ביטוח מקיף עשוי להתגלות כהוצאה כבדה על התקציב המשפחתי. את המעגל הזה אנחנו כנראה לא נצליח לרבע. מצד שני, מי שמחזיק ברשותו ברכב חדש בשווי של מאה או מאתיים אלף שקלים ינהג בחוסר אחריות אם לא יבטח אותו. במקרה של תאונה או גניבה ללא ביטוח הוא עלול להפסיד הכול. ביטוח מקיף נחשב אמנם לביטוח יקר, אבל התנהלות צרכנית חכמה ובחינה של שוק הביטוח חושפות כמה דרכים שבאמצעותן ניתן להפחית את עלויות הביטוח המקיף.

  1. פוליסות לנהגים זהירים
    אם אתם נהגים זהירים בכל גיל, תשמחו לדעת שיש חברות ביטוח שיעניקו לכם על כך הנחה ברכישת הביטוח המקיף. חברת הפניקס למשל, מציעה פוליסת ביטוח מקיף 'הפניקס Smart' המיועדת לכלל הנהגים. מדובר בביטוח מקיף עם הרחבות מעולות (למשל, גבול אחריות חריג של עד 2,000,000 ש"ח במקרה של פגיעה בצד שלישי) במחיר מאוד משתלם. 
  2. חיסכון על הרכב השני
    משפחות רבות בישראל מחזיקות 2 רכבים, מה שהופך את הוצאות ביטוח הרכב המקיף לכבדות במיוחד. גם במקרה זה שווה להפעיל את כללי הצרכנות החכמה. חלק מחברות הביטוח יעניקו הנחה בביטוח המקיף על 'הרכב השני של הבית'. חברת הפניקס, המציעה מגוון מסלולים ייחודיים למבוטחים, משווקת מסלול ביטוח המיועד לרכב השני של המשפחה. עבור מי שנהנים מרכב צמוד ממקום העבודה, פוליסה זו יכולה להתגלות כפתרון מושלם המפחית משמעותית את העלות של ביטוח הרכב. במקרה של הפוליסה שמציעה חברת הפניקס אתם נהנים לא רק ממחיר מופחת אלא גם מכיסויים מצוינים מהם נהנה כל מי שמבוטח באחד המסלולים של ביטוח הרכב המקיף של הפניקס.
  3. פוליסה מודולרית
    כאשר מתאימים את צרכי הביטוח לצרכי המשפחה ולרכב המבוטח, ניתן לוותר על חלק ממרכיבי הכיסוי ולחסוך כסף רב. למשל, אם הרכב יחסית ישן ובעל שווי שוק נמוך אפשר לשקול לוותר על מרכיב הכיסוי במקרה של גניבה. הצרכנים היום נהנים ממסלולים מודולריים אותם מציעות חלק מחברות הביטוח, שבאמצעותם ניתן לחסוך על הביטוח מאות ואלפי שקלים בשנה, ומבלי לוותר על מה שבאמת נחוץ לכם בביטוח רכב. מסלול 'רכבית' במסגרת ביטוח הרכב המקיף שמציעה חברת  הפניקס הוא דוגמה לפוליסה כזו. היא מאפשרת למבוטח לבחור בכמה מסלולים של ביטוח מקיף ולבחור בכיסויים מסוימים בהם הוא חפץ. 

רכב חדש (צילום: Shutterstock)
רכב חדש (צילום: Shutterstock)

כמה מילים וטיפ קטן לסיום
לסיכום, כמו במקרה של כל מוצר אחר, גם כאשר רוכשים ביטוח רכב חשוב לגבש רשימת צרכים מדויקת ולעשות סקר שוק. ככל שצרכי הביטוח שלכם יהיו יותר מגובשים כך יגדל הסיכוי שתמצאו פוליסה שתספק לכם את הכיסוי שאתם באמת צריכים, ושלא תוציאו כסף על כיסויים מיותרים (עבורכם). ועוד משהו, שימו לב לצורת הרכישה, יש חברות, כמו למשל חברת הפניקס שיעניקו לכם הנחה נוספת על רכישת ביטוח רכב און ליין.

שיהיו לכולנו נסיעות בטוחות בראש שקט.