סוף לטרטורים ובשורה לאזרחים. שנה לאחר שנכנס לספר החוקים יכנס מחר לתוקפו "חוק הפקסים" שיזמו ח״כ שרן השכל וח״כ דוד ביטן (ליכוד), אשר יחייב את משרדי הממשלה וגופים ציבוריים לאפשר לציבור ליצור קשר באמצעות מייל ולא רק בפקס כפי שהיה נהוג עד היום במוסדות רבים. על פי נוסח החוק החדש גוף ציבורי יהיה מחויב לאפשר לכל אדם לפנות אליו "באמצעי קשר דיגיטלי". הרשימה כוללת משרדי ממשלה, גופי צה"ל, מנהל הכנסת, מבקר המדינה, בתי משפט, לשכות הוצאה לפועל, המרכז לגביית קנסות, משטרת ישראל, הרשות הארצית לכבאות והצלה, שירות בתי הסוהר, עיריות, מועצות מקומיות או אזוריות, בתי חולים, קופות חולים וחברות ממשלתיות אך הוא לא חל על בנקים, חברות אשראי וגופים פרטיים.



פטורים מהוראות החוק גם השב"כ, המוסד, הוועדה לאנרגיה אטומית, מערך הסייבר הלאומי, הרשות להגנת עדים ויחידות וגפים של משרד הביטחון שאינם נותנים שירות לציבור.



"הגיע הזמן להתקדם ולעשות התאמות לעידן הטכנולוגי של ימינו - אנחנו בישראל 2019. כולם עובדים במיילים, פקסים זו נחלת העבר", אמרה ח"כ השכל. "מעתה גופים ציבוריים לא יוכלו לומר יותר לצרכנים: "תשלח לנו פקס", הגיע הזמן להתקדם ולעשות התאמות לעידן הטכנולוגי של ימינו - אנחנו בישראל 2019. כולם עובדים במיילים, פקסים זו נחלת העבר", אמרה השכל.



"אנחנו שמים סוף לתירוץ הביורוקרטי 'לא קיבלנו את הפקס שלך'. באומת הסטארטאפ 2019, המגזר הציבורי והמשרדים הממשלתיים נתפסים כבדים ומיושנים והממשק איתם מסורבל. שירותים יעילים, איכותיים וממשל זמין לאזרח, עוזרים לבסס ולחזק את הדמוקרטיה בישראל ומחובתנו לדאוג לקיומם התקין".



לדברי ח״כ ביטן ״מדובר בחוק שמטרתו ייעול והנגשת משרדי הממשלה. הגיע הזמן שמשרדי הממשלה יהיו נגישים לציבור וכי גם הפקידות הבכירה שאמורה לתת מענה לאזרח תהיה בקשר בלתי אמצעי עמו. החוק אמור לייעל את מתן השירות לתושבי המדינה ואף לקצר במקרים רבים את זמן ההמתנה לנושאים שאינם סובלים דיחוי״.