רשת המזון המהיר האמריקאית מקדונלד'ס החליטה לסגור באופן זמני את כל מסעדותיה ברחבי הארץ בעקבות משבר הקורונה. עם זאת החליטה הרשת, כי חמישה סניפים ימשיכו לפעול במתכונת חירום ויספקו אוכל בחינם לבתי חולים, צוותי מד״א וכוחות הביטחון.

הסניפים שיישארו פתוחים הם סניף מגדלי תל אביב בתל אביב, סניף צומת וולקן בחיפה, סניף בית הכרם בירושלים, סניף ביזנס פארק בחולון וסניף קרית הממשלה בבאר שבע.

בהודעה שפרסמה הרשת היום (שני) נכתב: "לקוחות יקרים, לאור משבר הקורונה שהולך ומחריף, מקדונלד׳ס ישראל החליטה לסגור את כל מסעדותיה ולהפעיל רק חמש מסעדות במתכונת חירום שיספקו אוכל חינם לבתי חולים, צוותי מד״א וכוחות הביטחון. מקווים לשוב לשגרה במהרה".

הצעד של מקדונלד'ס מצטרף לשורת מסעדות, בתי קפה ובתי עסק נוספים, שנסגרו עקב התפשטות הנגיף בישראל ולאור הנחיות משרד הבריאות וראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני כשנה הודיעה רשת מקדונלד'ס על החלטתה לרכוש בסכום של יותר מ-300 מיליון דולר את החברה הישראלית Dynamic Yield, שמשתמשת בלמידת מכונה ובינה מלאכותית, כדי לאפשר למנהלי שיווק לבנות חוויית משתמש מותאמת אישית ללקוחות. 

בחברה האמריקאית הסבירו כי הצעד הגיע מתוך רצון לעשות שימוש בטכנולוגיה שפיתחה החברה הישראלית כדי לשנות את התפריט הדיגיטלי שלה, ולהציג מנות בהתאם לשעה, מזג האוויר וקריטריונים נוספים. 

"עם הרכישה הזו, אנחנו מרחיבים הן את היכולת שלנו להגדיל את התפקיד שהטכנולוגיה והנתונים ישחקו בעתיד שלנו, ואת המהירות שבה נוכל ליישם את החזון שלנו ליצור חוויות מותאמות אישית יותר עבור הלקוחות שלנו", אמר המנכ"ל, סטיב איסטברוק.