מכורה לקניות באינטרנט? כנראה שאת בת 30, לחוצה, ויש לך כסף

לקראת ה"בלאק פריידיי", ד"ר אילן טל משרטט פרופיל של חובבי הרכישות ברשת ומסביר שמדובר בפנטזיה: "אנחנו קונים אושר ומקבלים במבה, במבה אינה תחליף לאושר"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
קניות באינטרנט
קניות באינטרנט | צילום: אינג אימג'

"זו הסכמה של שני הצדדים. הסכמה של המוכר שימכור לנו דברים שאנחנו לא צריכים וירוויח מזה כסף, ושאנחנו נקנה דברים שאנחנו לא צריכים ונרוויח את הפנטזיה".

"רוב האנשים משתמשים בקניות, אבל לא מכורים להן. רוב האנשים שיקנו יותר - לא יתמכרו. עבור האחוז הקטן שכן עלול להתמכר לקניות, ימים כבלאק פריידיי הם מסוכנים. אנשים שנמצאים על התפר בין שימוש לרעה לבין התמכרות, יכולים להיכנס לסחרור".

"אני אמחיש זאת בהבדל בין משתמש לרעה למכור. משתמש לרעה הוא מישהו שקונה משהו כדי לווסת את הרגשות שלו. כולנו עושים את זה, כולנו משתמשים לרעה. התמכרות זה כשהמנהג משתלט, 'לא התכוונתי לקנות אבל קניתי', 'רבתי עם בעלי על זה שאני קונה יותר מדי אבל למרות זאת המשכתי לקנות', 'אין לי מספיק כסף אבל למרות זאת אני לא מצליחה לעצור את המנהג".

"אין עדיין מספיק מחקרים בתחום, אבל ממה שאנחנו רואים, מדובר ביותר נשים מאשר גברים".

"אני יכול לשרטט לך פרופיל נפוץ של מי שמגיע אלינו. הרבה פעמים אלה נשים בנות 30־40, שנתונות בלחץ גדול בחיים - גם עבודה, גם משפחה; יש להן יכולת כלכלית - אין חרב על הצוואר מבחינה כספית; ההשכלה הממוצעת היא תיכון ומעלה; והמנהג מתפתח עם הזמן וצובר נפח רב יותר עם הזמן".

תגיות:
קניות באינטרנט
/
בלאק פריידיי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף