הכתבה נכתבה בשיתוף דומינוס

יש כאלו שאוהבים את הפיצה על בצק לאפה כמו בנאפולי, כאלו שיישבעו אמונים בפיצה הדקה ויש את חסידי הבצק העבה. וזה עוד בלי לדבר בכלל על התוספות. אז מה העדפות הפיצה שלכם אומרות על מי שאתם בעולם.
 
הבצק - היסוד האיתן של הפיצה
פיצה, בבסיסה היא רעיון מאוד פשוט ועל כן גם מאוד פופולרי ונפוץ - בצק, רוטב עגבניות וגבינה. אי אפשר לטעות. אך הבצק של הפיצה הוא סוגיה שלמה בפני עצמה שגוררת לא מעט מאבקים והתנצחויות בין תרבויות פיצה שונות ברחבי העולם. האיטלקים, ממציאי הפיצה הם מאמינים גדולים בבצקי מחמצת אשר יוצרים פיצה גמישה ונגיסה. אחרים מעדיפים את הבצק הדק על סף הקרקר ויש כמובן את הגרסה האמריקאית שגורסת כי פיצה היא בעצם סוג של פאי ולכן הבצק צריך להיות עבה ורך.
 
התוספות - המרחב בו כל הגבולות נחצים
עבור לא מעט אנשים, פיצה היא מושלמת כמו שהיא. רוטב העגבניות הסמיך יחד עם הגבינה המותכת יוצרים שילוב כל כך טעים וממכר שלא צריך לגעת בו, בטח שלא להעמיס עליו סלטים ושאריות מהצהריים. עם זאת, מטבחים ברחבי העולם הוכיחו כי פיצה היא מצע מעולה לרעיונות קולינריים ושילובים מבריקים שיספקו מספיק הרפתקאות ועניין גם בארוחה המבוססת על פיצה בלבד. זיתים, פטריות, בצל או גמבה הם אכן התוספות הגנריות והפופולריות אך שילובים מפתיעים כמו פיצה עם אננס, נקניק, אנשובי או אפילו מאק אנד צ׳יז, הצליחו לסחוף אחריהם אלפי מעריצים שנשבעים שמדובר בשילוב המושלם.

צורת האכילה
פיצה היא אמנם אחד המאכלים הפופולריים בעולם המערבי אך היא גם מציבה את אנשי אותו עולם מול אתגר תרבותי - האם לאכול פיצה בסכין ומזלג? בארץ מדובר בגישה פחות נפוצה אך באירופה ובארצות הברית ניתן לראות לא מעט אנשים שאוכלים פיצה בצורה הזו בין אם מטעמי נימוס ובין אם מתוך חשש שהמבנה העדין של הפיצה יקרוס ויגרום לתאונה על בגדיהם. גם אלו שמעדיפים לאכול עם הידיים נחלקים לקבוצות - המקפלים, אלו שאוכלים מהפינה לקשה ואלו שמעדיפים דווקא להיפטר מהקשה קודם ולהשאיר את החלק הטעים לסוף.

אז מה הפיצה שלי אומרת עליי?
על פי מחקר שנערך על ידי פטי ווד, חוקרת שפת גוף, ניתן להסיק על אופיים של אנשים מהאופן בו הם אוכלים את משלוש הפיצה שלהם. תוצאות המחקר שלה הראו, כי אלו הנוהגים לקפל את הפיצה הם אנשים נחושים ויעילים וגם בעלי נטייה הרפתקנית. חובבי גישת הקשה קודם הם בדרך כלל אנשים בעלי השפעה ובעלי נטייה לדרמה ומשיכת תשומת לב. הזהירים אשר משתמשים בסכין ומזלג הם מארחים טובים, אנשים נאמנים ובעלי נטייה לרצות אנשים. אלו שאוהבים לאכול את הקצה קודם ואת הקשה בסוף הם אנשים פרפקציוניסטים אשר דוגלים בהליכה בדרך הנכונה.   

הכתבה נכתבה בשיתוף דומינוס