תאורת גינה היא חלק בלתי נפרד מהגינה עצמה. תאורה נכונה מאפשרת להשתמש ולהנות מגינה גם בשעות החשכה. התאורה מתייחסת לחלקים שונים בשטח הגינה ומדגישה אזורים שונים בה כגון עצים, שבילים ומדרכים, מסלעות, בריכות נוי, קירות ירוקים, פסלים, פינת מטבח החוץ, פרגולה, פינת הישיבה ועוד. לתאורת הגינה תפקיד חשוב כיום בהגדלת תחושת המרחב, גם כאשר צופים בגינה עצמה מפנים הבית דרך חלונות או קירות שקופים.

לתאורת הגינה אפקט עיצובי, יש בכוחה להאיר אלמנטים שונים, וליצור אווירה וקסם. תאורת החוץ כוללת מגוון גדול של גופי תאורה אשר לכל אחד מהם תפקיד ומטרה שונה. ישנם גופי תאורה שנועדו להאיר כלפי מעלה אלמנטים גבוהים וצרים או נמוכים ורחבים,. ישנה תאורה שמטרתה לשפוך אור כלפי מטה, כגון סימון דרך או שביל, תאורה שבאה להאיר גרם מדרגות, או אפילו תאורה לאווירה בלבד כגון תלית גופי תאורה מעוצבים על העצים. פריט נוסף שנכנס לגינות בשנים האחרונות הן קשתות התאורה, המגיעות במפתחי זוויות שונים ובעיצובים שונים ומשמשות גם כמקור אור נהדר לפינות ישיבה, לדוגמה, וגם כפריט עיצובי בעל נוכחות מרשימה. ישנם כמובן אזורים שונים בגינה הדורשים הארה חזקה יותר ופונקציונאלית יותר כגון, פרגולה, פינת ישיבה, או כניסה לחניה. גופי התאורה שונים זה מזה בתפקידם, בעוצמת האור שהם מפיקים, בגוון האור בזווית ההארה ועוד.

אגרולייט תאורת חוץ וגינה
אגרולייט תאורת חוץ וגינה

מתח נמוך

בעבר היו מאירים את הגינה עם תאורת מתח גבוה (220V), בכמה ספוטים, כיום הגישה השתנתה. הטכנולוגיה כמובן עברה לטכנולוגיית ה – LED  במתח של 12V (מתח נמוך), ולגישה ירוקה תוך התחשבות בסביבה ובצריכת החשמל. התאורה הפכה חסכונית יותר דבר המאפשר שימוש במספר רב יותר של גופי תאורה ובצריכת חשמל נמוכה יחסית. ישנם מקומות שאנו מחויבים להתקין תאורה במתח נמוך כמו למשל תאורה הקפית סביב הבריכה.

לשימוש בתאורת גינה במתח נמוך יתרונות רבים כגון: בטיחות מירבית מפני קצרים והחשמלות, מגוון בזוויות הארה שונות, מגוון גדול מאוד של גופי תאורה, אין צורך בהכנת צנרת מיוחדת לכבל או בחפירה עמוקה בגינה (כמו במתח 220V), חיסכון גדול בעלויות התפעול, שינוי מהיר וקל בתוואי הכבל ככל שהגינה מתפתחת ועוד...

תכנון תאורת הגינה 

כאשר מתכננים להתקין תאורת גינה, ישנם כמה שלבים מקדימים שכדאי לבחון: 
- ערכו סיור מקדים בגינה, תכננו את הפינות השונות בגן וחישבו מהם האלמנטים שתרצו להאיר.

- סמנו מקומות המחייבים תאורה בטיחותית כמו שבילים, מדרגות ועוד.
- תכננו תאורה הולמת לדרכי הגישה הביתה: חנייה, שביל הגישה, פתח הכניסה.
- אם יש אלמנטים מיוחדים בגינה שתרצו שיהוו מוקד משיכה אסתטי כגון פסלים, כדים, ערוגות פרחים, עץ מיוחד ועוד.
- היכנסו הביתה והתבוננו בגינה מפנים הבית החוצה, איזה חלקים בשטח המקיף את הבית אתם רואים מהחלונות ואותם תרצו להאיר.
- התחשבו בתכנון תאורה בסביבה, ובהשפעה שלה על המרחב שלכם למשל תאורת הרחוב, תאורה מהבית השכן ועוד.
אגרולייט תאורת חוץ וגינה
אגרולייט תאורת חוץ וגינה

בחירה מושכלת

אחרי שתכננתם את התאורה בחרו בגופים המותאמים לאובייקט. תאורת גינה המתוכננת כראוי, תנצל נכון את האור המופק מגוף התאורה לטובת מראה הגינה. בחירת גופי תאורה שאינם מותאמי צורך או תכנון לא נכון עשויים לגרום לבזבוז כספי מיותר ולמראה לא אסתטי, כך למשל הארת קיר חשוף, שטחים "מתים" בגינה או צמחיה שלא זקוקה לתאורה. 

לשם כך מומלץ להיעזר באנשי מקצוע, ברשותם הידע הנכון בתחום, ביניהם יועצי תאורה, אדריכלי נוף וכדומה. שימו לב כי לא כל מתקין תאורה יודע כיצד ניתן למקסם את גופי התאורה שברשותכם, לפעמים גם אם הוא עצמו סיפק את אותם גופי התאורה.

על מנת להבטיח אפקט אור מקסימאלי לאורך זמן יש לדאוג לגיזום מתאים של הצמחייה, ולעיתים אף לשנות את מיקום גוף התאורה בהתאם לשינוי והצמיחה בחצר. זהו אחד היתרונות של שימוש בתאורת גינה במתח נמוך, היא  קלה לשינויים היות ותאורה זו מגיעה עם דקרים הניתנים לשליפה ונעיצה בקלות רבה.

 

אגרולייט תאורת חוץ וגינה
אגרולייט תאורת חוץ וגינה

חברת אגרולייט

לחברת אגרולייט ניסיון עצום בתחום תאורת הגינה והחוץ וידע שנצבר במהלך למעלה מ- 25 שנה. המוניטין שצברה במרוצת השנים מציב אותה בשורה הראשונה בתחום התאורה בישראל. במשך שנות פעילותה סיפקה חברת אגרולייט פתרונות יצירתיים, ייחודיים ומקוריים עבור אלפי גינות. 

החברה מציעה שירות "הכל כלול": ליווי ויעוץ של יועץ תאורה מתחום תאורת הגינה, מלאי של מאות דגמי תאורת חוץ וגינה, שירותי התקנה, ייעוץ מקצועי, שירות ואמינות.

פרטי התקשרות:
רח' הצורן 2, אזוה"ת החדש, נתניה
טל. 09-7602560
אתר החברה www.agrolight.co.il
כתובת מייל להתקשרות [email protected]
באדיבות אגרולייט תאורת חוץ וגינה
באדיבות אגרולייט תאורת חוץ וגינה