הרגע הזה בשנה, בו אתם צריכים לחדש את ביטוח הרכב, הוא הזדמנות משמעותית עבורכם לחסוך בהוצאות. כל מה שצריך לעשות זה פעולה אחת פשוטה – השוואת מחירים.



חברות הביטוח נהנות מאוד מלקוחות אדישים, לקוחות שפשוט יחדשו את ביטוח הרכב שלהם בלי לחשוב פעמיים ובלי לבחון הצעות נוספות. בזכות לקוחות אלה הן רושמות רווחי עתק כל שנה.


אף לקוח לא רוצה להיות לקוח אדיש, אבל השוואת מחירים היא חתיכת "תיק". למי יש כוח להתחיל להתקשר לסוכנים, לבדוק באתרים שונים, לרכז נתונים על בסיס פרמטרים שונים ולשקלל את הכל כדי לבצע החלטה מושכלת? מעטים, אם בכלל.


יש כיום כ-9 חברות ביטוח בישראל שמציעות סוגים שונים של ביטוחי רכב. החברות האלה מתחרות אחת בשנייה על ליבם של המבוטחים. התחרות הזאת באה לידי ביטוי במחיר הפוליסות, אך גם בפרמטרים רבים נוספים כמו גובה ההשתתפות העצמית, אופי הכיסויים השונים ועוד. הכיסויים וההצעות השונות עלולים לבלבל אותנו – והם מרתיעים לקוחות רבים מלבצע את ההשוואה הזאת בכוחות עצמם.



השוואת מחירים תוך דקות

כל זה קורה למרות ששוק הביטוח התחרותי בישראל כבר הוליד פתרונות קלים ונוחים לביצוע השוואת מחירים. אפשר, באמצעות בדיקה פשוטה של כמה דקות מהמחשב או מכשיר הסלולר, לדעת אם חברת הביטוח שלכם באמת נותנת לכם הצעת חידוש משתלמת עבור ביטוח הרכב.



אבל עד כמה זה באמת משתלם לצאת מהאדישות ולהשוות? התשובה היא שעד שתבצעו את ההשוואה, לא תדעו. ביטוח רכב הוא עניין אינדיבידואלי, שמושפע מפרמטרים שונים שמשתנים כל הזמן. יש חברות שמציעות עסקאות משתלמות לנהגים צעירים, או נשים, או נהגים מבוגרים. יש חברות שיציעו מחיר מופחת תוך התחשבות בצורת הנהיגה שלכם, יש אחרות שיבחנו דברים אחרים.



גם אם מחירי ביטוח החובה (הביטוח הבסיסי לרכב שמחויב על פי חוק) לא יראו תנודות משמעותיות בין החברות, לאחרונה חלו שינוים רבים במחירי הכיסויים הנוספים לרכב – כמו ביטוח צד ג', שנועד לכסות נזקים לצד שלישי, או ביטוח מקיף, שמעניק ביטוח על נזקים שנגרמו הן לצד שלישי והן לנו. משום כך, ככל שתשוו יותר (אפילו לפני תום זמן הביטוח) כך תוכלו להיות בטוחים שאף אחד לא גוזר עליכם קופון שמן מדי.



השוק מתחדש כל הזמן

דוגמה אחרת: תוכלו להוזיל את ביטוח הרכב שלכם אם תגדירו בצורה מדויקת את אופי השימוש ברכב על ידי נהג צעיר. אם הנהג הצעיר במשק הבית שלכם הוא חייל שחוזר הביתה רק בסופי שבוע, תוכלו להגדיר זאת בפוליסה שלכם ולקבל הנחה על כך שהשימוש של אותו נהג ברכב מתבצע בימים מסוימים בשבוע.



בנוסף, חברות ביטוח השיקו לאחרונה פוליסות שמשתנות על פי משך הנסיעה שלכם, והמרחקים אותם אתם גומעים בכל חודש. יכול להיות שדפוסי השימוש ברכב שלכם יעניקו לכם הנחות בפרמיה.



התשלום עבור ביטוח הרכב שלכם ישתנה בהתאם למצב הרכב שלכם, בהתאם להיסטוריית הביטוח שלכם ובהתאם לוותק שיש לכם על הכביש, מספר הנהגים ברכב והאם קיים במשק הבית רכב נוסף, אולי מהעבודה אשר מבצע נסיעות רבות על הכביש.



השורה התחתונה היא שהשוואת מחירים – בין אם בתום תקופת הביטוח או לאורך חיי הפוליסה – היא הרגל שיכול להבטיח לכם חיסכון של מאות שקלים בשנה.