משבר הקורונה משפיע על הצריכה. איקאה ישראל הודיע היום (שלישי) על שינויים בפתיחת שעות החנויות החל מה-1 ביולי. בימים ראשון עד רביעי החנויות יהיו פתוחות בשעות 19-10 וביום חמישי עד 22 בלילה. ביום שישי החנויות יהיו פתוחות מ-9 עד 15. במוצאי שבת החנויות לא ייפתחו. חנות המטבחים תמשיך לפעול באותן שעות כמו היום. 

בהודעה החתומה על ידי המנכ"ל שוקי קובלנץ ויו"ר ועד העובדים עידן מעוז, נאמר כי מהלך נובע משינויים בהרגלי הצריכה בעקבות משבר הקורונה. "החל מפרוץ משבר הקורונה, חווה העולם משבר כלכלי עצום המשפיע על החיים של כל אחת ואחד מאיתנו. אנו עדים לשינויים בהתנהגות הצרכנית בעולם ובישראל. בתקופה האחרונה, אנו עוסקים בניסיון ללמוד את הרגלי הצריכה החדשים ולהבין את השפעתם על הקמעונאות בכלל ועלינו בפרט", כתבו.

"השינויים בהרגלי הצריכה ואי הוודאות המלווה את התקופה דורשים מאתנו יוזמה וחשיבה מחדש בהיבטים של שיטות העבודה, הפעילויות בחנויות ובמטה, שעות וימי הפעילות ועוד. אנו מזהים שני שינויים מרכזיים בהרגלי הצריכה. האחד, התמקדות בקניות מוגדרות "על פי צורך"
וצמצום תופעת ה-"SHOPPING "והשני, שינויי ב"שעות הצריכה" בשווקים השונים המתבטאת בהפחתה משמעותית של צרכנות הערב והלילה.

עוד הודיעה החברה על הסכם עם ועד העובדים על חזרתם המידית של 200 עובדים לעבודה סדירה בחנויות, הודעות פרטניות לעובדים השבים יימסרו על ידי המנהלים עד לסוף השבוע הזה. לעובדים שלא נקראו לעבודה, יוארך החל"ת עד ל-31 באוגוסט. בנוסף, לעובדים שיבחרו שלא להמשיך בחל"ת תעמיד החברה לראשונה חבילת פרישה כספית מטיבה כתלות בוותק שלהם בחברה.