מחירי המים יעלו החל מחודש ינואר ב-3.25 אחוזים, כך הודיעה היום (חמישי) רשות המים. ההחלטה פורסמה היום על מנת לאפשר לציבור הביע את עמדתו בנושא. עלפ י רשות המים, עליית המחירים נדרשה בעיקר בשל הגדלה ניכרת כמות הרכישה של מים מותפלים ממתקני ההתפלה (בשל מצבם הקשה של מקורות המים הטבעיים) והרחבה משמעותית בפיתוח תשתיות המים והביוב במשק הארצי והעירוני (חברת מקורות, איגודי ערים/מתקני טיהור שפכים, ספקים מקומיים ותאגידי מים וביוב). בנוסף, מגלם העדכון את עליית המדד מחודש יולי 2018 ועד דצמבר 2018 (מדד חזוי), כולל האצת השקעות להקטנת השפעות הבצורת המתמשכת. 



עליית המחירים בכ-3.25% מגיעה לאחר הורדת מחירים מתמשכת בשיעור ריאלי של כ-30% בממוצע במחירי המים ב-5 השנים האחרונות, הפחתה התאפשרה בין היתר, הודות לרפורמת התאגידים המאפשרת לנהל את משק המים באופן יעיל יותר מבעבר, ופעולות נוספות לייעול ספקי המים השונים (מקורות איגודי ערים לביוב וכיו"ב) – פעילויות  אשר תכליתן צמצום העלויות הנדרשות לאספקת שירותי המים והביוב באופן יעיל.



בהתאם לכללים שפורסמו לשימוע, המחיר לכמות מוכרת (המחיר הנמוך) יעמוד מחודש ינואר 2019 על 6.82 ₪ למ"ק (במקום 6.61 ש"ח למ"ק) ואילו המחיר לכל כמות נוספת מעבר לכמות המוכרת (המחיר הגבוה) יעמוד על כ-12.85 ₪ למ"ק (במקום 12.44 ₪ למ"ק).



המשמעות של שינוי מחירים זה על משפחה ממוצעת בת 4 נפשות הצורכת כ-15 מ"ק לחודש, הינו תוספת עלות בסך של כ-3.5 ₪ לחשבון המים והביוב החודשי (כ-108.5 ₪ לחודש לערך, במקום תשלום של כ-105 ₪ לחודש).