עם פתיחתם המחודשת של מתחמים, מבנים ומשרדים במרחב העירוני, בטיחותם ובריאותם של אנשים הופכת מרכיב מרכזי, ביתר שאת לאור הצורך להתנייד במרחבים משותפים בהתחשב באמצעי הריחוק החברתי וכללי ההיגיינה הנדרשים. הפתרונות שמציגה החברה מסייעים  בהתניידות יעילה וצמצום התקהלות, שיפור איכות האוויר במעליות, חיטוי מעקים על גבי מדרגות נעות, וצמצום הצורך במגע ישיר עם משטחים.

בין החידושים שמציגה החברה:

  • KONE Elevator AirPurifier:  מערכת טיהור אוויר למעליות -לשיפור איכות האוויר במעלית תוך השמדת מרבית המזהמים הפוטנציאליים, לרבות חיידקים, וירוסים, אבק וריחות. המערכת משתמשת בטכנולוגיית PCO  (Photocatalytic Oxidatuin) שפותחה בידי NASA להסרת מזהמים ממעבורת חלל.
  • KONE Handrail Sanitizer – משתמשת באור אולטרה סגול לחיטוי מעקי מדרגות נעות. מדובר בניקוי מתמשך ללא כימיקלים מתרחש בתוך המדרגות הנעות, ללא סיכון לנוסעים. חשיפה לקרינה אולטרה סגולה מסייעת בסילוק ועיכוב של רבייה של מיקרו-אורגניזמים כמו חיידקים או נגיפים.
  • KONE Elevator Call – מאפשר לאנשים להזמין את המעלית מכל מקום בקרבתה באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד. המערכת פועלת עם אפליקציית KONE Flow, בצד אפליקציות מסרים נוספות, ובכך מייתרת לחלוטין את הצורך לגעת בכפתורי המעלית.
     

"מגפת הקורונה משנה באופן יסודי את האופן בו אנשים מתניידים ובאים במגע במרחב העירוני, ואלו שינויים שילוו אותנו לאורך זמן." אמר גיא קבילי, מנכ"ל KONE ישראל והוסיף: "בכל רחבי העולם מתחילים להיפתח בהדרגה עסקים, מתחמי קניות, משרדים ומרחבים משותפים, וכחברה מובילה בכל הקשור לתנועה זורמת של אנשים במרחב העירוני, אנו שמחים על כך שהטכנולוגיה של KONE מצליחה לתת מענה מהיר לצרכים המשתנים, ולהבטיח תנועה בטוחה, מהירה ויעילה, בהתאם לכללי ההגיינה והריחוק החברתי הנדרשים".

 קבילי התייחס גם להטמעת הסטארט-אפ ניישן הישראלי לתוך הענף הדורש טכנולוגיות מתקדמות רבות ואמר: "התחלנו בכמה שיתופי פעולה עם סטארט-אפים ישראלים ואנחנו עומדים למסד את הפעילות הזו. היציאה מהמשבר מהווה עבורנו פוטנציאל לשיתופי פעולה עם סטארטאפים ישראליים שיעזרו לכלכלה לחזור לשגרה. אנחנו מחשפים סטרטאפים בשביל להמשיך ולפתח  פלטפורמות טכנולוגיות שיעזרו לנו לפתח את היתרונות לסביבה בטוחה ובריאה."