עשרות אלפי צעירים המיועדים לשירות ביטחון (מלש"בים) מתגייסים בכל שנה לצה"ל. מחזור אוגוסט נחשב לאחד מבין שלושת המחזורים הגדולים לשירות קרבי והשנה, יותר מאי־פעם, ההתרגשות לקראת השירות הצבאי גדולה, המוטיבציה בשמיים והרגשות מעורבים.
ההכנות לגיוס כרוכות בהוצאה כספית משמעותית. רשימת הציוד שצה"ל מספק היא מקיפה ולכאורה גם מספקת, אך בפועל, דרושות השלמות חיוניות. במטרה לשפר את תנאי השירות לחיילי החובה, צה"ל מעניק להם סכום חד־פעמי בגובה 300 שקל, שאותו הם מקבלים מראש (תומכי לחימה ולוחמים יקבלו סכום כסף נוסף במהלך תקופת השירות). כיוון שיוקר המחיה אינו פוסח על החיילים המיועדים, סכום זה אינו מספיק לרכישה הראשונית, שכן עלות "הסל לחייל" נעה בטווח של 800־1,500 שקל.
חשוב להבין שלא צריך לקנות הכל מראש, בחזרה הראשונה הביתה תדעו טוב יותר למה אתם זקוקים ואיזה ציוד נוסף יקל עליכם. בנוסף, רשת חנויות הנוחות "כוורת" (לשעבר השק"ם), שמופעלת על ידי האגודה למען החייל, מאפשרת "השלמות ציוד" ב־300 נקודות מכירה בבסיסים וביחידות צה"ל ברחבי הארץ.
מנכ"ל רשת כוורת, צביקה גולדנברג, מספר כי בחודשים האחרונים הוזמנו לחיילים הטירונים אלפי חבילות – 62% מהן לבסיסי הדרום, 25% לבסיסים באזור הצפון ו־13% לבסיסים באזור המרכז. החבילות כוללות ברובן: מים, קוקה קולה, במבה, דוריטוס חמוץ חריף, קינדר בואנו, קליק בשקית, אול־אין חטיף חלבון, מגבונים לחים, משחת נעליים, מברשת נעליים, מגבת רחצה, תחתוני בוקסר, גרביים וחולצות.
"בשבועות שלפני הגיוס אנחנו רואים תנועה ערה בחנויות ובאתר", מוסיף קובי צביאלי, מנהל רשת חנויות למטייל. "מאז 7 באוקטובר מורגשת אווירה שונה בקרב המתגייסים לצה"ל, שמבינים את החשיבות של השירות הקרבי וההגנה על המדינה. מרגש לראות את ההתגייסות והנכונות להתמסר לתפקידים קרביים, מה שמצביע על תחושת אחריות גדולה ומחויבות למדינה".
צביאלי מציין כי הפריטים המבוקשים ביותר למתגייסים כולל: גרביים מנדפות זיעה, תחתוני בוקסר מנדפים עם דגש על נוחות, ללא תפרים, מבדים נושמים ומותאמים לפעילות ספורטיבית מאתגרת, כפפות טקטיות, תיק גב איכותי ומותאם למשקלים גדולים, שעונים שלא דורשים טעינה וחיבור לטלפון, ביגוד תרמי ופנס ראש. "הביקושים לפריטים אלה גדלים ככל שמתקרב מועד הגיוס, ויש תקופות שבהן המלאי מתרוקן במהירות", הוא אומר.