לקראת החגים הרשתות השונות מתהדרות ב"סל הקניות הזול ביותר", מרוץ שלפעמים מקשה עלינו לזכור שגם קנייה בסופרמרקט היא לעתים בילוי משפחתי. המומחים לכלכלת בית אומנם טוענים שלא לוקחים את הילדים לסופרמרקט, אבל בעידן שבו שני ההורים עובדים ושעות הבילוי המשפחתי הצטמצמו, נדמה שגם ביקור בסופרמרקט, באחת מרשתות הפארם או אפילו רכישת מתנה ליום הולדתו של אחד מבני המשפחה, הפכו למעין בילוי משפחתי. 



במשך זמן רב מתלבטים הקמעונאים בין היכולת להתהדר במחירים תחרותיים לבין שיפור חוויית הקנייה שלנו. הוסיפו לכך את העובדה שחלק גדול מהקניות עבר לזירה המקוונת – ותגלו שהזירה הצרכנית הלוהטת ביותר הפכה לתחרותית ולמגוונת עוד יותר.



שופרסל



מותג המוכר בכל בית בישראל, המאגד את כל הצרכים של המשפחה תחת קורת גג אחת – מזון וקולינריה, קוסמטיקה, מוצרי חשמל ופריטי עיצוב. בין המותגים הרבים המוצעים למכירה ברשתות השופרסל כדאי לציין גם את מותג הבית, המעניק אפשרות לקניית מוצר מקביל במחיר זול יותר. 


סניף שופרסל, ארכיון. צילום: רויטרס
סניף שופרסל, ארכיון. צילום: רויטרס


רשת BE


רשת הפארם החדשה מבית שופרסל שהושקה השנה משווקת מגוון מוצרי פארם למשפחה ולתינוקות במחירים הזולים ביותר שיש. הרשת מוכרת הן מוצרי יבוא והן מוצרי דגל המיוצרים במיוחד עבור המותג BE. ברשת קיים גם בית מרקחת לשירות הלקוחות. 



רמי לוי שיווק השקמה


רשת הקמעונאות שהובילה מהפכת מחירים בישראל. הרשת פועלת במתווה ייחודי של רשת דיסקאונט השמה לה למטרה להעניק לצרכן סל מוצרים במחיר הזול ביותר בכל סביבה שבה ממוקם סניף מסניפיה, ואסטרטגיית המחיר של הרשת אינה באה על חשבון השירות והאיכות.


סופר רמי לוי שיווק השקמה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
סופר רמי לוי שיווק השקמה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90


חצי חינם


קשה להאמין שרשת הקמעונאות הזאת התחילה כחנות קטנה בשוק הכרמל ושרק לפני כ־17 שנים נפתח הסופרמרקט הגדול הראשון שלה באזור התעשייה חולון. כיום פרוסה הרשת על פני כמה סניפים, רובם בערי המרכז – מהוד השרון ועד לרחובות ומפתח תקווה ועד לראשון לציון. הרשת מחזיקה גם בפעילות נדל"ן ענפה וכן במותגים בתחום המזון כמו ויטה־פרי גליל ויקבי בנימינה.



סופרפארם



רשת בתי המרקחת הגדולה בישראל קיימת כבר יותר מ־40 שנה ומתפרסת על פני 240 סניפים ברחבי הארץ. תחת המותג סופר פארם אפשר לרכוש, נוסף למגוון של תרופות ותוספי מזון, גם מוצרי פארם, טואלטיקה, תינוקות וטיפוח של מותגי יבוא ושל מותג הבית, לייף, המתפרס על פני תחומי צריכה שונים. 


סופר פארם. צילום: משה שי, פלאש 90
סופר פארם. צילום: משה שי, פלאש 90


אימפרס



איפרס היא רשת החנויות של יבואן השעונים והתכשיטים רולטיים. לרשת כ־15 סניפים בפריסה ארצית, שבהם נמכרים תכשיטים איכותיים ושעונים ממגוון מותגים – ממותגי יוקרה ועד לשעוני אופנה. זהו הקו המוביל של הרשת, שמקפידה שבין המוצרים הנמכרים בה יהיו כאלה שהפכו עם השנים לסמלי סטטוס וגם מותגים ברמות מחירים נגישות יותר.



רשת ביתילי


רשת ביתילי היא מהגדולות והמובילות בישראל בתחום כלי הבית והריהוט. סניפי הרשת פרוסים על פני כל הארץ ומספקים גם שירותי הום-סטיילינג ללקוחותיה. ביתילי מקפידה על שימוש בחומרי גלם איכותיים במוצרים הנמכרים ברשת וכן שמה דגש מיוחד על מחלקת שירות הלקוחות שלה.