חשד: חברות התיירות הגדולות הפרו את חוק הגנת הצרכן

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ערכה מבצע אכיפה אינטרנטי, ומבדיקת כל האתרים, בהם אלו של אל על, ארקיע, ישרוטל, פתאל, איסתא ועוד, עולה חשד לפגיעה בקונים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
נתב"ג
נתב"ג | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במסגרת פעילותה של הרשות, נאספו נתונים המצביעים, לכאורה, על הפרות שכיחות בתחומי התיירות. מרבית ההפרות יכלו להימנע אם היה בידי הצרכנים ידע בסיסי לגבי זכויותיהם, ולגבי פרטי העסקה. ברשות ממליצים למשתמשים בשירותי אתרי אינטרנט לוודא דרכי ביטול עסקאות לגבי טיסות ומלונות. מומלץ לא לבצע עסקה מאתר שאינו מוכר לצרכן, ומאתר שאינו מציג את פרטי העוסק בארץ ובחוץ לארץ,

ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"ל אסדרה ומנהל ראש אגף חקירות ומודיעין בפועל ברשות, מסרה כי "מבצע אכיפה זה בא לתת מענה לצרכנים הרוכשים חבילות, טיסות ומלונות באמצעות אתרי האינטרנט השונים בתחום התיירות. עסקאות המתבצעות ללא קשר ישיר עם העוסק מחייבות גילוי של כל הפרטים המהותיים על מנת לאפשר לצרכן לבצע רכישה מושכלת, תוך ביצוע השוואת מחירים. חופשת הקיץ וחופשת החגים הנה עונת השיא ברכישת מוצרי תיירות, ולכן ביצעה הרשות מיקוד אכיפה בתחום בעונות אלו. לאחר סיום החקירות הרשות תפעל למיצוי הדין כנגד עוסקים שנמצאו מפרים בכלים העומדים לרשותה".

תגיות:
טיסה
/
אל על
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף