נראה שאין אדם עלי אדמות שלא שמע על המותג דייסון, שכמעט בין לילה השתלט על תחום שואבי האבק, אז ניסינו את הדגם החדש של השואב האלחוטי, שהפך לחלומם של חובבי הניקיון. ה־Dyson V11 על פי החברה הוא בעל אינטליגנציה מובנית, כלומר, משתמש באלגוריתם כדי לחשב את זמן הפעולה הנותר לשאיבה בהתחשב בסוג המשטחים ואופן השאיבה. כמו כן, הוא בעל תצוגת לד, בעזרתה ניתן לעקוב על מצב הטעינה וגם מאפשר לעבור בין שלושה מצבי פעולה: אוטומטי, בוסט לניקוי אינטנסיבי או מצב אקו לחיסכון ולפעמים כשהשאיבה היא ארוכה במיוחד.

אבל מלבד דיבורים על טכנולוגיה, כבר כשפותחים את האריזה מבינים שלא מדובר בעוד שואב. הדייסון מגיע עם כמות מרשימה של מברשות שמתאימות למשטחים שונים (רצפה, שטיח, ספה, פינות ומסילות). השואב מאוד קל לתפעול והחלקים שלו מתחברים בשנייה. יתרון נוסף: המשקל שלו, כך שגם אם צריך לנקות חללים גבוהים, ניתן לעשות זאת בלי בעיה. בקיצור, התאהבנו במכשיר, קצת פחות במחיר.

שואב אבק של דייסון (צילום: יחצ)
שואב אבק של דייסון (צילום: יחצ)

מחיר: 2,990 שקלים

"המלקט" היא קהילה שיתופית אונליין המעניקה פלטפורמה מכירתית לעסקים קטנים, תוך שמירה על מיתוגם האישי. ב"המלקט" משתפים פעולה עם "בת הרים" – מחלבת בוטיק גלילית, ומציעים לקראת החג שני סוגי מארזים עם גבינות נפלאות: מארז בוטיק – עם שמונה סוגי גבינות משתנות, ומארז פרימיום עם 15 גבינות פרימיום, בהן  תמצאו למשל גאודה שמיושנת 22 חודשים, שצריך להזמין אותה בדרך כלל שנתיים מראש. שני המארזים ממותגים בצורה נקייה, כאשר כל גבינה ארוזה אישית. אחלה מתנה למתארחים, ופתרון נהדר לפלטת גבינות למארחים.

המלקט מחלבת בת הרים (צילום: קית גלסמן)
המלקט מחלבת בת הרים (צילום: קית גלסמן)

מחיר: 199 שקלים למארז בוטיק, 499 שקלים לפרימיום (כולל משלוח)


שופרסל חברה למשק יעקבס שבעמק חפר, והתוצאה היא סדרת גבינות רכות תחת המותג הפרטי הכוללת גבינות שמנת (קלאסית, זיתים ושום־שמיר), מוצרלה ולבּנה. ניסינו את גבינות השמנת בסדרה, שהיו פשוט מוצלחות בזכות מרקם חלק ויציב, ממש קטיפתי בפה. אהבנו בעיקר את השילוב עם השום־שמיר שהיה מעודן ולא השאיר טעם לוואי, כמו במקרה של מותגים אחרים. גם הלבּנה הפתיעה לטובה: בעלת חמיצות עדינה, לא דומיננטית מדי ומאפשרת שילוב שלה עם עוד טעמים. גם כאן, המרקם היה נהדר. חובבי המוצרלה יאהבו את כדור גבינת המוצרלה הטרייה בסגנון איטלקי, שמגיע במחיר הוגן.

גבינות שמנת של שופרסל (צילום: יחצ)
גבינות שמנת של שופרסל (צילום: יחצ)

מחיר: 11.90־8.90 שקלים


רגע לפני שבועות ב"דגי תנובה" משיקים מחדש את סדרת הדגים הקפואים עם פילה אמנון, פילה נסיכת הנילוס, נתחי פילה נסיכת הנילוס, סטייק טונה, פילה דניס, נתח פילה סלמון בודד, ארבעה נתחי פילה סלמון ופילה סלמון שלם. כל הדגים מגיעים ללא תוספת חומרים משמרים או פוספטים. חידוש מעניין בסדרה הוא נתח גדול של פילה אמנון שמתאים לטיגון או לעשייה בגריל, או נתחי סלמון שמגיעים ללא עור למי שמחפש דג טרי לתבשילים או לטיגון. הסדרה מתאימה לכל אוהבי הדגים שמחפשים פתרון איכותי וזמין גם בסופר.

דגי תנובה (צילום: יחצ)
דגי תנובה (צילום: יחצ)

מחיר: החל ב־34.90 שקלים


"מעל המצופה" היא סדרת שלגונים מצופים בשוקולד לבן של "הגלידות של פלדמן", הכוללת בשלב זה שני טעמים: גנאש שוקולד ובננה ספליט. אלה שני טעמים מוצלחים למדי – גנאש שוקולד מתוק ובעל טעם שוקולדי דומיננטי שמתאזן במתיקותו בזכות השוקולד הלבן; גרסת הבננה גם מוצלחת, מעין טוויסט לשלגון שוקו־בננה שהיה פופולרי מאוד בשנות ה־90. הגלידה מכילה למעשה מחית בננה ויש לה טעם מאוד מובהק. אנחנו צופים שהשלגונים האלה יהיו פופולריים בעיקר בקרב הצרכנים הבוגרים יותר.

גלידות פלדמן מעל המצופה (צילום: סטודיו פלדמן)
גלידות פלדמן מעל המצופה (צילום: סטודיו פלדמן)

מחיר: חמישה שקלים ליחידה

חברת "פסטה נונה" השיקה לקראת חג שבועות שני מוצרים חדשים: רביולי מוצרלה ועגבניות לטיגון ורביולי פולנטה ופטריות לטיגון, שניהם עם מרכיבים טבעיים, ללא משמרים או צבעי מאכל. זהו ניסיון ראשון שלנו עם רביולי מטוגן, כך שניסינו את המוצר הזה די בספקנות. בחרנו מהשניים את מילוי הפולנטה פטריות, כי הוא נשמע לנו יותר טעים בטיגון. בסך הכל מדובר בהכנה די פשוטה, רק צריך לטגן בשמן עמוק, ואחרי טיגון קצר יחסית, קיבלנו רביולי קריספי מאוד עם מילוי שהשתלב טוב. הטעם אחרי הטיגון מזכיר כמעט סמבוסקים קטנים. החיסרון היחידי: חייבים לאכול מהר אחרת הוא מתייבש והמילוי בו מתקשה.

רביולי של פסטה נונה (צילום: מורג ביטן)
רביולי של פסטה נונה (צילום: מורג ביטן)

מחיר: 24.80 שקלים ל־400 גרם

מותג יופלה מתרחב ונכנס אל מקרר הגלידות עם סדרת שלגונים על בסיס יוגורט ופירות. כרגע מוצעות שתי סדרות שלגונים המשלבים יוגורט וחתיכות פרי: Freezy Mixed Yogurt – שלגוני יוגורט 3.1% שומן, בטעמי תות, אפרסק ופירות יער; ו־Freezy Fruit & Yogurt – שלגוני יוגורט עם 1.3%־1.6% שומן במעטפת שרבט פרי ובטעמי תות, אננס ומנגו־פסיפלורה. השלגונים בסדרה החדשה מכילים 118־78 קלוריות, שזה יחסית נמוך לשלגונים חלביים. מדובר בסדרה כיפית ומרעננת, ממש כאילו הקפיאו יוגורט פרי, השלגונים לא מתוקים מדי, יש להם מרקם טוב ומרגישים את החתיכות של הפרי בכל ביס. מרענן מאוד.

שלגוני יוגורט של יופלה (צילום: יחצ)
שלגוני יוגורט של יופלה (צילום: יחצ)

מחיר: 19.90־29.90 שקלים

גריסיני בייטס של מאיר בייגל - חטיף מלוח בגודל מוקטן שמגיע בטעמים בצל מקורמל, זיתים ופלפלים - הוא גרסה כיפית לנשנוש סטייל מקלות הגריסיני האיטלקיים. למרות שאנחנו אוהבים מאוד את הגריסיני בטעם הטבעי, הופתענו לטובה מהגרסה של מאיר בייגל: הגריסיני קטנים, אבל לא יותר מדי, הם נהדרים עם מטבלים, גבינת שמנת או סתם ככה. אהבנו בעיקר את טעם הפלפלים שהיה מעט פיקנטי.

גריסיני בייטס של מאיר בייגל (צילום: יחצ)
גריסיני בייטס של מאיר בייגל (צילום: יחצ)

מחיר: 9.90 שקלים