לקדם את ההבנה
ראשית, בכדי להבין את השיקולים שנסביר בהמשך, חיוני להבטיח התמצאות בסיסית בעולם קידום האתרים בכללו. על היבטים שונים של קידום אתרים או בניית אתרים, מומלץ לקרוא באתרים איכותיים. דוגמא לכך, הוא האתר של עידן בן אור, מי שעוסק בתחום הקידום האורגני לא מעט שנים.

משיכת הלקוחות המתאימים
כל עסק זקוק ללקוחות, אבל לא סתם לקוחות פוטנציאליים, אלא לאלה שאכן יהיו מעוניינים לרכוש את מוצריו או שירותיו. קידום אתרים מאפשר לבצע את החיבור הזה, בין קהל מתאים לבין העסק. הוא יודע מה הלקוח מחפש (על פי מילות החיפוש המוקלדות) ומציג אתכם בתוצאות, רק אם אתם רלוונטיים לכך. הדבר חוסך כניסות לאתר מצד לקוחות מתאימים פחות, שהיו מעמיסים עליו ואף מבזבזים את זמנכם בשאלות.
אם טרם הקמתם אתר עבור העסק, מוטב לעשות זאת בהקדם, ולו כדי לחזק את הנוכחות הדיגיטלית שלכם ברשת. בניית אתרים היא לא דבר שיש להקל ראש לגביו, וחשוב לבחור בחברה מקצועית שתסייע לכם לבנות את האתר האידיאלי ביותר בעבורכם.

הזמן המתאים לרכישה
מדובר לא רק על משיכת "הלקוח המתאים" לאתרכם. חשוב גם שהוא יגיע לאתר כאשר הוא מעוניין לרכוש. ואכן, קידום אתרים טוב, משפר את היכולת למשוך לאתר את "הלקוח המתאים, בזמן המתאים".

הגיון כספי
ביחס לשיטות שיווק מסורתיות שונות, לקידום אתרים יש החזר השקעה טוב מאוד. התנהלות כספית שקולה, חיונית לכל עסק. מאחר שחלק ניכר מתקציבי העסקים מופנים לשיווק, משמעותי מאוד להשקיע תקציב זה באופן מחושב. ואכן, ההשקעה הרבה שרואים בשטח בקידום אתרים, מוכיחה שעסקים מכל קשת התחומים, רואים בכך תועלת וכדאיות כלכלית. 

תועלת מתמשכת
השקעה בקידום ובמיוחד בקידום אורגני, תניב פירות לאורך זמן. זאת, בשונה למשל מסוגים שונים של פרסום יקר וחד פעמי. הדבר משמעותי, בין השאר מאחר שלא תמיד יש תקציב זמין להשקעה בשיווק כפי שהיינו רוצים. כך שהשקעה שאיננה חד פעמית בתוצאותיה, היא הדבר החכם לעשות לאורך זמן. 

לבלוט בשטח
התחרות העסקית עזה וקידום אתרים הוא המפתח, להתבלט בין המתחרים הרבים. ידוע שגולשים שמחפשים בית עסק באינטרנט, נוטים להתמקד בתוצאות החיפוש הראשונות בלבד. מדובר לא רק בעמוד התוצאות הראשון, אלא ממש בתוצאות הבודדות הראשונות, עם תשומת לב מיוחדת לתוצאה הראשונה. משמע - ללא קידום שיתבצע על ידי חברה מקצועית לקידום אורגני, יוכלו לעקוף אתכם גם עסקים פחות איכותיים מכם, פחות וותיקים וכן הלאה. 

קידום מודעות לעסק
נוכחות בולטת בתוצאות חיפוש, תבטיח שהעסק נשאר בזיכרונו של כל מי שמתעניין בתחום שלכם. גם אם הוא לא מחפש לקנות כרגע. חשוב לציין, שעסק שידוע מחוץ לאינטרנט, מקומית או בכלל, לא יקבל אוטומטית מקום בולט בתוצאות חיפוש ללא קידום. גוגל לא יודעת סתם כך, מה מצבכם בשוק. לשם כך נחוץ קידום איכותי. 

קידום מוניטין
קידום אתרים איכותי לאתר העסק, יביא למצב שבו אנשים יחפשו מידע שחשוב להם וימצאו אותו שוב ושוב באתר שלכם. כתוצאה מכך, תשופר ותתבסס תדמיתכם כמקור בולט של מידע אמין ומקצועי בתחומכם. בזכות תדמית זו, מי שקרא אצלכם מאמרים בעבר, ירכוש מכם בהמשך וגם ימליץ עליכם למכריו.  

הרלוונטיות מתרחבת
נוכחות באינטרנט הופכת בהדרגה להיות רלוונטית גם לתעשיות מסורתיות שלקוחותיהן פחות נטו עד כה לחפש באינטרנט (על פי מחקר גוגל). מדובר למשל על עסק מסוג מכולת או ירקן. פירוש הדבר כמובן, הוא צורך בהקמת אתר ובקידומו.   

לסיכום
לכל עסק שעדיין לא משקיע בקידום איכותי או שאפילו אין לו אתר, כדאי בהקדם "להיכנס לעניינים". מי שלא יעשה זאת, פשוט יישאר מאחור.