בהלת הקורונה גרמה להסתערות של אלפים על רשתות השיווק והמרכולים מחשש למחסור באוכל ובמוצרים לבית. בשל העומסים הכבדים, היה גם קשה להזמין מוצרים דרך אתרי האינטרנט של חלק מהרשתות ואחד מהאתרים אף קרס לכמה שעות.

"המראות ברחבי הסופר הזכירו לי את הימים שלפני מלחמת המפרץ - אנשים מילאו עגלות וקנו מכל הבא ליד", סיפר ראובן, תושב רמת גן, לקוח בסניף רמי לוי מול קניון איילון ברמת גן. "המתנתי למעלה משעה בתור לקופה. הקופאיות עבדו ללא הפוגה ובקצב מהיר. אבל התורים היו ארוכים מאוד והעגלות גדושות". לקוחה אחרת הוסיפה: "פתאום יכולים להודיע לנו להיכנס לבידוד, אז חשוב שיהיה לנו כבר הכל בבית".

ההסתערות של הקונים החלה ביום חמישי ונמשכה גם ביום שישי. ההתמקדות הייתה במדפים עם קופסאות שימורים, וכן במחלקות הבשרים ומוצרי ההגיינה. "מדפים התרוקנו במהירות. הייתה הסתערות של קונים", סיפרה עובדת במרכול ברמת הטייסים שבמזרח תל אביב. "היינו ערוכים לתת מענה ביום שישי, אחר מה שראינו ביום חמישי אחה"צ".

לא רק המרכולים הפכו ליעד להסתערות. גם הקניונים היו עמוסים במבקרים. לצד חנויות הביגוד, היו ביקושים ערים גם לספרים. "שיהיה גם מה לקרוא אם ניכנס לשבועיים בידוד", הסבירה אחת מהקונות, "פתאום יכולה להיות תקלה ואז נישאר ללא מחשב וטלוויזיה. אז לפחות שנוכל לקרוא".

ברשתות החברתיות עולה הדאגה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ועל רקע זה נפתחו בארץ שתי קבוצות מרכזיות של עדכונים ישראליים על התפשטות הנגיף המונות יחד כ־26,000 איש. פוסטים רבים של אנשים תוהים היכן אפשר לקנות מוצרי היגיינה להגנה מפני הידבקות דוגמת מסיכות, כיוון שאלו אזלו במקומות רבים. פוסטים וציוצים רבים דנים בסכנת הנגיף, בהעדר חיסון עדיין ובקושי בשיטת הבידוד הביתי. השיח על הנגיף נע בין חרדה ובהלה לבין הומור וציניות. בצד השני של המתרס מתבדחים על הנשאים, המסלול שעשו עד שנכנסו לבידוד ועל הבהלה.