הגל השני של מגיפת הקורונה הביא לזינוק בצריכת מוצרי המזון והמשקה. שני גורמים מהווים את ההסבר לכך: החשש מסגר מחודש, והפיצוי שצרכנים מפצים את עצמם על המגבלות שהם חווים בתחומים אחרים כמו תיירות הנופש, הנסיעות והמסעדות. גם המעבר לעבודה מהבית הגדיל את צריכת מוצרי המזון. היקף המכירות הכולל בשוק המזון הסתכם בשיא המשבר ב־3.8 מיליארד שקל.

יצרנית מוצרי הטחינה אחווה דיווחה אתמול כי בחודשים מרץ־מאי נמכרו 2 מיליון יחידות של טחינה גולמית רגילה ומלאה, זינוק של 55% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לאחרונה יצאה החברה במבצעי הנחות על טחינה ומוצרי מאפה, כולל סירופ לשתייה.

סמנכ"ל השיווק יובל מלאך: "בניגוד לעליות המחירים של מוצרי מזון שאנו רואים בכל הקטגוריות, המטרה שלנו היא להקל על הוצאות המזון של הצרכן ולהנגיש את המוצרים במחיר מוזל".

בסקר שערכה יצרנית קפסולות הקפה נספרסו עולה כי 32% אחוזים מצרכני הקפה העידו כי צרכו יותר קפה בתקופה המדוברת. עלייה בולטת במיוחד נרשמה בקרב צרכנים בגילי 18־29. מסקר שנערך על ידי חברת המחקר רושניק בקרב 592 נשאלים, עולה כי שני שלישים ממשקי הבית בישראל העידו כי צרכו יותר קפה מבעבר.

סדרת תערובות חדשה להכנת קפה קר של Nespresso  (צילום: יח''צ חו''ל)
סדרת תערובות חדשה להכנת קפה קר של Nespresso (צילום: יח''צ חו''ל)

עילי שוורצמן, מנהל תחום הקפה ב-NESPRESSO ישראל: "הישראלים מוכיחים שגם במהלך תקופת הקורונה הם צרכני קפה כבדים. טרנד הקפה הקר נמצא בעלייה מתמדת והשימוש במכונת הקפה הביתית גדל".