קידום אתרים אורגני נקרא תהליך, מכיוון שהוא מורכב ממגוון של פעולות שונות שנעשות בתוך וגם מחוץ לאתר, וכל זאת כדי לשפר את חווית המשתמש של הגולשים שמגיעים לאתר וגם (וקצת בעיקר) כדי לקבל מגוגל את האישור לכך שמדובר באתר איכותי וסמכותי – ולכן "מגיע לו" להופיע בראש תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש.
גוגל אף פעם לא יצאו בהצהרה רשמית בנוגע לתהליכי הקידום הטובים ואיכותיים ביותר שיש לעשות, על מנת להופיע בראש המיקומים של מנוע החיפוש שלהם. רוב פעולות האופטימיזציה נעשות על פי מחקרים ועדכונים שגוגל מעדכנים בכל פעם, ומקדמי האתרים עוקבים אחריהם ומיישמים בעקביות בסגנון של ניסוי וטעיה.
כאשר גוגל מזהים כי קיימים אתרים שונים בהם מוטמעים קישורים המובילים אל האתר שלנו, זוהי מעין הוכחה עבורם כי האתר שלנו מבוסס בתחום שלו ובעל המלצות רבות מאתרים שונים שקיימים ברשת. ניתן לומר למעשה כי אותם קישורים חיצוניים הם המלצות על האתר שלנו, ככל שיש יותר המלצות ברחבי הרשת כך האתר שלנו יכול להתחזק ולקבל משמעות עבור הדירוג של גוגל במנוע החיפוש.