הכתבה נכתבה בשיתוף חברת הפניקס

גם אם הנסיעה הבאה שלכם לחו"ל נראית כרגע כחלום רחוק, או לכל הפחות מרחפת בתוך עננה של חוסר ודאות, אפשר להתכונן לעתיד עם קורטוב של אופטימיות. כמה מדינות באירופה החלו לפתוח את שעריהן לתיירים ומדינות כמו יוון, שכמעט לא נפגעו במגפה חזרו לקלוט תיירים (יוון הגדילה והכריזה שהיא תספק טיפול רפואי מלא וללא עלות לכל תייר שחלילה יחלה בקורונה), ואפילו מדינות שנפגעו קשה כמו איטליה וספרד סימנו את ענף התיירות ועושות מאמץ להתניע אותו חזרה. ייתכן שכבר במהלך הקיץ נראה חידוש של חלק מהטיסות הסדירות. זה הזמן להיזכר גם בביטוח הנסיעות לחו"ל ולאילו דברים ופרטים שווה לשים לב כאשר רוכשים פוליסת נסיעות.

מה למדנו ממשבר הקורונה בהקשר של ביטוח נסיעות?
ראשית, הקורונה לימדה אותנו שדברים לא צפויים שאינם בשליטתנו כמו ביטולי טיסות ש"תקעו" ישראלים רבים בחו"ל, יכולים להופיע בלי שצפינו. המסקנה המתבקשת בעניין זה היא לרכוש כיסויים למקרים מעין אלה, כמו אלה שמציעה פוליסת ביטוח נסיעות Smart Travel של חברת הפניקס. כדאי לוודא שניתן להאריך את מרכיבי הפוליסה גם מעבר לתאריך היעד.
 
עניין נוסף שמשבר הקורונה לימד אותנו הוא שעל המרכיב הרפואי של הפוליסה מומלץ לא להתפשר. ישראלים שלקו בקורונה מעבר לים נתקלו בקושי כפול. לא זו בלבד שחלו במחלה שעלולה להתפתח למצבים לא פשוטים, הם גם נאלצו להיכנס לתנאי בידוד ולא הורשו לעלות על טיסה חזרה. מוקדי הפניות של חברות הביטוח הוצפו בפניות רבות מצד ישראלים שמצאו את עצמם בסיטואציה כזו.

איתור רופאים  (צילום: שטרסטוק)
איתור רופאים (צילום: שטרסטוק)

אפליקציה שמאתרת עבורך רופא ומשלמת במקומך
כשמדברים על ביטוח רפואי חשוב לבדוק את הכיסוי ולוודא שהוא כולל מצבים רפואיים מורכבים (כולל תרחיש הקורונה) עם כיסוי מקסימלי ככל הניתן; אבל לא פחות משאלת ה'מה' שווה להקדיש תשומת לב לשאלת ה'איך'. למה הכוונה? מרבית הפוליסות יטילו עליכם לאתר את הרופא, לקבוע את התור ולהסדיר מולו את התשלום. הם אמנם יחזירו לכם את עלות הטיפול בדיעבד, אך בפועל ברגע האמת אתם תצטרכו לשבור את הראש ואת מחסום השפה וייתכן שתיקלעו לקושי תזרימי דווקא בזמן הכי פחות נוח. יש קומץ של פוליסות מתקדמות המפעילות מוקד של חברת הביטוח המסייע לכם לאתר את הרופא ומסדיר עבורכם את התשלום. בהקשר הזה ניתן לציין את Smart Travel של הפניקס שלא מסתפקת בכך, אלא מציידת את המבוטחים בקישור לאפליקציה מיוחדת שמאתרת עבורכם רופא בסביבה הקרובה וקובעת לכם תור בלי שתצטרכו אפילו לפנות למוקד. כן האפליקציה גם משלמת עבורכם.

הזול עלול לעלות ביוקר
ביטוח הוא מוצר שלא נכון ולא חכם לבחון לפי השורה התחתונה של העלות לצרכן. יש ביטוחי נסיעות מאוד זולים וכמעט חינמיים ורבים מתפתים לדיל כזה ולא קוראים את האותיות הקטנות. מי שיתעמק בפרטים עלול לגלות שהפיצוי בפועל במקרה של אובדן כבודה או גניבת ציוד נמוך מאוד ביחס לפגיעה; שהכיסוי הרפואי מוגבל מאוד, או שאת הפיצוי הכספי תקבלו רק אחרי שתחזרו לישראל ותתבעו את חברת הביטוח, במקום בזמן ובמקום שבאמת צריכים את הפיצוי – כשאתם תקועים בחו"ל ללא ציוד.
 
נסכם: ביטוח הוא מסוג המוצרים בהם על 'הזול' אתם עלולים לשלם מאוד ביוקר. המלצה שלנו, תבחרו רק בביטוח נסיעות מתקדם שדואג לספק את הצרכים שלכם בזמן אמת, כמו למשל הפניקס Smart Travel.

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת הפניקס