שיבושים חמורים בנמל התעופה בן גוריון: 33 טיסות עוכבו הבוקר (שני) בעקבות תקלה במערכת מיון המזוודות בשדה, מה שגרם לעומסים כבדים בדלפקי הצ'ק אין. מרשות שדות התעופה נמסר כי טרמינל 1 עובד רציף, וכי התקלה במערכת במיון הינה בטרמינל 3 בלבד. בשעות הצהריים אמרו ברשות שדות התעופה כי "בשעות הקרובות יודבק קצב האיחור של טיסות שהתאחרו בשל התקלה במסועי המיון שהחלה בשעות הבוקר.  כרגע עלו המערכות והנהלת נתב"ג תמשיך ותוציא את הטיסות בהדבקת אחורי לוח הטיסות".



בנתב"ג החלו להשתמש בעקבות התקלה במערכות עוקפות והמזוודות מועמסות על מטוסים, אולם עדיין יש עיכובים. בשדה נוצרו עומסים כבדים ונוסעים רבים נמצאטים בחוסר וודאות, כשאולם הצ'ק אין עמוס במזוודות כיוון שלא ניתן לשלוח אותן בשל התקלה.



התקלה מגיעה דווקא באחת מתקופות השיא של הטיסות היוצאות בנתב"ג - סוף החודש הגדול, כשמשפחות רבות נוסעות לחו"ל רגע לפני תחילת שנת הלימודים. צוותים טכניים בנתב"ג מנסים כבר למעלה משעתיים להתגבר על התקלה, ולהחזיר את הפעילות בשדה לסדרה. בעקבות התקלה החליטו בנתב"ג כי חלק מהטיסות ייצאו לדרכן ללא המזוודות. אחד הנוסעים סיפר: "אמרו לי שעוד יום יומיים המזוודה תגיע". 



העומסים בנתב"ג. צילום אבשלום ששוני



צילום: אבשלום ששוני



שי מאור, אחד הנוסעים, אמר לכאן חדשות כי "שדה התעופה נתב"ג, היום העמוס בשנה, יום אחרי ט' באב, כל המסועים הפסיקו לעבוד, תקלות בלתי פוסקות, אנחנו כבר ארבע שעות כאן ומחכים עדיין לבלאגן הגדול שיש פה, בינתיים אין מענה, אף אחד לא יודע מה יהיה, ומה הולך לקרות".



שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס סכאן ב' לתקלה ואמר כי "יש מערכת טכנולוגית שנועדה לאפשר את בידוק המזוודות בלי הפרופיילינג. קורה שמערכות כאלה גם מתקלקלות. יש טכנאים שעובדים לתקן אותם הכי מהר. אין הערכה מתי זה יקרה. עובדים על זה הכי מהר שאפשר".