלי אריזות מאפשר לנו להציע ללקוחותינו מגוון רחב יותר של מוצרים ופתרונות המשלימים זה לזה, ובאותה איכות גבוהה ומוקפדת שהם מכירים. כך לדוגמא – לקוח יכול לרכוש בקבוקי פלסטיק מגיל מוצרים פלסטיים, מוצרים למעבדה ממיניפלסט, ושקיות ויריעות ייעודיות לצרכיו מפאר אלי. מדובר על פורטפוליו של מאות מוצרים, ויכולת של התאמת המוצר לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

איתמר גואטה (צילום: gilplastic )
איתמר גואטה (צילום: gilplastic )

אילו עוד יתרונות יש לקבוצה החדשה?
מדובר על קבוצה ישראלית, כאשר גם חלק ניכר מחומרי הגלם שלנו מיוצר מקומית, והמשמעות היא פחות אתגרים בתחומים של שרשרת האספקה. המשמעות עבור לקוחותינו היא פחות סיכונים בתחום האספקה, והרבה יותר וודאות. אנחנו רואים את הבעייתיות של היסמכות על יבוא של מוצרים מחו"ל גם בתקופה הנוכחית, אך ראינו זאת גם בתקופת הקורונה, כאשר נוצרה מצוקה בשרשראות האספקה הגלובאליות. כאשר הספק שלך מקומי, וחלק ניכר של חומרי הגלם שלו גם הם מתוצרת מקומית, אז אתה כמנהל רכש או מנהל ייצור הנמנה על קהל לקוחותינו יכול לישון יותר טוב בלילה.

לאילו סקטורים הרכישה הזו צריכה להיות בעלת בשורה?
אנחנו מדברים בפרט על חברות בתחומי הרפואה, ציוד רפואי (מדיקל דיווייס – Medical Devices), פארמה, מזון, כימיה, קוסמטיקה, תעשייה, חקלאות, ואפילו קמעונאות.

האם תוכל לתת דוגמא לרמת האיכות אותה מקיימת הקבוצה?
בוודאי. אם ניקח לדוגמא את המוצרים של פאר אלי, המוניטין הגבוה של החברה נובע מהיכולת של החברה לעמוד בצורה קפדנית בדרישות של הלקוח – כולל הקפדה על מידות מדויקות, הקפדה על ניקיון המוצרים, או הקפדה על שימוש בחומרי הגלם שהלקוח דורש. כמי שכבר מתמודד עם אתגרים של ייצור כבר עשרות שנים אני יכול להעיד שלא פשוט לייצר בצורה איכותית ועקבית, ופאר אלי עשו זאת בהצלחה וימשיכו לעשות זאת ביתר הצלחה לאחר מיזוגם לקבוצה בניהולנו.


פאר אלי מחזיקה בתקן ניהול האיכות ISO 9001:2015 משנת 1999 ולגיל פק תקן ISO 9001 וכן תקן ISO 15378:2015 לייצור אריזות לפרמצבטיקה.  בכוונתנו לתרום מהידע שיש לנו בתקני האיכות לסקטור הפארמה על מנת להעמיק עוד את היכולות של פאר אלי אריזות פלסטיק לעולם הפארמה, הקוסמטיקה והמזון. 

כיצד משתלב תחום הקיימות בפעילות שלכם?
ישנו לכאורה דיסוננס בין הייעוד שלנו כחברה המייצרת בקבוקים ומכסים מבוססי פלסטיק ובין התחום המתפתח של קיימות, אבל בפועל גם כאן אנו שמחים להוביל בתחום של פיתוח וייצור מוצרים המשלבים חומר גלם המבוסס על חומרים ממוחזרים. הדרישה לחומרי אריזה ידידותיים לסביבה הולכת וגדלה, ולאור הביקוש יצרנו גם אנו קשר עם יצרני חומרי פלסטיק ממוחזרים וכן עם יצרנים של חומרי גלם פלסטיים ממקורות טבעיים.

כיום אנו יודעים לייצר ללקוחותינו מוצרים הניתנים לייצור עם עד 100 אחוזים חומר גלם ממוחזר ממקור צרכני (PCR), ולעשות זאת תוך שמירה על תוצר איכותי, ויזואליה מעולה וכמובן אישורים רגולטוריים למגע עם מזון ומוצרי קוסמטיקה. מוצרים מסחריים כאלו כבר נמצאים אצלנו בייצור שוטף.

אספקט נוסף של תחום הקיימות נוגע במדיניות של "אפס פסולת", שאנו מקיימים. פחת בייצור או מוצרים פגומים שלא עברו בקרת איכות נאספים, עוברים גריסה ומוחזרים לתוך תהליך הייצור השוטף היכן שזה מותר ומתאפשר – כמובן תוך הקפדה על נהלי ניקיון ומניעת ערבוב של חומרים. פסולת פלסטיק שאינה ניתנת למחזור אצלנו מועברת למפעל מחזור, שהופך אותה חזרה לחומר גלם פלסטי. קרטונים ושקים ריקים עוברים דחיסה ומועברים אף הם למחזור. אנחנו מיישמים את המדיניות הזו בשנים האחרונות, והיא מוכיחה את עצמה בהצלחה רבה.

איך אתה רואה את העתיד של הקבוצה?
אנחנו שמים לעצמנו יעד לשים את הקבוצה של גיל פק כקבוצה משמעותית לאספקה של אריזות פלסטיק למגוון רחב של תחומים, עם פורטפוליו של מאות מוצרים. אנחנו שמים דגש ניכר על גידול הפעילות שלנו, אך במקביל גם על שמירת רמת האיכות הגבוהה, זמינות גבוהה ללקוחותינו, תגובה מהירה, זמני פיתוח קצרים, עלויות פיתוח וייצור סבירות, וזמני אספקה קצרים. אנו שמים לנו גם כיעד הרחבה של פעילותנו בחו"ל. החברה הינה יצרן רשום FDA בארה"ב, ומוצרינו נמכרים מזה שנים ללקוחות בקשת רחבה של מדינות באירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, ובמזרח הרחוק.

הכתבה נכתבה בשיתוף גילפק