מחלבת משק צוריאל נכנסת לשוק משקאות תחליפי החלב ומשיקה סדרת משקאות סויה ושקדים בשיתוף עם המותג האיטלקי VALSOIA. סדרת המוצרים  החדשה כוללת משקה סויה קלאסי, משקה עם מתיקות מופחתת, משקה סויה לייט, משקה סויה בטעם וניל ומשקה שקדים, ופותחה בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל, בין מחלקות הפיתוח של משק צוריאל והחברה האיטלקית לתחליפים מן הצומח.



המשקאות החדשים מועשרים בסידן ובוויטמינים, אינם מכילים כולסטרול, לקטוז או רכיבים מן החי. כמו כן, משקאות הסויה בסדרה מופקים מפולי סויה מלאים שאינם מהונדסים גנטית.



בשנת 2018 מכירות שוק תחליפי החלב בארץ נאמדו בכ- 273 מיליון שקלים (כ- 3.3% ממכירות שוק החלב בישראל). כמו כן בשבע השנים האחרונות נרשמה צמיחה דו ספרתית בכל שנה ובסך הכל השוק יותר משילש את גודלו בשנים אלו. ההערכות מצביעות על כך שהשוק ימשיך לצמוח באופן מואץ בשנים הקרובות.



קטגוריית משקאות תחליפי חלב תופסת נתח משמעותי של כ- 68% מסך שוק תחליפי החלב ומגלגלת 185 מיליון שקלים בשנה עם מכירות של כ-15.5 מיליוני ליטר. על פי חברת "סטורנקסט", בשנת 2018 צמחה הקטגוריה בכ- 17.5%, כאשר הקטגוריה נחלקת למשקאות סויה ותחליפים נוספים (שקדים, אורז וכ'ו).



מחקר שערכה חברת 2thepoint עבור משק צוריאל העלה כי כ-60% מצרכני משקאות תחליפי החלב בישראל צורכים חלב בקר לצד משקאות תחליפי חלב. עוד עולה מהמחקר, כי 64% מצרכני הקטגוריה צורכים משקאות תחליפי חלב בקפה, 30% כתוספת לדגני בוקר, 17% צורכים את המוצר כפי שהוא ו-17% בשייקים.