הטיסות הפרטיות לישראל צוברות תאוצה. בשנת 2018 נרשמו בנתב"ג למעלה מ-5,000 המראות ונחיתות של מטוסים פרטיים והצפי הוא שמגמת הגידול המואץ תימשך. גם בטיסות המסחריות חל זינוק על רקע מדיניות השמיים הפתוחים והטרמינל הפרטי יהיה מיועד גם לאנשי עסקים המגיעים הטסים עם חברות התעופה. לאור זאת, ייפתח בקרוב בנמל התעופה בן גוריון טרמינל פתאל - הטרמינל הפרטי הראשון בישראל, שצפוי לשרת נוסעי מטוסים פרטיים, אורחים רשמיים של מדינת ישראל, אנשי עסקים בטיסות מסחריות ואישים ודמויות מרחבי העולם.



רשת המלונות פתאל, שזכתה בכרז להקמת הטרמינל לפני 4 שנים, השקיעה 18 מיליון שקלים בשיפוץ ועיצוב מחדש של טרמינל מצדה הוותיק. כעת מדובר במקום מודרני ומרווח, הכולל שירותי VIP מרגע ירידת או עליית הנוסע למטוס. הטרמינל כולל חדרי ישיבות, שירותים ומקלחות, חדרי לינה בסטנדרטים גבוהים, לובי מפואר, קייטרינג עשיר ושירות אישי, שיכלול את הסעת הנוסע מהמטוס ואליו, הבאת הכבודה ומעבר בליווי דייל בביקורת הדרכונים. לאחר חילוקי דעות עם משרד האוצר, הושגה הסכמה על הצבת עמדה של המכס בטרמינל הפרטי.



התשלום עבור הטרמינל הפרטי ינוע בין כ-400 ל-600 דולר. נוסע שיהיה מעוניין לעשות שימוש רק בשירותי הטרמינל הפרטי ישלם 395 דולר לאדם הראשון ו-265 דולר לאדם השני והלאה. מי שיבקש גם להשתמש בחדרים לשינה לכמה שעות, ישלם יותר. הצפי הוא שאנשי עסקים המגיעים לישראל לכמה שעות, יעדיפו לקיים ישיבות עבודה בטרמינל המפואר ולא להיתקע בפקקים בכניסות לתל אביב או ירושלים. "לאיש עסקים המגיע לזמן קצר הטרמינל החדש חוסך לפחות שעתיים של נסיעות", ציינה מנהלת הטרמינל, שני שיפרמן והעריכה שבשלב הראשון מאות אנשי עסקים יעברו ביממה בטרמינל. "יש ביקוש גבוה וישראל נכנסת למועדון של טרמינלים פרטיים מפוארים", היא הוסיפה וסיפרה בהתרגשות: "אני סוגרת מעגל אישי. התחלתי כאן לפני שנים ארוכות כדיילת ועכשיו אני מנהלת את הטרמינל. זה מאוד מרגש".



חדר שינה בטרמינל פתאל. צילום: רגב כלף
חדר שינה בטרמינל פתאל. צילום: רגב כלף



מנהל פיתוח עסקי ברשת פתאל, אסף פתאל, ציין כי "הגידול בתיירות בארץ הוביל אותנו לחיפוש אחר פרויקט חדש ומאתגר שיאפשר לנו ליישם את הידע והניסיון שצברנו בענף המלונאות שתהיה סינרגטית לפעילות הקבוצה". לדבריו, מגמת הגידול בהיקפי התיירות הנכנסת, שצפויה להמשיך במהלך השנה הקרובה, מחייבת את הפועלים בענף להמציא את עצמם מחדש. "בשבועות הקרובים, מדינת ישראל עומדת להצטרף לטרנד עולמי שצובר תאוצה ותציע לעוברים בנתב"ג, שירותי טרמינל פרטי ואקסקלוסיבי, שיעניקו לנוסעים חווית אירוח ייחודית ודיסקרטית שהייתה נהוגה עד כה במספר מצומצם ביותר של שדות תעופה ברחבי העולם", הוא הוסיף.



לדברי פתאל, "הגידול בתיירות בארץ הוביל אותנו לחיפוש אחר פרויקט חדש ומאתגר, שיאפשר לנו ליישם את הידע והניסיון שצברנו בענף המלונאות ויהיה סינרגטי לפעילות הקבוצה. לתוך הטרמינל החדש מתנקזים הידע והניסיון באירוח שנצבר ברשת מלונות פתאל לה למעלה מ-200 מלונות ב-17 מדינות ברחבי העולם", הוא אמר עוד.



טרמינל פתאל תוכנן על ידי האדריכל גד הלפרין בשיתוף עם משרד האדריכלים טיטו והושקעו בו של 18 מיליון שקלים. המקום שנמצא בסמוך לאולם הנכנסים לטרמינל 1, משתרע על פני 1,300 מ"ר והוא בעל גישה הן לשטח האווירי בנתב"ג והן לשטח הקרקעי אשר צמוד לטרמינל. בטרמינל החדש יוכלו המשתמשים ליהנות משירותי מעבר פרטיים ומהירים הכוללים מעבר במסלולי נוסע נכנס ונוסע יוצא, שירותי צ'ק אין, בדיקות ביקורת גבולות, ביטחון והסעה למטוס. בנוסף, יוכלו השוהים בטרמינל ליהנות משישה חדרי אירוח פרטיים הכוללים שירות דיילים מקלחות צמודות וחדרי מנוחה.



בין החדרים הורכבו מחיצות אקוסטיות אותן ניתן לפתוח בו זמנית ולייצר חלל גדול לצורך מפגשי עיתונאים, אירועי קוקטייל או מפגשי הנהלה. עוד במקום שלושה חדרי שינה המיועדים לנוסעים וצוותי האוויר. כל החדרים מצוידים במקלחת, שירותים פרטיים, מיטה, מסך טלוויזיה גדול ושרותי באטלר צמודים.



בטרמינל החדש אף הוקם מרכז עסקים (business center) במרכזו חדר ישיבות מפואר המצויד במערכת אודיו-וידאו משוכללת, מה שיאפשר לאנשי העסקים הטסים לישראל וממנה למקסם את הזמן לפי בחירתם ולקיים במקום פגישות עסקים תוך שהם נהנים מחוויית אירוח גבוהה, דיסקרטיות והקפדה על הפרטים הקטנים. בנוסף, לרשות המשתמשים בטרמינל הוקם מתחם חנויות בוטיקי ובו חנויות ה.שטרן, ג'יימס ריצ'רדסון וחדר סיגרים.



שירות חדש נוסף שניתן למצוא בטרמינל הוא חדר מבצעים לטייסים המצויד באבזור המתקדם ביותר ובשירותים משלימים שנועדו לסייע להם בהערכות מיטבית לקראת טיסתם הבאה. קייטרינג "דואט" בבעלותן של מיכל לוי אלחלל וסוניה כהן, הוא שזכה במכרז לאספקת שירותי המסעדנות במקום שיוגשו באופן רציף לאורך כלל היממה. הכיבוד יוכן במטבח המאובזר והמודרני שנבנה במקום תוך דגש על שימוש בחומרי גלם איכותיים והגשת אוכל טרי לאורך כל היום.



שיפרמן סיפרה, כי "בביקורים המקודמים שערכו כאן לאחרונה קולגות מענף התעופה והתיירות הבינלאומיים אישרו את תחושתנו שטרמינל פתאל מציע שירותי פרימיום לטסים בטיסות פרטיות ומסחריות ברמה הגבוהה ביותר, גם בהשוואה לטרמינלים דומים בעולם" והוסיפה: "אנו מודעים לעובדה שלא מדובר בשירותים זולים ומראש פונים לקהל יעד ממוקד יחסית שהזמן הוא משאב יקר ביותר עבורו ושמעוניין לשדרג את חוויית השהייה בשדה לצורכי עבודה, מנוחה ורגיעה. מטרתנו היא שכל נוסע המגיע לפתח הטרמינל ייכנס לארץ או יצא עם חיוך רחב".