"החוויות המשותפות שתצברו, הקשיים שעליהם תתגברו יחד והנופים היפים שתחלפו על פניהם יעלו על כל הטרחה וישתלמו לטווח הרחוק", כך אומרת שלי חודרוב, מנהלת שיווק קבוצת "למטייל". ברשת "למטייל" מדווחים כי בשנים האחרונות ניכר גידול בטיולי משפחות, הן בארץ והן בחו"ל. לדבריהם, הסיבה לגידול היא שההורים הקרייריסטים של היום מרגישים שהם אינם מבלים מספיק זמן איכות עם ילדיהם. טיול לחו"ל או טיול ארוך ברחבי הארץ, לפי כל "עדויות" הנוסעים, תורם לגיבוש המשפחה. 



ייתכן שיש לכך גם קשר כפול לפופולריות של הרשתות החברתיות: פעם אחת כי נדמה ש"כולם" כבר היו; ובפעם השנייה כדי להציג אושר משפחתי שנלכד בעין המצלמה, כהוכחה ניצחת להיותנו משפחה מצליחה ומוצלחת...



בכל העולם כבר הבינו את הפוטנציאל הגלום באטרקציות תיירותיות לילדים, והיום כמעט כל אתר תיירות מציע פעילויות לכל המשפחה. 



יחד אך לחוד


 "חשוב להתחשב בהעדפות של כל אחד מבני המשפחה", אומרת חודורוב, "החל בצעיר וכלה בהורים. אם ילדכם בן ה־5 ישתעמם מסיבוב בין מוזיאונים, ובן העשרה ישתגע מפני שהוא תקוע כל היום עם אחיו הקטנים, אף אחד לא ייהנה. ודאו שהטיול מכיל משהו מיוחד לכל אחד. כדאי להסתכל בספרים, באינטרנט ובפרוספקטים ולערוך רשימה של הדברים שאתם רוצים לראות ולעשות". 



"לילדים קטנים קשה להסתגל לסביבה חדשה בכל לילה, והאריזה והפירוק של כל חפציכם מדי ערב אינה תענוג גדול להורים. לפיכך אל תתכננו טיול לחוץ מדי. טיול בסגנון שמונה מדינות בעשרה ימים ממש לא מתאים לילדים. השאירו לעצמכם מרווח לגמישות. תיהנו הרבה יותר אם תארגנו טיול נינוח, המתחשב בכל אחד מבני המשפחה המטיילים אתכם", היא מוסיפה.



"השאירו מספיק זמן ליהנות גם ממקומות קטנים ונחמדים שלא נתקלתם בהם בספרים - כמו פארק נחמד עם נדנדות, מיני־גולף או באולינג - וגם להתרעננות בבריכה או בג'קוזי בבית המלון. לוחות זמנים עמוסים מדי לא מותירים זמן לפעילויות חביבות כאלו, שהן מקור אושרם של ילדים רבים. נוסף לכך, ילדים אוהבים לשוב למקומות שנהנו בהם. אכלו פעמיים־שלוש באותה מסעדה מוצלחת או עצרו פעם נוספת באותה חנות צעצועים". המלצה נוספת וחשובה מאוד של חודרוב היא שהטיול יהיה מגוון ככל האפשר, "אחרי ארבעה ימים רצופים בפארקי שעשועים, לדוגמה, תהיו מותשים ורצוצים, וגם בעלי עצבים חזקים לא יוכלו לעלות על רכבת הרים נוספת. מצד אחר, לאחר כמה סיורים בטבע בזה אחר זה, הילדים הקטנים יבינו את הפרינציפ. טבע מקסים ומדהים ככל שיהיה ישעמם אותם אם הוא יחזור על עצמו. לכן שלבו טיולים בערים גדולות ובחיק הטבע בסבב מתמיד".



לא הישרדות


"תהיו אופטימיים ואל תתייחסו לטיול כאל מסע הישרדות מפרך", אומרת דליה כהן, מנהלת תוכניות חינוכיות בגיל הרך בחברה למתנ"סים, "ברגע שאתם תהיו רגועים ותהיו שותפים לתחושת ההתרגשות של הילדים לקראת הנסיעה, תגלו שגם אתם יכולים ליהנות מאוד. שנית, הטיול הוא הזדמנות מצוינת לייצר לילדים חוויות רבות משמעות עם ההורים ועם בני המשפחה, ואת זה הם לא ישכחו. חשוב לשתף את הילדים בתכנון, לדבר איתם על היעדים הצפויים, על הטיסה ועל המלון, אך השאירו חלק מהמידע עבורכם ותכננו כמה הפתעות מיוחדות שתוכלו לשלוף כקלף מנצח בשעת הצורך. דבר חשוב נוסף שיכול להוסיף עניין בשלב התכנון הוא לדבר איתם על היעד שאליו נוסעים. ספרו להם עובדות חשובות ומעשירות על האוכלוסייה, על הגיאוגרפיה, על הייחוד התרבותי וההיסטורי ועוררו בהם עניין לשאול שאלות שיוסיפו להם ידע כללי".



וכמה זה עולה לנו, אתם שואלים? איתמר ברק, מנהל התוכן באתר "למטייל" מציע לתכנן היטב את הטיול. "עוד בשלב התכנון אפשר לקצץ עלויות בחוכמה וביעילות: השוו מחירים של בתי מלון וטיסות באינטרנט. באתר 'למטייל', לדוגמה, מוצעת מערכת שתסקור עבורכם את כל המחירים המוצעים לבתי המלון ולטיסות שאותם אתם מחפשים ותציג את המחירים הטובים ביותר".



בערוץ "משפחות" באתר, המותאם כולו לצורכיהן של המשפחות המטיילות, תוכלו למצוא המלצות שימושיות על יעדי החופשה ותכנים על יעדי טיול משפחתיים סביב לעולם: ארה"ב, איטליה, גרמניה, צרפת, הולנד, תאילנד ועוד. בערוץ כלולים מסלולי טיול, מידע על אטרקציות לכל המשפחה, גני חיות, גני שעשועים לילדים, בלוגים של מטיילים ומידע מערכתי נוסף. לצד זה, בערוץ גם תמצאו משחקים שונים לטיסה, לדרך ולזמן החופשי במלון, אגדות חביבות על יעדי הטיול וכתבות של מומחים עם עצות וטיפים שימושיים איך להעביר טיול מוצלח עם הילדים בחו"ל.



מותגי התיירות הכי טובים למשפחה


אל על
אל על היא אולי כבר לא חברת התעופה הלאומית, אבל היא עדיין חברת התעופה הגדולה בישראל. דגל כחול־לבן מתנוסס על מטוסיה, ועבור רובנו היא מעין שגרירות ישראלית קטנה בכל יעד. בזכות שיתופי פעולה עם חברות תעופה אחרות, אל על מכסה היום את הגלובוס ומציעה טיסות המשך בצפון אמריקה ובדרומה, באפריקה, באסיה ובאוקיאניה. החברה נמצאת בשיאו של תהליך קליטת מטוסי הדרימליינר החדישים כחלק מצי מטוסיה, ובחודש מרץ 2020 תשיק קו חדש לטוקיו.



ארקיע
ארקיע מציעה טיסות למגוון יעדים בארץ ובחו"ל, לצד חבילות נופש, שירותי טוס וסע, מבחר מלונות ואף טיולים מאורגנים. באתר האינטרנט של החברה אפשר למצוא הצעות זולות ואטרקטיביות לטיסות לאילת, לצד חבילות נופש באילת, חבילות נופש ביעדי אגן התיכון ובאירופה. נוסף לכך מציעה ארקיע מבחר דילים של הרגע האחרון, כך שאם אתם משפחה ספונטנית, תוכלו לטייל ולנפוש בלי לשלם ביוקר.



ישראייר
קבוצת ישראייר שינתה את האסטרטגיה העסקית שלה בשנת 2011, וכך הפכה מחברת התעופה הקטנה ביותר בארץ לחברת התיירות הגדולה ביותר בישראל. עיקר פעילותה של קבוצת ישראייר מתמקד בתחום התיירות והתעופה הבינלאומיים, הנחלק לשיווק חבילות נופש לחו"ל - הכוללות טיסות ומלון, לרבות במסגרת נופשונים - ולטיולים מאורגנים, חופשות סקי וחופשות שיט לקהלי יעד שונים. בתחום התיירות והתעופה הפנים־ארצית היא מציעה טיסות לאילת ומשווקת חבילות נופש פנים־ארציות. 



השטיח המעופף
השטיח המעופף נוסדה ב־1988 ופועלת בכמה מישורים: נופש בחו"ל, נופש בישראל ומחלקת תיירות נכנסת. מחלקת חו"ל מתמחה בטיסות שכר לחו"ל, בחבילות נופש, בטיולים מאורגנים ובהזמנת מלונות. כמו כן, המחלקה מוכרת חבילות ספורט והופעות, חבילות סקי, חבילות למבקשים לערוך נישואים אזרחיים, חבילות של טיסה ורכב וחבילות של טיסה, רכב ובית מלון. בין היתר יש לחברה גם מחלקה המתמחה בטיולי משפחות.



פתאל
רשת מלונות פתאל פרוסה מצפון לדרום על שפת הים התיכון, ים סוף וים המלח, ופועלת בגישות שונות וחדשניות המתאימות לכל כיס ומאפשרות לנצל את זמן החופשה במגוון דרכים והרכבים: חופשות פעילות, חופשות זוגיות רומנטיות, שילוב של עסקים, כנסים ונופש ומגוון רחב של חופשות משפחתיות. ברשת מציעים גם חופשות ביותר מ־160 מלונות לאונרדו, הממוקמים בערי בירה ותיירות פופולריות במדינות נבחרות באירופה. החברה מציעה אתר נגיש וקל לשימוש, שאף זכה בשנת 2015 בפרסWebi  בקטגוריה "האתר בעל יישומי המסחר האלקטרוני הטובים ביותר".



ישרוטל
רשת ישרוטל מונה 19 מלונות בישראל, שבהם 4,221 סוויטות וחדרים וכן מגוון עצום של מסעדות, ברים ומקומות בילוי, אולמות ומתחמי אירועים, הופעות בידור ופעילויות בעלות תוכן מגוון. שמונה מתוך 19 המלונות ממוקמים בעיר אילת, אולם במהלך שני העשורים האחרונים המשיכה הרשת והתפתחה אל מחוץ לגבולות העיר הדרומית. עד לשנת 2025 צפויה הרשת לפתוח מלונות נוספים ברחבי ישראל: "קדמא" בשדה בוקר, ארבעה מלונות בתל אביב־יפו, מלון יוקרה בים המלח ומלון חדש בכיכר ציון בירושלים.



דן
הרשת מציעה לאורחיה מגוון מלונות יוקרתיים, למטרות נופש או לנסיעות עסקיות, הנחשבים לטובים בישראל ומדורגים במיקומים המובחרים ביותר. מבחר המלונות של רשת דן בישראל כולל נציג ברשימה היוקרתית The Leading Hotels of the World – מלון "המלך דוד" בירושלים - הנחשב לספינת הדגל של הרשת. מועדון החברים המקוון e-Dan מציע לאורחים לצבור נקודות ולזכות בהטבות שונות ומגוונות בחופשה הבאה בכל אחד ממלונות רשת דן.



דיזנהאוז
דיזנהאוז הוקמה בשנת 1926 כחברת נסיעות משפחתית בידי מר יאיר דיזנהויז. החברה מונה כיום 43 סניפים בפריסה ארצית, 15 סניפים הפועלים באתר הלקוח, מרכז נסיעות עסקי מוביל בתל אביב, אתר אינטרנט מתקדם מסוגו וכן מרכז הזמנות לשירותי תיירות ונופש בארץ ובחו"ל. בדיזנהאוז יותר מ־450 עובדים, והחברה מציגה מחזור מכירות שנתי העולה על 350 מיליון דולר.



מנו ספנות
קבוצת מנו הולדינגס היא מהקבוצות המובילות והוותיקות במשק הישראלי, הפועלת באמצעות זרועותיה מנו ספנות ומנו הולידייס בתחומי הספנות ותיירות הנופש וכן בתחומים עסקיים נוספים כמו נדל"ן, טכנולוגיה ותקשורת. מנו ספנות הצליחה להחדיר את תרבות הקרוזים והפלגות הנופש לתודעה הישראלית. בתוך עשור נהפכו הקרוזים לבחירה מועדפת על הקהל הישראלי לחופשה בחו"ל, והחברה נהייתה לשם נרדף להפלגות נופש בישראל. החברה מציעה הפלגות נופש, הפלגות משפחתיות וקרוזים לאורך חופי הים התיכון והים השחור באוניות הנוסעים המפוארות של החברה.