אוקטובר היה החודש הטוב ביותר בתיירות בכל הזמנים, כאשר במהלכו נכנסו לישראל כחצי מיליון תיירים. כך מסר היום (שני) משרד התיירות. מסיכום הנתונים, עולה כי באוקטובר השנה חלה עלייה של כ-14% בכניסות תיירים לישראל, לעומת אוקטובר אשתקד. במהלך אוקטובר 2018 נכנסו לישראל כ-486 אלף תיירים, כאשר במשרד התיירות מעריכים את סך כל ההכנסות מתיירות במהלך אוקטובר בלמעלה מ-2.5 מיליארד שקל.



במשרד ציינו עוד, כי ניתן לראות עליה ניכרת בכניסות תיירים לישראל, בעיקר מיעדים בהם נעשו השקעות בשיווק, במהלך השנתיים האחרונות, שכללו גם מענקים בסך של כחמי מיליון אירו לחברות תעופה הפותחות קווים חדשים. בין המדינות בהן חלה עלייה משמעותית במספר התיירים לישראל: הונגריה – זינוק של 65%, איטליה – 50%, הולנד, פולין ורומניה – 40%, גרמניה – 20%, ספרד – 15%, ארה"ב – 13% וצרפת – 11%.



במשרד התיירות ציינו עוד, כי במהלך שנת 2018 נכנסו לישראל עד כה כ-3.4 מיליון תיירים, עליה של כ-15% ביחס לאותה התקופה אשתקד, כשממוצע השהייה השנה עומד על 8 ימים.



ההכנסות מתיירות מוערכות מתחילת השנה בלמעלה מ-18 מיליארד שקל. גם מהנתונים המשווים את שנת 2018 עד חודש אוקטובר, לאותה התקופה אשתקד, עולה כי קיים גידול משמעותי ביעדים בהם משקיע המשרד בשיווק, ביניהם: פולין כ- 90%, איטליה כ- 35%, גרמניה כ- 25%, הולנד כ-30%, ארה"ב כ-15%, ספרד כ-20%, הונגריה, צ'כיה ורומניה - כ-40%.



אמנם מדיניות השמיים הפתוחים ומענקי העידוד לפתיחת קווי תעופה חדשים לישראל הביאו להוזלה משמעותית במחירי כרטיסי הטיסה בחלק מהיעדים, אבל ישראל עדיין נחשבת למדינה יקרה לתיירות, לנוכח המחירים הגבוהים יחסית בבתי מלון בעיקר בתל אביב, ירושלים ואילת. זאת, לנוכח מחסור בחדרי מלון על רקע הגאות בתיירות.