בעוד פחות משבועיים יחלו משחקי יורו 2024 בגרמניה בהשתתפות 24 נבחרות. אם בשנים קודמות הייתה נהירה של ישראלים אוהדי כדורגל למגרשים, הרי השנה, בשל המחירים הגבוהים של הטיסות, המלונות והכרטיסים, לצד המלחמה שעדיין נמשכת וגיוס המילואים הנרחב, יותר ישראלים מתכננים לצפות במשחקים מהבית - לבד, עם המשפחה או עם חברים.

חגיגת כדורגל: ספורט 1 ישדר את יורו 2024 | רשימת המשחקים

כדי לשדרג את הצפייה רבים מתכננים לקנות טלוויזיה חדשה, ואכן בחנויות החשמל מדווחים על ביקושים גוברים למסכים. לדברי ארז וסנר, סמנכ"ל מכירות ברשת מחסני חשמל, "משחקי היורו מתקיימים במהלך חודשי הקיץ של יוני־יולי, ולרוב מאופיינים ביציאה של ישראלים לחופשה בחו"ל שאליה חסכו כל השנה. הפעם, מכורח המציאות, רבים בחרו לנתב את הכסף הפנוי לטובת רכישה של מסכים, מקרנים ומקרני קול, כך שיוכלו לראות את משחקי היורו מסלון ביתם בצורה המוחשית ביותר. במהלך מונדיאל 2022 נמכרו אצלנו כ־20 אלף מסכי טלוויזיה ומקרנים. השנה, לאור המצב החריג, אנחנו נערכים למספר שיא של כ־25 אלף יחידות בחודש אחד".

שתי מגמות מרכזיות

וסנר מציין כי "השנה יש שתי מגמות מרכזיות בענף: זינוק של 70% במכירות של מסכים בקטגוריית גודל של 75־89 אינץ', בעיקר עקב מחיר חדירה אטרקטיבי של מותגים כמו צ'יק, אלקטרה ו־TCL וכן עלייה של 30% במכירות של מסכי 50־55 אינץ' עם ממיר פנימי שמיועדות לחדרי שינה ולחדרי ילדים. הביקושים הגבוהים, לצד היצע המותגים הרחב, חייבו את יבואניות המסכים והמקרנים להיות אגרסיביות יותר בתמחור השנה, בעיקר במסכים הגדולים, עם הנחות של עד 15%. חלק מהיבואנים אף יציעו ביוני בגלל הטורניר, מעבר להנחת המחיר, גם מקרני קול במתנה, הובלה והתקנה חינם, לצד פריסת תשלומים ללא ריבית והצמדה".

וכמה זה יעלה? לדברי וסנר, "מסך 85 אינץ' של המותג החדש צ'יק יימכר ביוני ב־4,690 שקל במקום 5,990 שקל. מסך QLED של צ'יק בגודל 85 אינץ' יוצע ב־5,990 שקל במקום 6,490 שקל והדגם המקביל של 75 אינץ' יימכר ב־3,690 שקל במקום 3,990 שקל. גם אלקטרה תמכור מסכים: במהלך חודש יוני מחיר מסך LED בגודל 85 אינץ יעמוד על 3,990 שקל במקום 4,790 שקל, מחיר מסך LED בגודל 75 אינץ' ירד ל־2,690 שקל במקום מחיר רגיל של 2,990 שקל ומסך 65 אינץ' הוזל ל־1,890 שקל במקום 2,490 שקל".

דניאל בר שדה, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ברשת עולם הקולנוע, אומר כי "בשבועיים האחרונים ראינו עלייה משמעותית בביקוש למסכים גדולים במיוחד, והיורו הוא בהחלט אחד הגורמים המשמעותיים לכך. אנשים מחפשים היום חוויית צפייה איכותית בבית, ומבינים שמסך בגודל 75 אינץ' ומעלה הוא המפתח. המסכים של TCL פירלס ו־LG הם בין המובילים אצלנו".

אבי קורנפלד, מנכ"ל שיאומי: "אנחנו צופים עלייה במכירות בקטגוריית מסכי הטלוויזיות של שיאומי כבר בתחילת חודש יוני ונערכים עם מלאי גדול ורחב. מדובר באחד מהאירועים הספורטיביים הגדולים ביותר בעולם והטלוויזיות מבטיחות חוויה מלאה בצבעים".

לדברי שחר מעוז, מנהל יחידה עסקית באלקטרה סחר ומותגים, "לקראת היורו הצפי הוא לגידול של 25% בביקושים למסכי טלוויזיה, בעיקר גדולים ואיכותיים במחירים נוחים. השיקול המרכזי ברכישת מסך טלוויזיה הוא תמורה אמיתית למחיר. יותר מסך בפחות כסף". בדקנו אילו מסכים בולטים מציעים ברשתות.

דברי עברית: מסך SMART 65 4K ULTRA HD LED מבית SONAB דגם 65S300. זו טלוויזיה UHD 4K חכמה עם מערכת אנדרואיד, גרסה 7.0 תומכת עברית עם אפליקציות מותקנות מראש ומעבד תמונה משופר. אפליקציות מותקנות: Google Play ,Facebook  YouTube וחנות אפליקציות. כניסת USB HD ותמיכה בקבצי תמונות/אודיו/טקסט/סרטים כולל DIVX בליווי כתוביות בעברית. 1,599 שקל ברשת עולם הקולנוע.

מסך sonab 65 (צילום: יחצ)
מסך sonab 65 (צילום: יחצ)

מנורה ומצלמה: קבוצת המילטון השיקה בחודש האחרון את הטלוויזיה החכמה מדגם Xiaomi TV A Pro 65 עם מסך ברזולוציית UHD 4K לצפייה חדה, עשירה בצבעים וללא שוליים. היא מגיעה עם מערכת הפעלה Google TV בעלת תמיכה מלאה בעברית ויישומים מותקנים כגון נטפליקס, Prime Video, יוטיוב ועוד. היא מאפשרת להפעיל מנורות, מטהרי אוויר, מצלמות אבטחה, רמקולים ועוד באמצעות שליטה קולית במגוון שפות. 2,890 שקל בחנויות שיאומי ובאתר.

טלוויזיה שיאומי a pro_65_right30° (צילום: יח''צ שיאומי)
טלוויזיה שיאומי a pro_65_right30° (צילום: יח''צ שיאומי)

בלי ממיר: אלקטרה סחר ומותגים השיקה את מותג מסכי הטלוויזיה JTV BY ELECTRA בישראל עם מסכים בעיצוב דק ומודרני, בגודלי 32־85 אינץ'. הבולט הוא מסך חכם דגם JTV6V בגודל 85 ללא מסגרת שמציע הפעלה קלה של תכנים ללא צורך בממיר או שני שלטים, תמונה חיה וחדה, ניגודיות גבוהה, רמת בהירות גבוהה ואודיו מובנה ב־3,990 שקל. במחסני חשמל ובשקם אלקטריק.

מסך jtv מבית אלקטרה סחר ומותגים (צילום: יחצ חול)
מסך jtv מבית אלקטרה סחר ומותגים (צילום: יחצ חול)

החל מ־70 אינץ': רשת מחסני חשמל מציעה את סדרת Premium 4k מבית TCL. כוללת קולקציית אקסטרה לארג' בגדלים 70, 75, 85, 98 אינץ'. ברשת מציינים שהדגם שהכי מתאים לסלון הישראלי הוא 4K google tv בגודל 70 אינץ' עם שיפור צבע דינמי, מערכת הפעלה מבית Google ומעבד AiPQ. מחיר: 2,499 שקל כולל התקנה ומתקן קיר. במחסני חשמל ובשקם אלקטריק.

מסך tcl מבית אלקטרה סחר ומותגים (צילום: יחצ חול)
מסך tcl מבית אלקטרה סחר ומותגים (צילום: יחצ חול)

מצב משחק: מסך טלוויזיה 75 מבית Samsung מסדרתUHD 4K ללא מסגרת, בגימור טיטניום. דגם 75AU7700 עם טכנולוגיית הארה לתמונה חדה, צבע שחור עמוק והפחתת השתקפויות עם מנגנון תאורה חכמה. הטלוויזיה מגיעה עם WiFi מובנה, חיבור קווי, אפליקציות, דפדפן, תומכת בבית חכם, ומאפשרת שיקוף מהיר מטלפונים ניידים. גיימרים ייהנו גם ממצב Game אוטומטי ייחודי לחוויית משחק בזמן אמת. 2,999 שקל ברשת עולם הקולנוע.

מסך samsung 75 (צילום: יחצ)
מסך samsung 75 (צילום: יחצ)

מקרינים קול: מקרן קול 5.1 ערוצים כולל 2 רמקולים וסאבוופר אלחוטי מבית Hisense דגם AX5100. המקרן בעל שבעה רמקולים שממלאים את החדר בצליל היקפי בטכנולוגיית Dolby Atmos שתגרום לכם להרגיש (כמעט) כמו באצטדיון. מספר מצבי שיפור שמע כמו חדשות, סרטים ומצב לילה. חיבורים אלחוטיים קלים ממכשירים חכמים. 899 שקל. ברשת מוצרי עולם הקולנוע.

מקרן (צילום: יח''צ עולם הקולנוע)
מקרן (צילום: יח''צ עולם הקולנוע)

על השולחן: רוצים לשחק כדורגל בלי לצאת מהבית? מותג ההום דיזיין KARE מציע שולחנות כדורגל שמתאימים למספר משתתפים יחד. 4,509 שקל, בצבעים שחור או לבן. באולם התצוגה בראשון לציון.

שולחן כדורגל למשחק ביתי (צילום: יחצ חול)
שולחן כדורגל למשחק ביתי (צילום: יחצ חול)

סאונד היקפי: מסך טלוויזיה "86 LED Smart TV LG דגם 86UP8050PVB עם רזולוציה גבוהה במיוחד של 4K Ultra HD עם חדות תמונה וסאונד היקפי, מערכת הפעלה חכמה, אפשרות לשיתוף תכנים מהסמארטפון, חיבור רשת WIFI מובנה ומערכת בקרת קול חכמה המאפשרת לשלוט בטלוויזיה על ידי פקודה קולית. בעל זווית צפייה רחבה במיוחד, זיהוי אוטומטי של הז'אנר הנצפה והתאמת ההגדרות, התראות ספורט ולו"ז משחקים של קבוצות אהודות על מסך הבית. 4,999 שקל. ברשת עולם הקולנוע. 

מסך lg 86 (צילום: יחצ)
מסך lg 86 (צילום: יחצ)